FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Feedback op mijn winkel aub

Feedback op mijn winkel aub

zoonvanmina
Bezoeker
1 0 0

Ik sta open voor kritiek als het onderbouwd is.

Ga los:https: //www.habous.nl/  @leden

1 ANTWOORD 1

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Hi Zoonvanmina, 

ik begrijp dat u een site heeft gebouwd en op zoek bent naar feedback. Ik ben Peter, van Shopify Support, en ben even een kijkje gaan nemen op uw winkel!

Alle voorbeelden van andere webwinkels komen uit deze lijst van 50 inspirerende Shopify winkels.

Design en Calls-to-Action

Ik zie veel beginnende winkels, en het eerste wat bij uw winkel echt opvalt is dat u een heel erg goed begrip heeft van design. Dit werkt heel sterk, maar in sommige gevallen gaat de visuele eenvoud en impact ietwat te ver. 

Hou bij wat ik hieronder zeg alstublieft wel in het achterhoofd dat het beginpunt is dat u een indrukwekkend ontwerp heeft gecreëerd. De kleuren, de vormen, en de kwaliteit van de verschillende onderdelen zijn uitstekend.

Ik neem de productpagina "Argan Olie voor Haar" even als voorbeeld, en zal wat dieper ingaan op wat ik bedoel, omdat het meeste wat ik hier wil zeggen ook in mindere mate geldt voor andere pagina's. Op deze pagina zijn de verschillende bouwblokken te groot voor een soepele ervaring. Vooral op grotere computerschermen moet je echt een flink eind naar beneden scrollen voordat je uberhaubt tekst ziet (7x scrollen), laat staan het product zelf (9x scrollen). Ik moet zelfs twee scroll-bewegingen maken voordat ik iets anders kan zien dan de header-sectie. Natuurlijk, wanneer ik mijn browservenster smaller maak wordt het een stuk beter, maar zelfs dan moeten bezoekers te lang wachten totdat ze iets "waardevols" tegen komen. (Totdat het venster weer te smal wordt, en dan worden de twee afbeeldingen onder elkaar gezet). De kern hier is dus dat de afbeeldingen denk ik kleiner kunnen, en better vormgegeven. Ik zou bijvoorbeeld overwegen of ze niet beter in cirkels kunnen staan (past ook goed bij je algemene ronde vormgeving) met een diameter van ong. 60% van de huidige breedte van de afbeeldingen. De sectie voor de "header", oftewel de kop, is heel mooi vormgegeven, maar neemt te veel ruimte in.

Ook zou ik overwegen een beetje te spelen met de volgorde van de secties. Ik begrijp de gedachtegang bij de huidige volgorde, maar vooral omdat het zo lang duurt voordat de bezoeker bij uw product komt, denk ik dat hier winst te halen kan zijn door het product meer naar boven te plaatsen. 

Ik denk dat mijn kritiek hier in het woord "pakkend" samen te vatten is. In eerste instantie is de ervaring heel als bezoeker heel sterk, maar er gebeurd te weinig; er zijn te weinig punten die de blik vangen: 

argan1.png

In dit voorbeeld heb ik mijn venster ong. 50% smaller gemaakt dan mijn beeldscherm, om de site de beste kans te geven, maar nog steeds is er hier niet echt "iets te zien of doen". 

Ik weet niet 100% of ik goed uit weet te drukken wat ik bedoel, maar ik stel even voor een kijkje te nemen op deze winkel van I.AM.CAPS bijvoorbeeld, of deze van Aftersocks. U zult zien de klant regelmatig een zogenaamde "Call to action"   knop tegen komt, of iets anders dat ze op een natuurlijke manier van het ene (visuele punt) naar het andere (visuele) punt leidt. Ik heb dit artikel gevonden op de Shopify Blog, over Call-to-Action knoppen, dat heel mooi uitlegt hoe u dit kunt doen en waar in de "funnel" welke soorten call to action het beste tot hun recht komen. Kijk vooral even naar punt 7, over informatie "above the fold", ik denk dat dit heel goed aangeeft wat het probleem is met zo ver naar beneden moeten scrollen voordat we iets substantieels tegen komen.

