FROM CACHE - nl_header

BTW en verkoop aan particulieren én bedrijven binnen de EU

LeoH
Bezoeker
2 0 1

Via de webshop vinden er verkopen plaats aan particulieren én bedrijven binnen de EU. Het onderscheid zou moeten worden gemaakt op basis van de beschikbaarheid van een btw-nummer. De artikelen zijn exclusief BTW geprijsd. Bij een particulier moet er 21% Nederlandse BTW bij. Bij een bedrijf met een btw-nummer hoeft dat niet. Dit is niet gebonden aan een regio of land. Hoe stel ik dit in? Ik vind enkele berichten op dit forum over btw binnen en buiten de EU, maar ik heb nog niets gevonden over de combinatie particulier én zakelijk. Excuus als die vraag er toch al is. Dan graag een link naar de oplossing.

4 ANTWOORDEN 4

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @LeoH,

 

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!

 

Ik heb hier een app kunnen vinden waarmee het mogelijk is om btw-nummers te verzamelen en verifiëren, Tax Exempt Manager. De app automatiseert het proces, zodat je internationaal kunt verkopen aan zowel zakelijke als particuliere klanten. Je kunt hiermee een veld toevoegen voor btw-nummers, deze gegevens verifiëren, en btw op basis daarvan berekenen.

 

Anders is deze app, B2B Handsfree, net iets goedkoper en heeft een gemiddelde beoordeling van vijf sterren. Deze app integreert ook met enkele apps zoals Order Printer.

 

Groeten,

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

LeoH
Bezoeker
2 0 1

Hallo @Maxime,

Bedankt voor je suggestie. We hebben zelf ook https://apps.shopify.com/exemptify gevonden. Op het eerste gezicht zeer vergelijkbaar. We gaan ze allebei uitproberen.

Leo

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Super! Succes ermee en laat het me weten als ik met nog iets kan helpen. 🙂 

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Sufio
Shopify Partner
182 2 58

Hi all,

With the Sufio app, you are able to capture VAT numbers and make customers VAT exempt

Sufio also supports EU VAT Validation - the validation is in the backed and you can see the VAT numbers in your Sufio account.

My colleagues from the Tech Team would be happy to adjust the code so adding the VAT number is mandatory. What do you think?

In case you are interested, please reach out to us at support@sufio.com

- Lenka from Sufio