annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Specifieke klanten automatisch korting geven

Anne-Marieke
Toerist
7 0 1

Een collega van mij heeft geholpen om onze Shopify webshop te bouwen met her en der wat aanpassingen in de code.

1 aanpassing was dat we klanten een tag geven en zij hiermee een korting krijgen zonder dat zij zelf een code hoeven in te vullen tijdens de check out. 
Dit ziet er als volgt uit:

{% if customer.tags contains '5%' %}
      <input type="hidden" id="discount" name="discount" value="Klantconditie-5%">
      {% else if customer.tags contains '10%' %} 
      <input type="hidden" id="discount" name="discount" value="Klantconditie-10%">
      {% endif %}

Nu willen we ook een kortingspercentage van 3, 7 en 8% toepassen, maar is deze collega helaas niet meer bij ons werkzaam. Daarom probeer ik het nu zelf te leren. Ik heb de discounts binnen de Shopify webshop al aangemaakt en namen gegeven als 'Klantconditie-3%' en de code gekopieeerd en aangepast:

{% if customer.tags contains "3%" %}
      <input type="hidden" id="discount" name="discount" value="Klantconditie-3%">
      {% else if customer.tags contains "5%" %}
      <input type="hidden" id="discount" name="discount" value="Klantconditie-5%">
      {% else if customer.tags contains "7%" %} 
      <input type="hidden" id="discount" name="discount" value="Klantconditie-7%">
      {% else if customer.tags contains "8%" %} 
      <input type="hidden" id="discount" name="discount" value="Klantconditie-8%">
      {% else if customer.tags contains "10%" %} 
      <input type="hidden" id="discount" name="discount" value="Klantconditie-10%">
      {% endif %}

Maar volgens mij werkt het nog niet. Ik heb ongeveer 2% verstand van Liquid taal, dus het is een beetje copy-paste-gokken voor mij momenteel. Ik heb dus geen idee of een 'if' 'else' code zo werkt. 

Is er iemand die mij op een fout kan wijzen? Alvast bedankt!

Discounts zijn aangemaaktDiscounts zijn aangemaaktDit werkteDit werkteDit werkt nietDit werkt niet
0 Vind-ik-leuks