FROM CACHE - nl_header

facturatie aanmaken

hellogorgeous
Bezoeker
1 0 0

ik werk voornamelijk met B2B-klanten. Dus bij iedere verkoop moet ik een factuur kunnen opmaken. (incl en excl BTW)

allereerst lukt het mij al niet om mijn klanten hun facturatie-gegevens te laten invullen bij het aanmaken van een profiel? Nu moet ik via de gratis tool van myshopify alles MANUEEL gaan ingeven, EN wordt de prijs in dollar gezet....

geen geldige factuur dus.

kan dit ergens aangepast worden, of als standaard worden ingesteld bij de bestelling van de klant?

1 ANTWOORD 1

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @hellogorgeous

 

Maxime hier van Shopify!

 

Het is mogelijk om vanuit de bestelling een overzicht te printen, maar het klinkt alsof dit misschien niet al de informatie bevat die je nodig hebt voor een factuur.

 

Als je gebruik maakt van een gratis Shopify thema, zouden we je wellicht kunnen helpen om meer velden toe te voegen aan het registratieformulier. In dat geval, kun je me laten weten welk thema je gebruikt, en of het emailadres dat je gebruikt voor je winkel hetzelfde is als degene die je hier gebruikt? Anders hebben we ook Deze geavanceerde handleiding die je kunt volgen. 

 

We hebben meerdere opties in onze App Store om ondernemers de mogelijkheid te geven om op maat gemaakte facturen te creëren:

 

  • Probeer bijvoorbeeld de gratis Order Printer app van Shopify. Hiermee kun je gemakkelijk facturen printen voor één of meerdere bestellingen tegelijk. Ook is het mogelijk om via HTML en Liquid codering je eigen merk/branding te incorporeren, of uit meerdere sjablonen te kiezen door hiernaast ook Order Printer Templates te downloaden. Met Order Printer Templates kun je verschillende templates uitproberen, en dan met een eenmalige betaling een factuurtemplate kopen voor uw winkel. Deze facturen kunnen worden aangepast zonder kennis van programmering, en Nederlandstalige facturen worden ondersteund.

Voor meer informatie over de functionaliteit van de Order Printer app in de Shopify Admin, kun je Ons hulpdocument erover lezen. 

 

  • Als je liever een andere app gebruikt, zou ik aanraden om Sufio te overwegen. Dit is een app met verschillende functies en abonnementen om uit te kiezen. Met Sufio kun je automatisch facturen e-mailen naar klanten, en deze app integreert ook met meerdere andere apps.

 

  • Er zijn een hoog aantal apps om uit te kiezen die je hier in onze App Store kunt vinden. Vergelijk de apps die er veelbelovend uitzien door gebruik te maken van de gratis proefperiode, om te zien welke het beste past bij je behoeftes. Om app kosten te voorkomen hoef je er enkel voor te zorgen dat je de app verwijdert voor het eind van de proefperiode. Apps die zijn ontwikkeld door derde partijen hebben hun eigen ondersteuning, dus ik zou aanraden om enige vragen over de apps zelf direct aan hun te vragen via de app pagina.

Als jouw voorkeur ligt bij het laten bouwen van een complete aangepaste oplossing, kun je overwegen om een Shopify Expert in te huren op het Shopify Experts platform. Deze Experts kennen het platform van binnenuit en kunnen worden ingehuurd voor allerlei taken, dus ik verwacht dat ze hierbij ook zouden kunnen helpen. Er zijn zelfs Nederlandstalige Experts om uit te kiezen!

 

Groetjes, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog