FROM CACHE - nl_header

Btw nummer niet herkent

gdaniels79
Bezoeker
1 0 0
Wie kan mij helpen
Ik kan mijn btw nummer niet invullen bij Facturatie wordt niet herkend
1 ANTWOORD 1

Vincent
Shopify Staff
58 3 10

Hallo @gdaniels79 

 

Vincent hier van Shopify!

 

Shopify gebruikt het "VIES"-systeem (VAT Information Exchange System) van de EU voor het verifiëren van BTW-nummers. Het kan voorkomen dat er een vertraging zit tussen de registratie van het BTW-nummer en het naar voren komen van dit nummer in het VIES-systeem, of een ander probleem wat ervoor zorgt dat het BTW-nummer niet herkend kan worden, maar meestal is het probleem dat het ingevoerde nummer niet herkend wordt door het VIES-systeem doordat er bijvoorbeeld een spatie in het nummer staat.

 

Je kunt het VIES-systeem direct testen door hier te klikken, en zo experimenteren met de manier waarop het BTW-nummer herkend wordt door het VIES-systeem; zodra je weet hoe het nummer precies ingevoerd moet worden, kun je het op dezelfde manier invoeren in de Shopify admin. Als het BTW-nummer op geen enkele manier herkend wordt door het VIES-systeem, dan is er een probleem met de registratie en zou ik willen aanraden om contact op te nemen met de belastingdienst; zij zullen in dat geval de registratie moeten aanpassen.

 

Als je BTW-nummer herkend wordt door het VIES-systeem, maar het nummer alsnog niet ingevoerd kan worden in de Shopify admin, stuur dan alsjeblieft een bericht naar ons support-team met een uitleg van de situatie; onze interne teams zullen dan onderzoeken wat het probleem zou kunnen zijn.

 

Ik hoop dat dit de situatie verduidelijkt!

 

Met vriendelijke groet, Vincent

Vincent | Community Guru @ Shopify
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Click Accept as Solution