FROM CACHE - nl_header

SSL in behandeling

Voordeelkruk
Bezoeker
1 0 0

Goedenavond allen,

De status van ''Primair Domain'' blijft hangen op; ''SSL in behandeling''. Wie kan mij helpen om dit probleem om te lossen? De site is nu niet bereikbaar.

Ik hoor graag.

 

Groeten,

Kees

3 ANTWOORDEN 3

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste Kees,

 

Iris hier van het Nederlandstalige support team van Shopify. Ik help je graag verder met je SSL-certificaat vraag.

Dit soort vragen zijn altijd wat lastig voor de Community leden om op te lossen, zeker zonder het domein naam, omdat er dan niet opgezocht kan worden wat er mis is, zonder de naam is het een beetje gis werk waardoor er geen certificaat kan worden uitgegeven. Zie ook onze Community post: Help ons om jou te helpen voor tips hoe je het meest compleet een vraag stel, en waar, op deze manier krijg je dan het snelste een antwoord op je vraag. Voor dit soort vragen is het waarschijnlijk beter om dit aan de helpdesk te vragen via een e-mail, of op onze Engelstalige Chat, die dit meteen kunnen oplossen.

Maar ik help je toch graag verder met deze vraag, en nu ik je toch hier beantwoord, zal ik uit ondervinding een paar tips geven waar dit mogelijk door kan komen. 

 

Shopify Domein

Als je een Shopify domein hebt gekocht, dan zou je automatisch een moeten krijgen. Soms gaat dit mis en dan kan de helpdesk deze alsnog uitreiken. Laat het hun dus weten als dit het geval is.

 

Een gekoppelde domein bij een externe domein host

Als je AAAA-records ziet staan in je DMS instellingen dan zouden deze verwijderd moeten worden bij je provider om het mogelijk te maken om een SSL-certificaat te verlenen aan je website. En zorg ervoor dat het DNSSEC niet actief is voor het domein.
 
Als het bovenstaande gecorrigeerd is zal het SSL-certificaat in de meeste gevallen automatisch worden uitgegeven (dit duurt maximaal 48 uur), maar in sommige gevallen heeft het nog een extra "duwtje in de rug" van ons nodig. Laat het mij weten als je bovenstaande hebt kunnen aanpassen, en dit nog nodig is?
 
De informatie die ik je hierboven heb gegeven staat ook beschreven in dit help document: Fout: SSL niet beschikbaar en in dit document wordt ook uitgelegd wat AAAA-records zijn.
 
Nadat je domein gekoppeld is, hebt je misschien ook interesse in het hulp document voor het Doorsturen van Emails voor je Externe Domein. Hier is een handige Nederlandstalige YouTube video voor gemaakt, bekijk deze hier: Het gratis doorsturen van e-mails met Shopify-domeinen.
 
En het is ook een goed idee om voor SEO-doel einden om je Sitemap handmatig te verzenden. Google heeft ook een handige video over Sitemaps, en legt heel goed uit wanneer je een sitemap nodig hebt en hoe je dit het beste kan instellen.
 
Jouw domeinprovider zal ook kunnen helpen bij enige problemen die kunnen optreden bij het wijzigen van je DNS-instellingen, maar als er nog iets is over je domein of e-mailconfiguratie waar je vragen over hebt, dan hoor ik het graag.
 
Met vriendelijke groet,

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Poweredbybarry
Bezoeker
1 0 0

Mega duidelijk uitgelegd, thanks!

ArneSchouten
Bezoeker
1 0 0

Dag Iris,

Het is geregeld, alleen AAAA-records verwijderen deed het al!