FROM CACHE - nl_header

Het product.description object vervangen voor een snippet

eldo
Bezoeker
1 0 0

Goede avond,

In mijn webshop maak ik gebruik van een algemene productomschrijving voor al mijn producten. Mijn liquid product.description per product is dus altijd hetzelfde, op de plaatjes in de productteksten na.

Nu wil ik graag het volgende kunnen doen:

1) Op 1 plek de algemene tekst updaten en al mijn producten deze tekst laten gebruiken zonder dat ik alle teksten met de hand moet aanpassen.

2) Per productpagina wel de juiste plaatjes weergeven, dit is het enige wat anders is in mijn product.description.

Probleem 2 dacht ik op te lossen door met een stukje liquid de image url op te halen. Alleen in het product.description object mag je geen liquid gebruiken.

Hoe kan ik de bovenstaande problemen oplossen?

Momenteel negeer ik het product.description object en verwijs ik op de productpagina naar een snippet. Hier mag ik wel liquid gebruiken, waardoor ik dus de juiste plaatjes heb op de productpagina en hoef ik maar op 1 plek mijn product tekst aan te passen.

Is dit de beste methode en heeft het negeren van product.description negatieve gevolgen?

 

1 ANTWOORD 1

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @eldo,

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!

Wij zijn niet getraind in codering, maar als je gebruik maakt van een thema dat is ontwikkeld door Shopify, kan ik zien of dit iets is wat we kunnen aanpassen met je 60 minuten gratis design tijd. Ik weet dat dit niet een aanpassing is die we aanraden, omdat het een slechte invloed kan hebben op SEO, mag ik daarom vragen waarom je de productomschrijving voor elk product hetzelfde wilt hebben?

  • Als je gebruik maakt van een Shopify thema kun je ook mij je myshopify.com URL kunnen geven, of je kunt onze ondersteuning direct een mail sturen via De contactpagina op ons Hulpcentrum.
  • Als je gebruik maakt van een extern thema dat is ontwikkeld door een derde partij, raad ik aan om een Shopify Expert in te schakelen. Hoewel codering van een derde partij buiten onze ondersteuning valt, kennen Experts het platform van binnenuit, en kunnen ze worden ingehuurd om te helpen met allerlei aanvragen. Ik denk dus ook dat ze dit mogelijk voor je kunnen maken. 

Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog