annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DNS records worden niet verwerkt

Highlighted
Nieuw lid
1 0 0

Hi,

Ik heb mijn DNS records aangepast (zie foto) om zo mijn domein te koppelen aan mijn mail hosting.
Het lijkt er alleen op dat deze niet verwerkt worden vanuit shopify en ik geen emails kan sturen met mijn gewenste email adres.

Is er iets wat niet klopt?

thnx

Schermafbeelding 2020-11-18 om 08.09.19.png

0 Vind-ik-leuks
Highlighted
Shopify Staff
Shopify Staff
128 9 17

Hoi Tim,

Iris hier van het Nederlandstalige support team van Shopify. Ik help je graag met je DNS records vraag, zodat mailtjes gestuurd kunnen worden, ik zie waar het misgaat.

Waar Shopify voorheen advies gaf om adressen te whitelisten, is dit momenteel niet meer nodig. Wat je wel je domein provider kan vertellen is hetvolgende:

Om je e-mailadres te verifiëren, moet je de volgende SPF-record toevoegen aan je TXT-record in je aangepaste domein instellingen: v=spf1 include:shops.shopify.com ~all.

Hiermee kun je voorkomen dat je e-mails worden gemarkeerd als spam of niet worden bezorgd.

Stappen:
1. Log in to your domain hosting account.

2. Zoek het TXT record van je domein op. Vaak staat dit naast het CNAME record en het MX record.

3. Voeg de volgende SPF-record toe aan je TXT-record:v=spf1 include:shops.shopify.com ~all

4. Sla je wijzigingen op. Het zou er zo uit moeten zien:

2019-08-27-22-51-14

Aan de andere kant, als je al een SPF-record had voor je domein, (en ik zie dat je deze hebt) dan kun je ze combineren tot één record, zie hieronder mijn voorbeeld:

v=spf1 include:shops.shopify.com include:spf.mihos.net ~all

Hou er rekening mee dat dit op één regel moet worden weergegeven. Ik raad je aan om bovenstaande te controleren bij je domeinprovider. Wanneer dit aangepast is, zal je weer mailtjes moeten kunnen sturen, die aankomen. Als je hier meer over wil weten zie dan ook onze hulp document voor het Doorsturen van Emails voor je Externe Domein. Hier is ook een handige Nederlandstalige YouTube video voor gemaakt, bekijk deze hier: Het gratis doorsturen van e-mails met Shopify-domeinen.

Het is hierna ook een goed idee om voor SEO-doel einden je sitemap handmatig te verzenden. Google heeft ook een handige video over je Sitemap gemaakt.

Jullie domein host zal ook kunnen helpen bij enige problemen die kunnen optreden bij het wijzigen van je DNS-instellingen, maar als er nog iets is over je domein of e-mailconfiguratie waar je vragen over hebt, dan hoor ik het graag.

Ik wens u nog een fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Iris | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog