annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kan ik mijn klanten uit Zwitserland BTW vrij laten afrekenen (en alle andere landen buiten deEU)

Opgelost
TurboRonny
Toerist
7 0 1

Beste Maxime,

Is er een reden dat je niet reageert op dit forum? Ik zou bijna gaan denken dat Shopify bewust dit probleem niet wilt oplossen, want een probleem is het zeker, dat al veel te lang speelt. Voordat je in zee gaat met Shopify ben je hiervan niet op de hoogte en is het een vreselijk onaangename verrassing die grote invloed heeft op iedereen zijn omzet mbt het verkopen over de grenzen. Als je niet reageert zie ik dat als een bevestiging dat dit probleem met voorbedachte raden/met opzet niet wordt opgelost en dat Shopify ons allen in de kou laat staan.

Groeten,

0 Vind-ik-leuks
Maxime
Shopify Staff
Shopify Staff
343 45 31

Hoi @TurboRonny,

We hebben momenteel geen update over het toevoegen van de besproken functionaliteit, dus intussen is het het beste om een van de alternatieve oplossingen te gebruiken. Je kunt je prijzen bijvoorbeeld exclusief btw tonen, of een Alternatief belastingtarief instellen voor landen waar je geen btw wilt berekenen. Met deze tweede optie, kun je je prijzen inclusief btw blijven tonen. 

We werken doorgaans om functionaliteit waar veel belang naar is toe te voegen, maar kunnen niet garanderen of en wanneer een functie geïntroduceerd wordt. Er komt hier veel bij kijken, en we moeten er natuurlijk ook voor zorgen dat deze functies volledig werken en geen andere delen van het platform negatief beïnvloeden. Als je op de hoogte wilt blijven van alle veranderingen, kun je dit doen via de Shopify Changelog, en de Shopify Pressroom

Groeten, 

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

0 Vind-ik-leuks
Maxime
Shopify Staff
Shopify Staff
343 45 31

Hoi @TurboRonny (en anderen!), 

Ik heb vandaag geleerd dat het sinds kort mogelijk is om belastingtarieven in te stellen op basis van locatie. Om deze nieuwe functionaliteit in te stellen op jouw winkel, kun je terecht bij ons hulpdocument: Locatie afhankelijke belastingtarieven instellen

Ik hoop dat dit een oplossing biedt voor de gebruikers die internationaal verkopen. Vragen en feedback zijn natuurlijk welkom, dus ik zal deze thread in de gaten blijven houden. :)

Groet,

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

0 Vind-ik-leuks
TurboRonny
Toerist
7 0 1

Hi Maxime,

Ik heb het geprobeerd in te stellen. Maar vooralsnog lijkt er niks veranderd. Je kon namelijk al belasting tarieven apart per regio instellen. 

Ik kan Zwitserland instellen op 0% BTW, want zoals eerder aangegeven, betaald een consument buiten de EU geen BTW oftewel het bedrag exclusief BTW.

Voorbeeld: Product staat afgebeeld in de shopify webshop voor 29 inclusief BTW. Een consument uit Zwitserland moet geen 29 betalen maar 23,96 + eventuele verzendkosten.

Kan je mij uitleggen wat ik moet instellen zodat een klant uit de UK,ZW,NO de prijs exclusief BTW ziet en deze zodanig kan afrekenen. Vanzelfsprekend blijven de prijzen voor klanten in de EU inclusief BTW afgebeeld.

Kijk uit naar je reactie.

0 Vind-ik-leuks
ckong
Plezierreiziger
24 0 4

Heeft Shopify dit probleem niet al eind vorig jaar opgelost? Ik heb er tenminste geen problemen bij, alle prijzen in mijn shop zijn inclusief BTW (is ook verplicht bij verkoop aan particulieren), maar mijn internationale non-EU klanten betalen uiteindelijk tijdens de checkout gewoon de netto prijzen, zonder BTW. Daarvoor uiteraard wel de goede vinkjes gezet in de tax settings >

Image 037.png

0 Vind-ik-leuks