FROM LOAD - nl_header

Juiste afmeting collectie-afbeelding

EmielA
Bezoeker
3 0 1

Hi all,

Ik bouw mijn Shop met het thema Brooklyn. Zeer tevreden over het thema, maar ik loop tegen het volgende aan.
De collectie-afbeelding wordt op mobiel (bijna) goed weergegeven (Ik zie liever dat het midden van de afbeelding zichtbaar is), maar hier kan ik nog wel mee leven.

IMG_9111.jpg 

Op de desktop-versie verschuift de afbeelding dusdanig dat deze nauwelijks meer zichtbaar is.

 

Schermafbeelding 2021-06-04 om 09.20.40.png

Ik gebruik dezelfde afbeeldingen als mijn productfoto's (2000 x 2000 pixels), hier ligt waarschijnlijk het probleem. Welke afmetingen kan ik het beste gebruiken voor de collectieafbeelding, zodat de weergave op zowel Desktop als Mobiel juist is?

Hoor het graag 🙂

Emiel

1 ANTWOORD 1

Jay
Shopify Staff
205 105 21

Hey @EmielA

Jay hier van Shopify, super bedankt voor het plaatsen van deze onderwerp! 

Het klopt dat bepaalde thema's (onder andere ook de Brooklyn thema) bepaalde afbeeldingen per scherm grootte kan afknippen. Dit geld voor de desktop en mobiele versie van je thema. In de meeste gevallen wordt dit automatisch gedaan, dus er zijn verder geen manieren om dit zelfstandig aan te passen. Het is daarom belangrijk dat je er voor zorgt dat belangrijke informatie niet kan worden afgesneden wanneer een afbeelding wordt gecomprimeerd. 

Een goede tip is om de belangrijke informatie centraal te hebben staan. Dit zal betekenen dat de afgesneden secties van de afbeelding geen invloed zullen hebben op de belangrijke informatie. Vervolgens is de grootte van de afbeelding ook belangrijk. Voor de productafbeeldingen binnen de Brooklyn thema stellen wij de 1024 x 1024 pixels afmetingen voor. Voor de dia-afbeeldingen voor de Brooklyn thema raden wij de 1200 x 800 pixels afmetingen aan. 

Je kunt in onze 'Afbeeldingen uploaden' hulpartikel, in de sectie 'Praktische tips voor diavoorstellingen en afbeeldingen op volledige breedte', tips vinden over hoe je het afknippen van belangrijke informatie kunt vermijden. Vervolgens kun je meer tips vinden over bestand-types en de afmetingen van afbeeldingen, video's, en andere media-types vinden in de 'Soorten productmedia' hulpartikel. Lees ten slotte in de 'Tips voor Brooklyn' hulpartikel meer over afbeeldingen binnen de Brooklyn thema zelf.

Hoe lopen de zaken momenteel? Ik hoor het graag nog even in een reactie binnen deze onderwerp. 🙂 

Groeten, Jay

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog