FROM CACHE - nl_header
Opgelost

Winkelmand restrictie

BartM
Toerist
7 0 1

Beste Shopify community

Ik heb een webshop in honden en katten artikelen. Momenteel ben ik bezig met het uitbreiden van mijn aanbod door eigen artikelen te maken. 

Het probleem dat ik dan voorzie en zou willen inbouwen in mijn webshop is dat de producten die momenteel in mijn shop staan in de winkelmand niet gecombineerd mogen worden met mijn eigen producten. 
Dus om de producten die er al in staan "A" te noemen en mijn eigen merk "B" dan zou er in het winkelmandje enkel A producten in mogen staan zonder dat B toegevoegd kan worden en omgekeerd.

Een aantal verschillende A producten alleen of B producten alleen mag wel.

Is er hier voor een manier om dit in te programmeren in de shop? 

Dit is vooral voor geen conflicten en problemen te hebben bij verzendingen.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Geslaagd.

Hoi @BartM,

Ik begrijp deze reden zeker! Hoewel ik geen manier heb om dit in te stellen, heb ik wel enkele andere mogelijkheden die minder invloed zouden hebben op de gemiddelde bestelwaarde. 

Apart verzenden:

  • Gebruik hiervoor Gecombineerde tarieven, zodat klanten enkel hogere verzendkosten moeten betalen als ze producten uit verschillende  locaties bestellen. Of, neem verzendkosten op in je productprijzen, en kijk wat voor invloed gratis verzending heeft op je conversiepercentage.
  • Om het apart verzenden van producten binnen een bestelling goed te laten werken, is het belangrijk om een duidelijk verzendbeleid te hebben dat makkelijk te vinden is op de webshop. Hiernaast is het ook essentieel om duidelijk te communiceren met klanten, en een efficiënte manier te hebben waarop klanten vragen kunnen stellen over de verzending en levering van hun bestelling, zoals Een chatbot

Enkel samen verzenden:

  • Je kunt ook een Magazijnlocatie Overwegen met een Bedrijf als Shipwire (zie de Shipwire Shopify app hier), waaruit bestellingen in hun geheel kunnen worden afgehandeld.
  • Er zijn een hoog aantal Verzending apps waarmee je geavanceerde regels kunt instellen. Omdat dit apps zijn van een derde partij weet ik het natuurlijk niet zeker, maar je kunt een kijkje nemen of er apps zijn waarmee je het onmogelijk kunt maken om af te rekenen met producten uit meer dan één locatie. 

Ik hoop dat dit helpt, anders kan een Shopify Expert wellicht een passende oplossing bouwen.

Groet,

 
 
 

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @BartM,

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!

Mag ik vragen waarom deze artikelen niet samen gekocht mogen worden? Hiermee kan ik wat verder graven en mijn antwoord beter personaliseren. Ik heb niet meteen een oplossing, maar wil graag met je meedenken. 

Als je het liefst iemand wilt inhuren om een oplossing te bouwen, kun je dat doen via het Shopify Expertplatform. Deze Experts kennen het Shopify platform, en kunnen helpen met het bouwen van oplossingen die niet worden ondersteund met de ingebouwde functies van Shopify. 

Als je me wat meer wilt vertellen over de reden dat je dit graag wilt instellen, zal ik je feedback ook gelijk doorsturen naar ons product-team. Ze proberen zo veel mogelijk nieuwe functies toe te voegen, en dit soort gesprekken helpen met het bepalen van de toekomst van Shopify. 🙂

Groet,

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

BartM
Toerist
7 0 1
Hey Maxime

Bedankt voor het antwoord al.
De eigelijk reden is dat alle producten die er momenteel in staan door
iemand anders worden verstuurd. Onze eigen producten gaan we vanuit onze
eigen thuisbasis verzenden.

Het is vooral voor onze regel gratis verzending vanaf €50.
Als producten van ons en de andere gecombineerd worden dan zouden wij nogal
hoge verzendkosten hebben die dubbel worden aangerekend.

Moest dit niet mogelijk zijn uiteraard zoeken wij naar andere opties!

Groetjes
Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Geslaagd.

Hoi @BartM,

Ik begrijp deze reden zeker! Hoewel ik geen manier heb om dit in te stellen, heb ik wel enkele andere mogelijkheden die minder invloed zouden hebben op de gemiddelde bestelwaarde. 

Apart verzenden:

  • Gebruik hiervoor Gecombineerde tarieven, zodat klanten enkel hogere verzendkosten moeten betalen als ze producten uit verschillende  locaties bestellen. Of, neem verzendkosten op in je productprijzen, en kijk wat voor invloed gratis verzending heeft op je conversiepercentage.
  • Om het apart verzenden van producten binnen een bestelling goed te laten werken, is het belangrijk om een duidelijk verzendbeleid te hebben dat makkelijk te vinden is op de webshop. Hiernaast is het ook essentieel om duidelijk te communiceren met klanten, en een efficiënte manier te hebben waarop klanten vragen kunnen stellen over de verzending en levering van hun bestelling, zoals Een chatbot

Enkel samen verzenden:

  • Je kunt ook een Magazijnlocatie Overwegen met een Bedrijf als Shipwire (zie de Shipwire Shopify app hier), waaruit bestellingen in hun geheel kunnen worden afgehandeld.
  • Er zijn een hoog aantal Verzending apps waarmee je geavanceerde regels kunt instellen. Omdat dit apps zijn van een derde partij weet ik het natuurlijk niet zeker, maar je kunt een kijkje nemen of er apps zijn waarmee je het onmogelijk kunt maken om af te rekenen met producten uit meer dan één locatie. 

Ik hoop dat dit helpt, anders kan een Shopify Expert wellicht een passende oplossing bouwen.

Groet,

 
 
 

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

BartM
Toerist
7 0 1
Bedankt voor het advies! Ik zal de combinatie optie eens goed bekijken en
zien hoe ik deze kan doorvoeren.
Dit gaat de meest ideale oplossing zijn voor nu!