FROM CACHE - nl_header
Opgelost

SSL is in behandeling

Yavico
Nieuw lid
5 0 0

Hi,

Ik krijg de foutmelding 'SSL is in behandeling' als ik via 'Onlinewinkel -> Domeinen' mijn domeinen bekijk. Dit staat al bijna 24 uur zo. Dit probleem had ik op 15-11 ook, maar toen had ik nog een proefperiode van Shopify. Gisteren heb ik een Shopify abonnement genomen en mijn primair domein verwijderd en opnieuw toegevoegd. Vandaag (bijna 24 uur later) krijg ik nog steeds de melding 'SSL is in behandeling' te zien. Hierdoor werkt mijn pagina voor afrekenen en betalingen ook niet (denk ik). Hoe kan ik dit probleem oplossen?

website: http://xmastreecathome.nl/ 

Foutmelding:

Yavico_0-1605639574880.png

 

Mijn DNS settings in cPanel:

Yavico_1-1605639698766.png

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Geslaagd.

Beste @Yavico,

 

Iris hier van het Nederlandstalige support team van Shopify. Ik help je graag met je domein vraag, fantastisch dat je zo veel informatie hier omtrend heb gegeven. 

Jouw domein wordt beheerd door een externe domeinprovider, en er zijn twee DNS instellingen die de uitgifte van het certificaat momenteel in de weg staan.
Je heb in je DNS-records een actief AAAA-record. AAAA-records zouden verwijderd moeten worden bij je provider om het mogelijk te maken om een SSL-certificaat te verlenen aan je website. En erg belangrijk dat het DNSSEC niet actief is voor het domein.

Als het bovenstaande gecorrigeerd is zal het SSL-certificaat in de meeste gevallen automatisch worden uitgegeven (dit duurt maximaal 48 uur), maar in sommige gevallen heeft het nog een extra "duwtje in de rug" van ons nodig. Laat het mij weten als je bovenstaande hebt kunnen aanpassen, en dit nog nodig is?

De informatie die ik je hierboven heb gegeven staat ook beschreven in dit help document: Fout: SSL niet beschikbaar en in dit document wordt ook uitgelegd wat AAAA-records zijn.

Nadat je domein gekoppeld is, hebt je misschien ook interesse in het hulp document voor het Doorsturen van Emails voor je Externe Domein. Hier is een handige Nederlandstalige Youtube video voor gemaakt, bekijk deze hier: Het gratis doorsturen van e-mails met Shopify-domeinen.

En het is ook een goed idee om voor SEO-doel einden om je sitemap handmatig te verzenden. Google heeft ook een handige video over Sitemaps, en legt heel goed uit wanneer je een sitemap nodig hebt en hoe je dit het beste kan instellen.

Jouw domeinprovider zal ook kunnen helpen bij enige problemen die kunnen optreden bij het wijzigen van je DNS-instellingen, maar als er nog iets is over je domein of e-mailconfiguratie waar je vragen over hebt, dan hoor ik het graag.

 

Met vriendelijke groet, 

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Geslaagd.

Beste @Yavico,

 

Iris hier van het Nederlandstalige support team van Shopify. Ik help je graag met je domein vraag, fantastisch dat je zo veel informatie hier omtrend heb gegeven. 

Jouw domein wordt beheerd door een externe domeinprovider, en er zijn twee DNS instellingen die de uitgifte van het certificaat momenteel in de weg staan.
Je heb in je DNS-records een actief AAAA-record. AAAA-records zouden verwijderd moeten worden bij je provider om het mogelijk te maken om een SSL-certificaat te verlenen aan je website. En erg belangrijk dat het DNSSEC niet actief is voor het domein.

Als het bovenstaande gecorrigeerd is zal het SSL-certificaat in de meeste gevallen automatisch worden uitgegeven (dit duurt maximaal 48 uur), maar in sommige gevallen heeft het nog een extra "duwtje in de rug" van ons nodig. Laat het mij weten als je bovenstaande hebt kunnen aanpassen, en dit nog nodig is?

