FROM CACHE - nl_header

De webshop link werkt soms wel en soms niet.....

Jantjezageens
Nieuw lid
4 0 0

Sinds gisteren heb ik mijn webshop (jantjezageens.nl) in de lucht en het werkt top, eerste bestellingen zijn binnen en weggewerkt. Alleen..... van diverse kanten krijg ik de melding dat de website niet werkt. Ik krijg dan screenshots met de juiste url, maar met een plaatje dat er voor het live gaan van de webshop op stond. Iemand enig idee hoe dit kan?

5 ANTWOORDEN 5

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @Jantjezageens,

 

Iris hier van Shopify. Ik heb uw site eens bekeken en kwam probleemloos in uw live site. Het kan zijn dat users die uw site hebben bekeken voordat deze live was cookies hebben opgeslagen op hun devices en hierdoor zij dus niet direct op de live site terecht komen. U kunt hun melden om deze te schonen of uw site te bekijken met een andere browser.

 

Echter na het bekijken van uw site denk ik dat uw `Aankondigingsbalk in de Koptekst` en de `Afbeeldings tekst` op uw startpagina ook voor deze verwarring kan zorgen:
31-49-660cf-ec9is

 

Aankondigingsbalk in de Koptekst:
`De webshop is open, de winkel gaat direct na de Corona crisis open!!!!` Er staat hier de winkel gaat direct na de Corona crisis open, ik zal dit aanpassen naar `Onze webshop is nu open`.

U past dit zo aan:

1. Ga in de Shopify-beheerder naar Online winkel > Thema's.

2. Zoek *uw thema* en klik op Aanpassen.

3. Klik op Secties.

4. Klik op Kop.

5. Voer de volgende stappen uit om een aankondigingsbericht boven aan de pagina aan te passen. Voer de tekst voor uw aankondiging in het veld Tekst in.

6. Klik op Opslaan.

 

Afbeeldings tekst:
`Binnenkort opent de winkel van Jantje zag eens pruimen hangen zijn deuren` Er staat hier dat de winkel binnenkort open gaat, ik zal dit ook aanpassen naar iets wat uitlegt wat u in uw winkel verkoopt bijvoorbeeld.

U past dit zo aan:

1. Klik op het tabblad Secties.

2. Klik op de sectie Afbeelding met tekst.

3. Voer de tekst in die u wilt weergeven onder de kop in het veld Tekst.

4. Klik op Opslaan.

 

Voor een nieuwer bedrijf zoals dat van u, is het ook een goed idee om een strategie te ontwikkelen voor het genereren van verkeer. Als u interesse heeft, heb ik hier de blog: Vijf Verschillende Manieren waarop u dit kunt aanpakken. Ik heb hier ook een super artikel over Email Marketing, wat u kunt gebruiken om dat verkeer te behouden, en om uw aantal terugkerende klanten verhogen.

 

Marketing van uw winkel is erg belangrijk, dus we hebben hier een geweldig artikel hier over het identificeren van uw doelgroep zodat u uw advertenties op hen kunt richten.

 

Met vriendelijke groet, IrisE

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Jantjezageens
Nieuw lid
4 0 0

Dank je wel voor je reactie en tips Iris. Kun  je vanaf shopify dit niet aansturen, dit leeghalen van cookies of cache? Ik kan me niet voorstellen dat andere webshops alleen vanuit geheugen, cookies of cache worden opgehaald. Waar zit die instelling binnen Shopify?

 

Superfijn dat je me wilt helpen!

 

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

@Jantjezageens met een beetje codering zou je inderdaad dit kunnen aansturen vanuit Shopify, echter zou ik dit niet aanbevelen.

Cookies worden bijvoorbeeld ook gebruikt om de inhoud van het winkelmandje te onthouden of vorige zoekacties. Je wilt natuurlijk je site zo gebruiksvriendelijk maken als mogelijk. Er is niets meer frustrerend dan het niet kunnen terugvinden van iets wat je leuk vond, maar pas later besluit te kopen.

Als ik jou was zal ik de tekst aanpassen en kijken of je hierna nog klachten krijgt over de toegankelijkheid van je site.

 

Nog een laatste tip.

Als je klanten van de Europese Unie heb, moet je jouw klanten een cookiebeleid in je winkel geven. Dit kan met één van de apps uit de Shopify App Store

Hier een paar opties:

Succes ermee!

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Jantjezageens
Nieuw lid
4 0 0

Als ik de website bezoek via ons myshopify.com adres en dan doorklik werkt ie wel, maar open ik de website via https://www.jantjezageens.nl, dan krijg ik een melding: 

 

 

This site can’t be reached
The web page at https://www.jantjezageens.nl/ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address. ERR_SSL_UNRECOGNIZED_NAME_ALERT

Als ik dit doe in incognito-modus van mijn browser, krijg ik dezelfde foutmelding. Wat gaat er hier mis?

 

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

@Jantjezageens dat is inderdaad vreemd, als ik dit zelf test in incognito modus dan werkt het wel, een collega heeft het ook getest en komt er ook probleemloos in, wat mij laat denken dat dit lokaal bij u misgaat.

 

Zou u dit eens willen testen met een andere internet verbinding (hotspot op uw telefoon bijv.) en op een andere device. En kan u mij dan een printscreen geven als u nog steeds niet in uw site kan komen?

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.