FROM CACHE - nl_header

Verhuiscode voor je eigen domein en dan.....

Servicje
Toerist
5 0 1

Ik heb de verhuiscode van ons domein ontvangen en hoe nu verder in shopify ???

4 ANTWOORDEN 4

Vincent
Shopify Staff
58 3 10

Hallo @Servicje 

 

Vincent hier van Shopify!

 

In onze help-documenten kun je de stappen lezen voor het overzetten van een domein. In dat help-document staan ook instructies voor het verbinden (in plaats van overzetten) van een domein, wat ook een alternatief kan zijn.

 

Voor het overzetten van een domein moet je de admin openen, dan klikken op "Online winkel" > "Domeinen" > "Bestaand domein koppelen":

 

20-42-3yk4q-ohelt

 

Vervolgens klik je de link voor het overdragen van een domein naar Shopify:

 

20-45-smznd-j1nl4

 

In het volgende scherm, voer de domeinnaam in die je wilt overdragen naar Shopify:

 

20-47-l8idl-s193r

 

Daarna volgen nog enkele stappen waarbij de status van het domein wordt gecontroleerd en waar je uiteindelijk de verhuiscode ingeeft:

 

20-50-mxvjo-3htr0

 

Nadat je de verhuiscode hebt ingevoerd en de overdracht hebt bevestigd, zal het domein overgedragen worden naar Shopify. In de achtergrond moeten hiervoor enkele administratieve handelingen verricht worden door zowel onszelf als de oude domeinbeheerder en het kan tot 20 dagen duren voordat het proces is afgerond, maar in de praktijk zal dat meestal veel sneller zijn (3-4 werkdagen).

 

Tijdens het overdrachtproces zul je de status van het domein zien in de admin onder "Domeinen", en nadat de overdracht is afgerond zul je in het vervolg het domein ook via die pagina beheren.

 

Ik hoop dat dit het proces verduidelijkt! 🙂

 

Met vriendelijke groet, Vincent

Vincent | Community Guru @ Shopify
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Click Accept as Solution 

Servicje
Toerist
5 0 1

Hoi @Vincent ,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de stappen die je aangaf gevolgd.

 

Maar dan krijg ik dit als resultaat:
.nl-domeinen worden momenteel niet ondersteund
Als u dit domein voor uw winkel wilt gebruiken, kunt u het koppelen aan Shopify.

 

Wat doe ik verkeerd......

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter

 

 

Vincent
Shopify Staff
58 3 10

Hoi Peter,

 

Land-specifieke domeinen zoals .nl-domeinen kunnen om technische redenen in veel gevallen niet overgezet worden naar Shopify, wel kun je in dat geval het domein verbinden met Shopify door de DNS-instellingen bij je huidige domeinbeheerder te (laten) aanpassen . Voor bezoekers van de online winkel zal het effect uiteindelijk hetzelfde zijn; zij zullen in beide gevallen alleen de toegevoegde URL zien als ze de winkel bezoeken.

 

Bij het aanpassen van de DNS-instellingen bij je huidige domeinbeheerder is het met name belangrijk dat de volgende waardes goed worden aangepast, de support van je domeinbeheerder kan daar bij helpen:

 

  • Je A-record moet wijzen naar het IP-adres van Shopify: 23.227.38.65

  • Je CNAME-record www moet verwijzen naar shops.myshopify.com

Ook is het aan te raden om de support van je domeinbeheerder meteen te laten controleren of "DNSSEC" uitgeschakeld is, aangezien het actief zijn van DNSSEC problemen kan geven wanneer ons systeem de SSL-beveiligingscertificaten probeert te activeren voor het domein.

 

Met vriendelijke groet, Vincent

Vincent | Community Guru @ Shopify
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Click Accept as Solution 

Maloni
Bezoeker
2 0 0

Dag Vincent

Ik heb momenteel een webshop bij mijnwebwinkel en zou graag met jullie platform willen werken. Onze domeinnaam is www.maloni.be, overdragen lukt niet omdat het een .be is, dus zal ik deze moeten koppelen. Als ik deze koppel kan ik dan mijn layout enzo aanpassen via shopify?

Groetjes