Een andere site die heel mooi eenvoud met informatie weet te combineren is Marijke Mul bijvoorbeeld. 

Algemene Informatie

Verder viel mij op dat de juridische pagina's (terugbetalingsbeleid, gebruiksvoorwaarden, enz.) nog niet zichtbaar zijn in uw winkel. Heeft u al overwogen deze toe te voegen aan het voettekstmenu, bijvoorbeeld, zodat klanten deze pagina's gemakkelijk kunnen vinden? Dit zal uw klant helpen zich zeker te voelen over de voorwaarden van de aankoop, en zeker gunstig zijn voor uw conversie. (Let wel, dit is geen juridisch advies, dat we niet mogen geven, en waarvoor we u natuurlijk doorverwijzen naar uw juridische adviseurs. Dit is puur gebaseerd op de voordelen voor de effectiviteit van uw winkel).

U kunt winkelbeleid toevoegen door naar Instellingen> Beleid te gaan. Klik hier voor meer informatie over het toevoegen van pagina's met winkelbeleid.

Als u pagina's aan een menu wilt toevoegen, gaat u naar Online Store en selecteert u Navigatie. Selecteer vervolgens Voetermenu en Menu-item toevoegen. Om een juridische pagina toe te voegen, selecteert u Beleid in de linkopties.

Mogelijk moet u ook een wijziging aanbrengen in de thema-instellingen. Ga naar Online Store >Thema's en klik op Aanpassen. In het gedeelte Voettekst kunt u een bestaand blok wijzigen of een nieuw blok toevoegen.

Over Ons pagina

Ook miste ik iets meer informatie over u. Wanneer klanten meer willen weten over een bedrijf, zoeken ze meestal naar een "About" pagina in het hoofdmenu of het voettekstmenu om meer informatie te weten te komen over een bedrijf of een merk. Met dat in het achterhoofd wilde ik daarom wat artikelen meegeven waarin tips worden gegeven over hoe u het beste een dergelijke Over Ons pagina kunt schrijven.

Vooral voor beginnende winkels zoals die van u, is het heel belangrijk vertrouwen op te wekken bij de klant. Een mooi verhaal over de personen achter de producten kan hier heel erg mee helpen! Kent u de producenten van de Argan olie bijvoorbeeld zelf? Zou u een video kunnen produceren waarin ze aan het woord komen? Ook helpt het heel erg om te vertellen over de product-filosofie van de winkel: wat zijn de eisen die jullie aan de producten stellen? Wat voor projecten hebben jullie voor ogen?

Kohl

Dit ligt misschien meer aan mij, maar ik had gehoopt op iets meer info in het algemeen, en vooral over "Kohl". Ik moet eerlijk bekennen dat ik uw pagina heb doorgelezen, maar ik nog steeds niet weet wat het precies is. Bij het creëren van winkels moeten we natuurlijk altijd uitgaan van de zwakste schakel. Niet alle bezoekers zullen genoeg voorkennis hebben om deze pagina te begrijpen, en bezoekers hebben vaak maar de kleinste drempel nodig om te besluiten ergens anders te gaan verkopen. 

Uitgelicht Product sectie homepagina

Tenslotte viel me natuurlijk nog deze sectie op, op uw homepagina, waar u nog geen uitgelicht product heeft aangemerkt: 

habous1.jpg

Maar zoals gezegd, ik ben heel erg onder de indruk van de site in het algemeen. U heeft duidelijk een sterk gevoel voor design, met een mooi product (met mooi logo ook bijvoorbeeld), en heeft gewoon een ontzettend sterke start gemaakt! Ik hoop dat ik hiermee een klein beetje heb kunnen helpen. En mocht u nog vragen hebben staan wij altijd voor u klaar natuurlijk!

Met warme groet, 

Peter | Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog