FROM CACHE - nl_header

Voltooi de installatie van Shopify Payments.

Dimitri007
Bezoeker
1 0 0

Hey,

 

Momenteel probeer ik iDEAL (mollie) te activeren op mijn webshop. Ik heb bij alternative payment methods op iDeal Mollie geklikt en alle benodigde informatie ingevuld, dus de API-key code etc. 

Als ik inlog op mollie dan staat bij actieve betaalmethodes dat iDEAL er tussen valt.

 

Ik probeerde een product te bestellen via iDEAL om te kijken of alles goed ging maar kreeg een melding "Payment failed: Unkown merchant account". 

 

Als ik op mijn shopify admin naar instellingen ga en ik payment providers klik. Daarna klik ik op "payment options" als ik naar beneden scrol zie ik de volgende tekst staan. 

 

iDEAL.JPG

 

Maar als ik het goed is, heb ik mijn Shopify Payment Setup al afgerond. (zie volgende foto)

 

Shopify payments.JPG

 

Wat doe ik fout? 

Heeft iemand toevallig een idee en zou mij kunnen helpen?

 

Ik zou het graag waarderen. 

1 ANTWOORD 1

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @Dimitri007,

Iris hier van Shopify support.

Je bent er bijna, wat ik kan zien uit je screen shotje zijn je betaalproviders prima ingesteld.

iDeal via Mollie is een extern alternatief voor iDeal via Shopify Payments. De reden dat je deze melding te zien krijgt binnen je Shopify Payments dashboard is dat, hoewel de externe gateway iDeal via Mollie al is ingesteld, het instellen van iDeal via Shopify Payments niet is voltooid. iDeal via Shopify Payments vereist enkele aanvullende installatiestappen, maar, aangezien je al gebruik maakt van iDeal via Mollie hoeft je deze niet uit te voeren. 

Nu herken ik de foutmelding van Mollie wel. Deze ziet er waarschijnlijk zo uit:

10-35-ajmo7-ijsl1

De foutmelding houdt in dat het account niet bekend is bij Mollie, dus waarschijnlijk moet het account-ID of de API van Mollie nog aangepast worden.

10-30-7g1ow-jtch5

Shopify heeft verder geen inzicht in de systemen van Mollie, maar je kunt hierover wel contact opnemen met de support van Mollie als je hier hulp bij nodig heb. 

Met vriendelijke groeten,

Iris E.

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.