FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Artikelen kunnen niet verzonden worden naar ingevoerde adres

Artikelen kunnen niet verzonden worden naar ingevoerde adres

urslabel
Bezoeker
1 0 1

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs al een paar mailtjes ontvangen dat klanten hun bestelling niet af kunnen maken en dat ze deze foutcode krijgen. Wat kan ik hieraan aanpassen?

Dankjewel alvast8059d5f9-1438-49b7-9453-f16d391d43d5.jpg

6 ANTWOORDEN 6

Soyla
Nieuw lid
4 0 0

Bij Instellingen -> Verzending en Bezorging -> Bovenaan bij verzending staat: Tarieven beheren -> Verzendzone maken.

Daar kan je elk land toevoegen met bijbehorende verzendkosten. Je kan ook makkelijk Europa toevoegen als je voor elk land hetzelfde tarief zou hanteren.

Laat me weten of het is gelukt

SabineLusss
Bezoeker
1 0 0

Hoi Soyla, ik heb hetzelfde probleem. Ik had al verzendzones toegevoegd (binnen NL gratis verzenden), alleen het probleem blijft. Weet je waar het nog meer aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt!

Soyla
Nieuw lid
4 0 0

Hoi Sabine, je moet voor elk land een aparte verzendzone maken. Dus als je dat enkel voor Nederland hebt gedaan dan kan een Belg of een Duitser niet bestellen.

Bijvoorbeeld: Als je wilt dat iemand uit Nepal kan bestellen bij jou dan moet je specifiek een Nepalese verzendzone aanmaken.

Hopelijk helpt dit!

RoyBe
Bezoeker
1 0 0

Heb je hier ondertussen een oplossing voor gevonden? Wij hebben wel verzend zones per land aangemaakt, in Nederland geen probleem, maar sommige klanten uit Belgie kunnen niets bestellen...

DutchMudMen
Toerist
8 0 6

Wij hebben dit probleem ook. 99% van de orders gaat goed, soms komt het een paar keer per dag voor. Bij twee klanten lag het aan een privacy plugin in hun browser leek het. Verder geen idee waarom het niet lukt. Met de gegevens van de klant kunnen we zelf wel bestellen, dus het lijkt toch een browser-issue te zijn. 

Wie de oplossing heeft mag roepen!

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Hi DutchMudMen, 

Peter hier, van Shopify Support. Dit soort foutmeldingen waar bepaalde producten niet naar een ingevoerd adres kunnen worden gestuurd kunnen een heleboel verschillende oorzaken hebben. Zoals hierboven ook al besproken is ligt het in het merendeel van de gevallen waar wij dit zien aan verkeerd ingestelde verzend opties, product instellingen, of marktinstellingen. Zoals u het beschrijft lijkt het inderdaad meer een lokaal probleem met de browser, hoewel het eigenlijk onmogelijk is om te zeggen zonder dit verder te onderzoeken. Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat het adres niet op die manier bekend staat bij Google (wij gebruiken adresinformatie van Google) en in heel zeldzame gevallen zien wij dat Google bijv net even een andere postcode aanhoudt voor een bepaald adres dan het zou moeten zijn. Wij zien dit tegenwoordig een stuk minder, maar het kan af en toe nog gebeuren. U kunt dit zelf checken door het adres in te vullen in Google, en te kijken of de automatisch ingevulde postcode hetzelfde is. Als dit niet tot de oplossing leidt zou ik adviseren even een ticket te openen via de helpdesk zodat ik of mijn collega's dit even verder voor u kunnen onderzoeken. Hierbij hebben wij zoveel mogelijk voorbeelden en informatie nodig (bestellingen, data waarop de bestelpogingen zijn gedaan, de specifieke adressen, etc.). 

Warme groet, 

Peter | Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog