Heb je pas net je winkel gelanceerd? Vraag andere leden om feedback
Hallo, ik heb mijn winkel nog niet gelanceerd (waarschijnlijk eind deze week), maar ontvang graag feedback.
Mijn aanbod is een beetje anders dan wat standaard is op Shopify, ik verkoop nl. digitale downloads (muziek), maar wil in de toekomst gaan uitbreiden met merchandise op maat, vandaar mijn keuze voor Shopify.
Probleempje: Ik heb een probleem met de afbeeldingen. Alles is zo groot. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ook is de weergave op smartphone niet goed...
En blijkbaar is er ook een probleem met de snelheid.
This is all new to me, dus alle feedback is welkom!
Bedankt!
Hi,
Paar opmerkingen uit de losse pols.
Je productaanbod: Gaaf! Leuk om te zien dat er iemand iets vernieuwends aanbied online. De look & feel zal niet ieders cup-of-tea zijn maar het product maakt veel goed.
Grootte afbeeldingen: Volgens mij kan Shopify dat zelf voor je aanpassen. Je moet alleen ook even naar je oorspronkelijke plaatjes\foto's kijken. Er zijn best practices voor de dimensies. Lees bijvoorbeeld eens Everything You Need To Know About Shopify Image Sizes (huemor.rocks) Hiermee zal ook de weergave op je smartphone opgelost moeten zijn.
Snelheid: Je site is te traag. Je hebt dit zelf vermoedelijk ook al gechecked met Google Pagespeed. Dit kan je deels oplossen door je plaatjes te optimaliseren. Dat grote plaatje dat je als banner gebruikt heeft bijvoorbeeld een negatieve invloed op de Largest Contentful Paint indicator van Google. Dat rekent Google je aan als de rankings bepaalt.
Verder vraag ik me af voor welke doelgroep je de shop in de lucht brengt. Je schrijft je vraag in het Nederlands maar je website is in het Engels, je bedrijf is gevestigd in Estland en je bent geboren in Belgie. Als je gevonden wilt worden, zal je denk ik een keuze moeten maken. Als ik nu zoek op "gepersonaliseerd liedje" of "ledje met naam", kom ik jouw onderneming niet tegen.
En als laatste: je hebt een gaaf product met (neem ik aan) een mooi verhaal erachter. Dat verhaal kan ik niet vinden. Dat zou ik dan ook prominenter naar voren brengen.
Succes met je onderneming
Hessel
Chatbot voor je webshop | betere conversie en terugkerende klanten (botz4u.com)
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 9, 2024