We willen graag iedereen bedanken die heeft deelgenomen aan onze vragensessie met Klaviyo. Het was geweldig om zoveel vragen over de Klaviyo <> Shopify integratie voorbij te zien komen.
Extra dank aan Chloe van Klaviyo en Megan voor alle gedetailleerde antwoorden op deze vragen en voor de vele waardevolle inzichten over de integratie.
Laten we de vragen die gesteld en beantwoord werden bekijken in de video-opname.
- Ik verkoop huidverzorgingsproducten en wil een workflow maken waarbij een e-mail naar mijn bestaande klanten wordt verstuurd. Een herinnering om de producten weer te kopen die ze in het verleden hebben aangeschaft. Ik wil graag dat die producten automatisch worden gegenereerd in de e-mails. Bijvoorbeeld: " Is je [blank] reinigingsmelk bijna op? (met een foto van het product dat zij eerder hebben gekocht) Koop hem vandaag nog zodat je niet zonder komt te zitten." Ik hoop een manier te vinden om dit te kunnen doen. Hebben jullie ideeën?
- Dit klinkt alsof een aanvullingsflow aan je doelstelling zou voldoen. Met zo'n flow kun je klanten op verschillende punten in hun levenscyclus benaderen als je producten verkoopt die je klanten in een bepaald tijdsbestek herhaaldelijk kopen. In dit Klaviyo Community-bericht kun je meer informatie vinden.
Je kunt ook overwegen om een cross-sell flow te maken. Met een dergelijke flow kun je opvolgen bij klanten en proberen om vergelijkbare of gerelateerde producten te cross-sellen of upsellen nadat zij een aankoop doen. We raden je ook aan om lid te worden van onze Health & Beauty Industry Group. In die groep vind je gelijkgestemden die vaak met goede ideeën komen.
- @Willkaate stelde de volgende vraag: Ik wil e-mailadressen van abonnees verzamelen via een Klaviyo pop-up in mijn webshop, maar een pdf-download als lokkertje gebruiken voor het verkrijgen van deze e-mailadressen. Hoe doe ik dat met Klaviyo?
- Je kunt e-mailadressen van abonnees voor je nieuwsbrief verzamelen via een aanmeldingsformulier en daarvoor een downloadbare informatiebron promoten. Je kunt ervoor zorgen dat abonnees na het klikken op de knop naar een specifieke URL worden omgeleid. In het veld “After Submit” selecteer je “Go to URL” en in het veld “Destination URL” zet je de URL van je e-book of downloadbare informatiebron. In dit Klaviyo Community-bericht vind je meer informatie over dit onderwerp.
- Is het mogelijk om de UTM campagnenaam te zien in een Shopify Rapport?
- Ja, je kunt de UTM campagnenaam bekijken in het Shopify-rapport “Verkoop toegeschreven aan marketing” (filter op marketingcampagne > selecteer de UTM campagnenaam).
- Ik heb geprobeerd een felicitatie per e-mail te versturen met de flow, maar er is geen verjaardag in de trigger. Ik heb de verjaardagsgegevens in een Shopify-metaveld. Kan ik deze verjaardagsgegevens naar Klaviyo doorzetten en gebruiken in de flow? Ik wil graag weten hoe ik verjaardagen kan toevoegen. Alvast bedankt voor jullie hulp.
- Je kunt verjaardagsgegevens via een aangepaste tag doorzetten en een segment maken op basis van de tag, of verjaardagen uit Shopify downloaden en de CSV uploaden in Klaviyo.
- Hoe vaak worden gegevens van Shopify bijgewerkt in Klaviyo?
- Als er nieuwe wijzigingen worden aangebracht in je Klaviyo profielen (na een eerste backfill), worden die binnen 30 minuten na een in Klaviyo aangebrachte wijziging weergegeven in Shopify, hoewel de meeste wijzigingen al binnen een minuut worden weergegeven.
Bedankt iedereen die heeft deelgenomen aan onze derde Community-vragensessie van 2023. Je kunt de video-opname van Chloe en Megan bekijken in onze Klaviyo AMA-thread.
Wil je meer vragen stellen over Klaviyo? Neem dan een kijkje in de Klaviyo Community.
Abonneer je op het Community AMAs board om op de hoogte te blijven van toekomstige evenementen. Plaats je reactie hieronder als je onderwerpen voor toekomstige AMA's wilt aandragen.