FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

iDEAL betaling lukt niet

iDEAL betaling lukt niet

Armanocich
Bezoeker
1 0 0

Beste,

Klanten kunnen niet betalen met iDEAL, dat terwijl het wel mogelijk is. Als ik probeer af te rekenen staat er, probeer over paar minuten weer. Kan iemand mij hierbij helpen

mvg

1 ANTWOORD 1

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Hoi @Armanocich!

Ik lees dat je klanten momenteel niet via iDEAL kunnen afrekenen in je webwinkel. Aangezien iDEAL één van de populairste betaalmethoden is in Nederland kan ik me goed voorstellen dat je dit graag zo snel mogelijk zou willen oplossen. 

Het is belangrijk om te melden dat iDEAL alleen via de volgende manieren kan worden gebruikt als betaalmethoden:

• De klant moet zich in Nederland bevinden. Mocht dit niet het geval zijn dan zal iDEAL niet zichtbaar zijn in de checkout-pagina van je webwinkel.
  • Shopify Payments kan niet in testmodus staan. Aangezien lokale betaalmethoden als (in dit geval) iDEAL niet kunnen worden getest via Shopify Payments, zal iDEAL ook niet zichtbaar zijn in je checkout-pagina gedurende Shopify Payments in testmodus staat. 
  • Je zult je KvK-nummer moeten hebben toegevoegd aan je Shopify Payments account. Wegens de iDEAL vereisten moet een ondernemer een actieve KvK-nummer hebben om gebruik te kunnen maken van iDEAL. 
  • iDEAL ondersteund alleen transacties die worden betaald in € EUR. Mocht een klant bijvoorbeeld via $ USD proberen af te rekenen dan zal iDEAL niet werken.
  • Je kunt geen bestellingen vanuit je Themabewerker plaatsen. Aangezien Shopify checkout-pagina's niet kunnen worden bewerkt, is het ook niet mogelijk om je checkout-pagina vanuit je Themabewerker to openen. Je kunt alleen via je webwinkel zelf op je checkout-pagina belanden. 
  • Mocht je iDEAL via een externe betaalmethoden als Mollie hebben ingeschakeld dan zou het kunnen zijn dat je contact zal moeten opnemen met Mollie (aangezien dit buiten onze ondersteuning zou kunnen vallen).

Als iDEAL / de klant zijn / haar werkwijze verder goed overeenkomt met de bovenstaande punten, maar iDEAL werkt nog steeds niet, dan raad ik je aan even contact met ons op te nemen. Vervolgens kunnen we dit even grondig voor je onderzoeken.

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog