FROM CACHE - nl_header

Probleem met Shopify Payments

Cees1
Bezoeker
2 0 1

Beste mensen,

Ik heb een probleem met Shopify Payments. En ik hoop dat jullie kunnen helpen. Ik ben een messenmaker en verkoop op kleine schaal mijn eigen handgemaakte bushcraftmessen via mijn website over de hele wereld. Heb geen KvK-nummer, is niet nodig, en ben door mijn geringe omzet niet BTW-plichtig. Mijn klanten betalen me doorgaans via Paypall en dat gaat altijd goed. De andere betaalmethode, Shopify Payments, heb ik wel een keer proberen op te zetten, maar halfverwege het invullen van het formulier, toen ik een KvKnummer moest invullen, ben ik daarmee gestopt. Bij mijn weten heb ik Shopify Payments nooit geactiveerd.

Maar vorige week verkocht ik een mes aan een klant in Singapore. Hij betaalde, alles was okee met de order, de betaling is binnen bij Shopify en het mes is inmiddels onderweg naar Singapore, tot ik vanmiddag deze melding in mijn mail kreeg (zie plaatje hieronder). Volgens deze melding moet ik dus binnen drie dagen Shopify Payments opzetten, anders gaat het door de klant betaalde bedrag terug naar de klant. Je begrijpt in wat voor bizarre situatie ik nu zit, want ik kan Shopify Payments niet opzetten omdat ik geen KvKnummer heb, en dat is verplicht. 

Wie weet raad en wat kan ik doen om te voorkomen dat het geld (het gaat om ruim 300 euro) teruggeboekt wordt naar de klant? 

Groet,

Cees

urgent.png

2 ANTWOORDEN 2

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Cees1,

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!

Dit klinkt zeker als een uitdagende situatie,  en ik zal dit graag voor je onderzoeken als het nog niet is opgelost. Aangezien het gaat om accountspecifieke informatie, zal ik een kijkje moeten nemen in het systeem. Om dit te kunnen doen, mag ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je myshopify.com-URL en het e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen? 

Alvast bedankt,

Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Cees1
Bezoeker
2 0 1
Maxime,

Dank je, maar het is al opgelost.

Hartelijke groet,
Cees