Solved

Same gross price in each country?

amonasro
Tourist
5 0 2

Hi there! I'm about to start a new online magazine at which I plan to use Shopify to sell subscriptions. Most of my readers will be in Germany, Austria, and Switzerland. As I need to charge the local VAT in each of these countries I would have different gross prices if I choose the option of a specific net price plus VAT. To make communiction easier, my plan is to charge the same gross price in each country (so that I will get out different net revenues from each country). Will I be able to realize my pricing strategy with Shopify?

Regards from Vienna!

Accepted Solutions (2)

r8r
Shopify Expert
2555 327 940

This is an accepted solution.

Hi @amonasro 

you'd want to apply the following settings to your tax calculations (Dashboard > Settings > Taxes😞

Screenshot 2021-01-08 at 15.56.57.jpg

That should pretty much take care of the calculations as you'd like them to be.

Liebe Grüsse aus Linz und ein schönes Wochenende – solltest Du noch etwas benötigen, kannst Du Dich auch gerne direkt melden,
Mario

★ Ja, man kann mich buchen; schreib mir eine Nachricht!
★ Hinterlass gerne ein Like und markiere meine Antwort gegebenenfalls als Lösung. Ich freue ich mich immer über eine Spende an die (Kinder)krebshilfe oder eine kleine Aufmerksamkeit.
Studio Mitte

View solution in original post

r8r
Shopify Expert
2555 327 940

This is an accepted solution.

@amonasro gern geschehen – wenn's das Problem gelöst hat, hast Du die Möglichkeit den Beitrag als Lösung zu markieren.

Take care,
Mario

★ Ja, man kann mich buchen; schreib mir eine Nachricht!
★ Hinterlass gerne ein Like und markiere meine Antwort gegebenenfalls als Lösung. Ich freue ich mich immer über eine Spende an die (Kinder)krebshilfe oder eine kleine Aufmerksamkeit.
Studio Mitte

View solution in original post

Replies 5 (5)

r8r
Shopify Expert
2555 327 940

This is an accepted solution.

Hi @amonasro 

you'd want to apply the following settings to your tax calculations (Dashboard > Settings > Taxes😞

Screenshot 2021-01-08 at 15.56.57.jpg

That should pretty much take care of the calculations as you'd like them to be.

Liebe Grüsse aus Linz und ein schönes Wochenende – solltest Du noch etwas benötigen, kannst Du Dich auch gerne direkt melden,
Mario

★ Ja, man kann mich buchen; schreib mir eine Nachricht!
★ Hinterlass gerne ein Like und markiere meine Antwort gegebenenfalls als Lösung. Ich freue ich mich immer über eine Spende an die (Kinder)krebshilfe oder eine kleine Aufmerksamkeit.
Studio Mitte
amonasro
Tourist
5 0 2

Dankeschön!!

r8r
Shopify Expert
2555 327 940

This is an accepted solution.

@amonasro gern geschehen – wenn's das Problem gelöst hat, hast Du die Möglichkeit den Beitrag als Lösung zu markieren.

Take care,
Mario

★ Ja, man kann mich buchen; schreib mir eine Nachricht!
★ Hinterlass gerne ein Like und markiere meine Antwort gegebenenfalls als Lösung. Ich freue ich mich immer über eine Spende an die (Kinder)krebshilfe oder eine kleine Aufmerksamkeit.
Studio Mitte
amonasro
Tourist
5 0 2
Danke, das mache ich gleich nach dem Text in der kommenden Woche 🙂
amonasro
Tourist
5 0 2

ich meinte Test --- und ist bereits erfolgt!