De informatie die ik je hierboven heb gegeven staat ook beschreven in dit help document: Fout: SSL niet beschikbaar en in dit document wordt ook uitgelegd wat AAAA-records zijn.

Nadat je domein gekoppeld is, hebt je misschien ook interesse in het hulp document voor het Doorsturen van Emails voor je Externe Domein. Hier is een handige Nederlandstalige Youtube video voor gemaakt, bekijk deze hier: Het gratis doorsturen van e-mails met Shopify-domeinen.

En het is ook een goed idee om voor SEO-doel einden om je sitemap handmatig te verzenden. Google heeft ook een handige video over Sitemaps, en legt heel goed uit wanneer je een sitemap nodig hebt en hoe je dit het beste kan instellen.

Jouw domeinprovider zal ook kunnen helpen bij enige problemen die kunnen optreden bij het wijzigen van je DNS-instellingen, maar als er nog iets is over je domein of e-mailconfiguratie waar je vragen over hebt, dan hoor ik het graag.

 

Met vriendelijke groet, 

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Yavico
Nieuw lid
5 0 0

Hi Iris,

Dank voor je antwoord. Alle AAA records heb ik verwijderd en ik heb niet de optie om DNSSEC in te schakelen. Ik wacht het even af. Is het nodig om mijn primair domain in Shopify te verwijderen en opnieuw toe te voegen?

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Hoi,

 

Nee hoor niets meer nodig, ik heb even het certificaat een push gegeven en je site is nu beveiligd.

18-39-5muf5-b6s0l

 

Wat een leuk product hebben jullie trouwens 🙂 Sterkte met de verkoop.

 

Met vriendelijke groet,

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Yavico
Nieuw lid
5 0 0

Bedankt voor je hulp, Iris! Je maakt me erg blij!

FitEssentials
Bezoeker
1 0 0

Hi Iris,

 

Ik heb dit probleem ook en u stappen gevolged. Kan u controleren of de SSL nu goedgekeurd kan worden?

Is namelijk al bijna 24 uur geleden

 

 

Met vriendelijke groet,

Dennis van Echtelt

YoniStevens
Nieuw lid
8 0 0

Dag Iris,

 

Lijkt me dat ik ook met hetzelfde probleempje zit. Het domein blijft op SSL Pending staan sinds vrijdag. Alle doorverwijzingen en A-records op de webhosting zijn verwijderd.

Zou je even kunnen kijken of er nog iets te doen valt van mijn kant aub?

 

Bedankt alvast, Y.

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @YoniStevens 

 

Iris hier van de Nederlandstalige support.

Omdat elke domein zo zijn eigen redenen kan hebben waarom het uitgeven van een SSL certificaat in de weg staat, raad ik jullie aan om hiervoor een ticket te loggen met onze help desk.

Post die gemarkeerd worden door de aanvragen als zijnde opgelost hou ik niet (meer) in de gaten, en het zou jammer zijn dat ik hierdoor je vraag misloop.

We hebben de URL hiervoor nodig waarmee de issue is.

Alhoewel onze Community een geweldige plek is om elkaar te helpen met vragen of voor het krijgen van feedback van je online winkel, is het voor tijdgevoelige en accountproblemen beter om rechtstreeks contact op te nemen met de ondersteuning. Dit omdat forumthreads niet kunnen worden gecontroleerd en accountgegevens niet kunnen worden besproken in een openbaar formaat zoals de community. Ga hiervoor naar, deze pagina en klik op Ga naar het Helpcentrum.

Je wordt hiernaar gevraagd om in te loggen, of om door te gaan zonder een winkel. Nadat je een optie hebt geselecteerd, wordt je gevraagd of je contact wilt opnemen via e-mail of de community.

Mijn collega’s en ik van het Nederlandstalige Shopify-ondersteuningsteam willen je graag te hulp staan en zullen zo snel mogelijk beantwoorden, maar als je ooit een dringende vraag hebt, kan je altijd terecht bij onze Engelstalige Shopify-ondersteuningsteam. We bieden daar namelijk 24/7 Engelstalige ondersteuning via email; live chat en telefoon.

Blijf veilig en zorg goed voor jezelf.

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.