annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is ontwerptijd?

IrisE
Shopify Staff
Shopify Staff
171 11 19

Om in aanmerking te komen voor de 60 minuten ontwerptijd moet je een gratis door Shopify gemaakt thema gebruiken en de aanpassing moet worden ondersteund door ons thema team. Aanpassingsverzoeken worden vervolgens geëscaleerd naar de Thema-afdeling door eerst contact op te nemen met een support adviseur.

Voordat je gebruik maakt van de gratis ontwerp tijd, is heb misschien ook nuttig om te weten dat we ook een aantal tutorials hebben voor het aanpassen van onze thema’s. Deze tutorials hebben stapsgewijze instructies voor het implementeren van de meest voorkomende vragen. Voor complexere aanpassingen of bewerkingen aan een thema van een derde partij, kun je ook een expert inhuren via de Shopify Experts Marketplace.

Thema: Hoe zou mijn winkel er uit moeten zien en welke functies wil ik hebben?

Bij het veranderen van platform of thema is dit natuurlijk een mooi moment om ook je online winkel weer even up to date te brengen. Denk eraan om de laatste trends te implementeren of om de UX (user experience) zo fijn en duidelijk mogelijk te maken. Soms hoef je hiervoor geen eens helemaal van thema te veranderen, maar gewoon even jullie website nog eens een keer met frisse ogen te bekijken en te besluiten wat beter kan.

Mijn tip is om 3-4 winkels te vinden die je mooi / goed vindt. Noem dan op waarom dat precies is. Dit kan je helpen je eigen thema en ontwerp te kiezen. Verdere Shopify links om hierbij te helpen zijn:

Nieuwe functies toevoegen

Kom je aanpassingen tegen waarvan je niet zeker weet of je deze kunt implementeren binnen jullie thema, kijk dan eerst even in deze Shopify customization tutorial lijst, die je hier vind met stap-voor-stap instructies. Veel populaire customizations kan je hier terug vinden, hier een kleine selectie wat regelmatig wordt gevraagd bij de support afdeling, welke terug te vinden zijn in de tutorials:

Kom je niet uit de instructies, dan kan je altijd nog om hulp vragen op onze Shopify Design Forum, zo kan je eventueel voorkomen om onnodig ontwerp minuten te gebruiken. Mocht je toch hulp nodig hebben dan kan dit alleen als het hier om een Supported tutorial gaat.

Supported tutorials

Een ondersteunde tutorial voor het aanpassen van thema code is een tutorial die de volgende opmerking bovenaan de pagina bevat:

image2.png

Unsupported tutorials

Een niet-ondersteunde tutorial voor het aanpassen van thema code is een tutorial die de volgende waarschuwing bovenaan de pagina heeft staan:

image1.png

Wanneer heb ik recht op ontwerptijd?

Als je het Basic Shopify-abonnement of hoger hebt, ontvang je 60 minuten gratis ontwerpondersteuning. Wanneer je contact hebt opgenomen met ons ondersteuningsteam en je verzoek hebt ingediend, ontvang je binnen 2 tot 4 werkdagen een statusupdate. Het kan ook zijn dat er eerst wat inhoudelijke vragen gesteld worden, om je thema wijzigingsverzoek zo duidelijk mogelijk door te geven aan het ontwerpteam.

Ons team houdt de tijd bij die er wordt besteed aan elk thema wijzigingsverzoek dat je indient.

Shopify-ontwerpbeleid

Hoewel de ondersteuning van Shopify een groot aantal basis aanpassingen kan ondersteunen, moet je er rekening mee houden dat Shopify niet kan helpen met de volgende taken:

• Niet-ondersteunde tutorials implementerenThema’s aanpassen of oplossen die belangrijke code wijzigingen bevatten
  • Externe apps installeren, verwijderen of wijzigen (apps die niet door Shopify zijn ontwikkeld)
  • Code van derden aanpassen of oplossen (code is niet ontwikkeld door Shopify, inclusief code van Experts en Forums)
  • Content die is toegevoegd via de tekst met opmaak-editor aanpassen of oplossen. Ook wel de Rich Text Editor genoemd.
  • Nieuwe lettertypen toevoegen
  • Diavoorstellingen bewerken (inclusief formaat, bijsnijden en functionaliteit)
  • Pop-ups toevoegen
  • Extra knoppen toevoegen voor ‘Toevoegen aan winkelwagen’ op productpagina’s of collectie pagina's
  • Vervolgkeuzelijsten wijzigen in knoppen
  • Aanbieden van sorteren en filteren van geavanceerde collectie
  • Een thema breder of smaller maken
  • Zorgen dat een niet-responsief thema weer reageert
  • Oneindig scrollen toevoegen (meer producten of content weergeven als de pagina rolt)
  • Afbeeldingen bewerken (inclusief bijsnijden, kleurprofielen aanpassen, achtergronden verwijderen, etc.)
  • Zweefeffect toevoegen aan productafbeeldingen
  • Labels of badges toevoegen op collectie pagina's
  • Kleurstalen toevoegen
  • Implementatie van wijzigingen die misleidende of bedrieglijke informatie bieden aan klanten
  • Kenmerken van het ene thema naar het andere verplaatsen
  • De kleur van betaling pictogrammen wijzigen
  • De code voor de afrekening bewerken (behalve voor Shopify Plus)
  • Aangepaste vertaaldiensten (inclusief Order Printer and E-mail Notification Templates) aanpassen
  • Codeerinstructies of feedback aanbieden

De lijst is niet helemaal compleet, dus het kan soms voorkomen dat Shopify je hier niet kan helpen. Als je alsnog geholpen wilt worden dan kun je een Shopify-expert inhuren voor verdere hulp, of je kunt andere ondersteuningsopties bekijken in Aanvullende bronnen voor ondersteuning van thema’s. Dit kan ook als je 60 gratis minuten op zijn.

Thema’s met een Nederlandse vertaling

Als tip laat ik ook nog even zien welke thema’s een Nederlandstalige vertaling hebben, hier zal je het minste werk aan hebben, als je van plan bent om je winkel in het Nederlands aan te bieden.

Betaalde thema’s uit onze thema winkel: Gratis thema’s uit onze thema winkel:

Conclusie

Zo zie je maar er zijn vele manieren om je thema aan te passen en zo goed als mogelijk voor jullie klanten te maken, en als laatste tip, concentreer je efforts op de mobiele versie van je thema, dat is de toekomst!

Iris | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

0 Vind-ik-leuks