FROM CACHE - nl_header

Verify your business melding die niet weggaat

Ganderyonder
Nieuw lid
8 0 0

Ik ben al een tijd actief met mijn webshop en krijg nu opeens de melding "To continue using Shopify Payments, you need to submit a business registration document in order to verify your business."

Heb al twee keer een KvK uittreksel geupload en na een paar uur staat die melding er weer. Ik word er gek van!

Wat voor document moet ik invoeren dan?

 

Groeten,

Tim

11 ANTWOORDEN 11

Maxime
Shopify Staff
447 52 42

Hoi @Ganderyonder,

Maxime hier van Shopify.

Ik zal dit graag voor je onderzoeken. Is het e-mailadres dat je voor de community gebruikt hetzelfde als die verbonden aan je winkel? Zo ja, kan ik je rechtstreeks een mail sturen, en een kijkje laten nemen naar je winkel. 

Groet, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Ganderyonder
Nieuw lid
8 0 0
Hoi Maxime,

Dank je. Ja, dit is hetzelfde mailadres.

groet,
Tim
Ganderyonder
Nieuw lid
8 0 0

Duurt het nog lang denk je? Over drie uur worden mijn klanten in de VS wakker en die kunnen dan niet bestellen. Ik loop hierdoor financiele schade op.

Ik heb al een ticket aangemaakt en er wordt naar gekeken, maar jij weet als Nederlander misschien beter welke documenten voor een Nederlands bedrijf relevant zijn en hoe die aangeleverd moeten worden?

Hoor graag snel van je!

 

groet,

Tim

Ganderyonder
Nieuw lid
8 0 0

Maxime, waarom hoor ik niets van jou of je collega's?

Ik heb een nieuw uittreksel in het Engels bij de KvK gekocht en geupload en wederom komt de melding terug. Er wordt niet gezegd wat voor informatie wordt verlangd of wat er mis is met het document wat ik aanlever.

Als ik het bericht mag geloven kunnen mijn klanten niet bestellen op dit moment. Dat is absoluut schadelijk voor mijn bedrijf en imago en totaal onbegrijpelijk! Zo ga je toch niet met je samenwerkingspartners om? Jullie verdienen genoeg geld aan me om persoonlijk te vertellen wat voor document er nodig is. Ik ben al de hele dag aan het proberen en ik krijg nergens antwoord!

Dit is echt een superslechte beurt voor Shopify en ik breng mijn shop ergens anders onder als dit niet snel en goed wordt opgelost.

 

 

Screen Shot 2020-09-18 at 08.26.06.pngScreen Shot 2020-09-18 at 08.26.23.png 

 

Ganderyonder
Nieuw lid
8 0 0

Ik heb nu voor het eerst een melding teruggekregen. De banner staat er wederom en als ik nu op de knop druk staat er in het rood bij 'photo id could not be verified'. Nu heb ik dus mijn paspoort geupload. Kijken of dat verbetering brengt. 

Maar voor de goede orde: als je aan een B.V. vraagt om een business registration document, dan gaat dat om een KVK uittreksel of een oprichtingsakte of whatever, maar zeker niet de legitimatie van de bestuurder/eigenaar. 

Ik hou m'n hart vast of dit verbetering brengt. Tot dusver is alle support stil...

Ganderyonder
Nieuw lid
8 0 0

En wederom dezelfde melding. Wat valt er in godsnaam niet te verify-en aan een paspoort?

Ik zal voor de volledigheid in photoshop het KVK uittreksel en mijn paspoort samenvoegen zodat het echt onmogelijk is om de link tussen mij als natuurlijk persoon en mijn bedrijf niet te zien.

Verder kan ik me echt NIETS maar dan ook NIETS voorstellen van wat ik nog zou kunnen doen. Intussen blijven jij, je collega's en de troubleshooters die aan mijn ticket 'werken' volledig stil. Het is een schande!

Maxime
Shopify Staff
447 52 42

Hoi @Ganderyonder,

 

Bedankt voor de bevestiging, ik weet hoe belangrijk het is om duidelijke communicatie te krijgen tijdens een beoordeling van je Shopify Payments account, en de invloed dat dit kan hebben op het runnen van je bedrijf. Ik was er vorige week even niet, mag ik vragen of dit intussen is opgelost? Ik zal nu je account bekijken en je een mail sturen met meer informatie over het beoordelingsproces, en ik zal mijn best doen om enige onopgeloste problemen te verhelpen.

Intussen wil ik je graag ook verzekeren dat in gevallen zoals deze, de winkelervaring van bezoekers niet wordt beïnvloed, en dat klanten nog steeds kunnen afrekenen. Ik begrijp dat uitbetalingen ook belangrijk zijn om bestellingen te kunnen vervullen, en hoewel onze bankpartners af en toe je uitbetalingen in de wacht moeten plaatsen voor een standaardbeoordeling, zullen deze beoordelingen altijd zo snel mogelijk worden afgerond. Meestal hebben onze bankpartners binnen een tot drie werkdagen na het verstrekken van de vereiste documentatie een update.

Om zo snel mogelijk antwoord te krijgen op vragen rondom de beoordeling, raden we gebruikers aan om te e-mailen via het Shopify Hulpcentrum. Zo kunnen we je account direct onderzoeken en je sneller te hulp staan. 

 

Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Ganderyonder
Nieuw lid
8 0 0
Dank voor je antwoord Maxime.

En nee, het is nog niet opgelost, of tenminste, de beloofde follow-up van je Amerikaanse collega is er nog steeds niet gekomen. Ik zal hem ook nog een keer polsen.

Ik wil nog een keer benadrukken dat de communicatie echt verbeterd moet worden op dit vlak: die 'foutmelding' is veel te vaag en maakt shopowners onterecht ongerust.

Zoals je zegt is de winkelervaring van klanten niet in het geding, maar daar moest ik proefondervindelijk achterkomen doordat er toch een order binnenkwam die dag. En dat terwijl ik een groot deel van de dag bezig ben geweest met het aanschaffen van nieuwe, engelse KVK uittreksels en het uploaden van alle soorten documenten waarvan ik dacht dat het misschien zou helpen.

Dus hoe je mij en alle ander shopowners het beste kunt helpen is deze opmerkingen doorspelen zodat volgende shopowners een betere ervaring krijgen met duidelijkere taal.

Groeten,
Tim
Maxime
Shopify Staff
447 52 42

Hoi @Ganderyonder,

Bedankt voor deze waardevolle feedback. Ik heb het doorgegeven, en begrijp volledig dat jij (en andere Shopify gebruikers) behoefte hebben aan duidelijkere meldingen. Ik heb het belang hiervan ook doorgegeven.

Ik heb je zojuist een mail gestuurd, en als ik je nog verder kan helpen aarzel niet om daarop te reageren. Ik hou voor de zekerheid een oog op mijn inbox.

Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

FitMetBruno
Nieuw lid
7 0 0

Hi Gander,

Ik heb momenteel het zelfde probleem met mijn Shop. Is dit probleem bij jou nu opgelost? Zo ja, wat voor type documenten heb jij uit eindelijk ingestuurd? 

Ganderyonder
Nieuw lid
8 0 0

Ja het is opgelost, maar ik weet niet precies hoe. 

Heb verschillende support tickets door elkaar laten lopen en verschillende dingen gedaan. Weet niet wat de 'magic combo' is geweest.

Wat ik in ieder geval heb geupload is een recent KVK uittreksel in het Engels. En naderhand een kopie van mijn paspoort.

Vervolgens hebben ze handmatig e.e.a. opgelost, want het 'systeem' bleef foutmeldingen geven.

Hope that helps!