FROM CACHE - nl_header

Product categorieen

MoonFeels
Bezoeker
2 0 0

Hoi,

Klopt het dat de gratis thema's van Shopify geen side-menu op de shopping pagina aanbieden?

Ik ben graag een webshop waarbij je zoals bij de meeste standaard webshops, links een menu hebt waar je tussen de verschillende categorieën kunt shoppen zoals: Kleding, Home, Sieraden etc. 

Ik zie nergens in Shopify waar ik dat zou kunnen toevoegen. Ik heb de collecties gezien, maar geen menutje voor het shoppen zelf. Kan iemand mij verder helpen?

3 ANTWOORDEN 3

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @MoonFeels,

 

Het kan kloppen dat je deze (nog) niet ziet, je moet ze eerst toevoegen in de navigatie. Je online winkel geeft standard alleen het hoofdmenu en voettekstmenu weer. Je kunt in de standaardmenu's van je online winkel menu-items toevoegen, verwijderen of bewerken. Je kunt voor elk menu-item in het hoofdmenu een vervolg keuze menu instellen. Lees hier meer over in het help document Vervolgkeuzemenu's.

 

De navigatie ziet er trouwens anders uit in de verschillende thema's. Hier zijn enkele voorbeelden van dezelfde navigatie in drie van de gratis thema's van Shopify:

 

Shopify: Boundless 

 

Shopify: Simple:

navigation-simple-afe2e1ed49ecbad409b3766341fbf8e220bfcf8cb2552a342cb0122d75a2fcb1

Shopify: Supply

navigation-supply-9d566c0e077d6a430ecff58451da3f0cb5bfdf1e10cb32f34ef49864071fc005

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid heeft gegeven, zo niet dan hoor ik dit graag.

 

Met vriendelijke groet, Iris E.

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

MoonFeels
Bezoeker
2 0 0

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb nu een zijbalkmenu aangemaakt maar zie nog steeds niet hoe ik die nou links van mijn shop pagina kan krijgen. In je voorbeeld foto's zie ik ook niet echt de productcategorien, maar ik zou dat natuurlijk zelf kunnen hernoemen. Maar kan ik stellen dat Shopify geen uitgebreide shop menu heeft waar je bijv op kleur kan zoeken etc?

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @MoonFeels,

 

Welk thema gebruik je? Het advies om deze toe te voegen zal hier een beetje afhankelijk van zijn. Wat wil je in je menu zetten, ga je een menu gebaseerd op kleuren maken? Of bedoel je dit anders?

 

Zoeken op kleur kan ook middels `tag` woorden. Nadat je tags hebt toegevoegd, kun je deze gebruiken voor zoeken en filteren om zo beter georganiseerd te blijven terwijl je werkt in Shopify. Klanten zien de tags niet, maar in zoekopdrachten in je online winkel worden tags gebruikt om producten te categoriseren en zoekresultaten te ordenen voor klanten. Tag producten met kleuren om klanten te helpen ze te vinden met zoekopdrachten in je online winkel. Of filter met tags wanneer je een link naar een collectie maakt in de navigatie van je online winkel. 

 

Ik kijk uit naar je antwoord.

Met vriendelijke groet, Iris E.

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.