FROM CACHE - nl_header
Opgelost

Graag feedback op mijn shop Luxorypets

luxorypets
Plezierreiziger
17 0 6

Beste medeforum gebruikers,

 

graag zou ik feedback willen over mijn webshop www.luxorypets.nl

Ik heb wel 2 dingen waar ik tegenaan loop en nog steeds niet heb kunnen oplossen:

1) Product afbeeldingen worden doormiddel van een koppeling automatisch ingeladen (dropshipping) maar deze hebben allemaal een andere formaat waardoor het er rommelig uitziet vind ik. Heb nog geen oplossing kunnen vinden om de product afbeeldingen allemaal dezelfde afmeting te geven en het liefst in een soort van een box te laten verschijnen. Heb wel al sommige themes gezien die dit als optie hebben.

 

2) Mijn logo is zeer onscherp, dat terwijl de resolutie toch wel hoog is als bestand. Ga een nieuwe logo maken maar zou eerst willen weten wat er wordt aangeraden kwa logo bestand en kwaliteit.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback....

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Jay
Shopify Staff
205 105 21

Geslaagd.

Hey @luxorypets!

Jay hier van Shopify. 

Om te beginnen ben ik even gaan kijken naar je webwinkel en hij ziet er erg mooie en klantvriendelijk uit. Helemaal top! Ik zie dat je twee vragen hebt, en deze zal ik even beantwoorden voor je.

  1. Wanneer je zegt dat je product afbeeldingen door middel van een koppeling worden ingeladen, wat bedoel je hier precies mee? Doe je dit via een CSV-bestand, een API-connectie, of een app? Ik zie niet elke afbeelding inderdaad dezelfde grootte heeft. Dit ligt minder aan je thema en meer aan de dimensies van de afbeeldingen zelf. Je beste oplossing hier is om de afbeeldingen zelf te bewerken voordat je ze importeert zodat je handmatig de dimensies kunt instellen.  
  2. Ik zie inderdaad dat je logo wat onscherp is. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom dit het geval is. Als de afbeelding grootte erg klein is dan kan het wat wazig worden weergegeven. Ik lees dat de resolutie wel hoog is en dat je denk dat het hier niet aan ligt. Het zou ook kunnen zijn dat het bestand grootte erg hoog is. Dit betekent dat dit automatisch wordt gecomprimeerd wanneer je deze importeert in je webwinkel. Dit wordt gedaan zodat het laden van je webwinkel niet te lang duurt. Ik stel voor dat je even probeert om de afbeelding zelf te comprimeren voor het web voordat je deze upload. Dit kan via een editing-programma zoals bijvoorbeeld Photoshop of via enkele websites. Ik heb hier een handig hulpartikel voor gevonden. Je kan hier klikken om deze te bekijken. Vaak als je zelf de grootte van het bestand comprimeert dan zal deze vaak wat scherper worden weergegeven.   

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! 🙂

Groeten, Jay

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4

Jay
Shopify Staff
205 105 21

Geslaagd.

Hey @luxorypets!

Jay hier van Shopify. 

Om te beginnen ben ik even gaan kijken naar je webwinkel en hij ziet er erg mooie en klantvriendelijk uit. Helemaal top! Ik zie dat je twee vragen hebt, en deze zal ik even beantwoorden voor je.

  1. Wanneer je zegt dat je product afbeeldingen door middel van een koppeling worden ingeladen, wat bedoel je hier precies mee? Doe je dit via een CSV-bestand, een API-connectie, of een app? Ik zie niet elke afbeelding inderdaad dezelfde grootte heeft. Dit ligt minder aan je thema en meer aan de dimensies van de afbeeldingen zelf. Je beste oplossing hier is om de afbeeldingen zelf te bewerken voordat je ze importeert zodat je handmatig de dimensies kunt instellen.  
  2. Ik zie inderdaad dat je logo wat onscherp is. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom dit het geval is. Als de afbeelding grootte erg klein is dan kan het wat wazig worden weergegeven. Ik lees dat de resolutie wel hoog is en dat je denk dat het hier niet aan ligt. Het zou ook kunnen zijn dat het bestand grootte erg hoog is. Dit betekent dat dit automatisch wordt gecomprimeerd wanneer je deze importeert in je webwinkel. Dit wordt gedaan zodat het laden van je webwinkel niet te lang duurt. Ik stel voor dat je even probeert om de afbeelding zelf te comprimeren voor het web voordat je deze upload. Dit kan via een editing-programma zoals bijvoorbeeld Photoshop of via enkele websites. Ik heb hier een handig hulpartikel voor gevonden. Je kan hier klikken om deze te bekijken. Vaak als je zelf de grootte van het bestand comprimeert dan zal deze vaak wat scherper worden weergegeven.   

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! 🙂

Groeten, Jay

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

luxorypets
Plezierreiziger
17 0 6

Hi Jay,

 

bedankt voor je reactie en de tijd die je hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn site.

 

De producten inclusief de product afbeeldingen worden doormiddel van een ( denk ik) api koppeling ingeladen. Het gaat om meer als 5000 producten, de assortiment wordt automatisch geupdate. 

Dus om de afbeeldingen 1 voor 1 zelf te doen is geen werk. Mocht ik het toch gaan doen dan is het bij de volgende assortiment update alweer veranderd.

 

De logo zal ik proberen op de manier te bewerken zoals in jouw link staat beschreven, bedankt hiervoor.

 

En nogmaals dank voor je feedback

luxorypets
Plezierreiziger
17 0 6

Nope, helaas de logo is me niet gelukt. Heb de stappen doornomen die in de link stond, helaas geen resultaat 😞

Jay
Shopify Staff
205 105 21

Hey @luxorypets

Jay weer van Shopify.

Ik zal je even een e-mailtje versturen om je zo even wat directer verder te helpen. 

Groeten, Jay 

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog