in transit payment hold and still do not receive email for next step

raymınd
Visitor
2 0 0

Hello,

 

My payout hold when in transit and any email send to me about the hold.

 

I tried to contact with customer support on live chat

 

Suport Advisor : I've already checked on it and an email was recently sent and you would need to respond to the email you received from one of out higher support team. Please refer ticket ID: 2e033987-8d00-4f32-a4e1-62c6effa6caa.

 

Still i dont receive the email

 

Support Advisor : You can try to check your Spam/Junk folders if it cannot be seen on the Email Inbox. If it is not there, I would suggest waiting for some time then check again.

 

I dont have email and i cant reply, please check and let me send next step for payout!

 

I am still waiting email for remove hold on payout.

 

Please help me.

 

I cant contact anyone.

 

How i will remove hold?

 

 

Thank you.

 

 

Ekran Resmi 2022-12-17 14.19.53.pngEkran Resmi 2022-12-17 14.20.33.pngEkran Resmi 2022-12-17 14.20.44.png

 

 

Replies 16 (16)

Emily
Shopify Staff
1332 102 192

Hi, @raymınd.

 

Thank you for reaching out. I am sorry you are having issues receiving your payout. 

 

The error is stating that your payout could not be deposited into your bank account. This usually means that there was an error in the bank details you provided us. You will need to reply to the email our team sent to you, as that is a direct communication channel with the team handling your ticket. The email would have been sent to the email you used to set up your Shopify store. Do you have access to that email inbox? 

 

Please let me know if you have any further questions! I would love to learn more about your business. What type of products do you sell? 
 
Talk soon, 

Emily | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

raymınd
Visitor
2 0 0

I don't received any email about holding payout or any issue, i already got a payout to my bank account a day ago but this held when in transit. I cant contact anyone. please help me.

Emily
Shopify Staff
1332 102 192

Hi, @raymınd.

 

Thank you for your reply!

 

To clarify, did you end up receiving the payout that was initially in transit? Are your payouts still on hold? If you have yet to receive an email regarding this and still need access to your payouts, you will need to contact our Support Team

Please let me know if you have any further questions! 

Emily | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

khadydiop
Visitor
3 0 0

im facing the same kind of issue. did your payout was received on time or what happened exactly can you please help me out too

 

Emily
Shopify Staff
1332 102 192

Hi, @khadydiop.

 

Thank you for reaching out! 

 

Can you provide more information on what is currently happening with your payouts? Are they in transit? Have you received one before? Once I have a bit more information, I would be happy to let you know what may be happening. 

 

Please let me know if you have any further questions! I would love to learn more about your business. What type of products do you sell? 
 
Talk soon, 

Emily | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

khadydiop
Visitor
3 0 0

Hi @Emily  

 

yes, i have received the payout before but now the other payout is in transit and the hold appears for standard review which was already done before on one of my colleague stores. my question is as the guy received his payout while it was on hold and in transit will it happen to us too?

 

Emily
Shopify Staff
1332 102 192

Hi, @khadydiop.

 

Thank you for your reply!

 

Once the hold or review is complete, you will receive your payout. How long has this payout been in transit? If it has been longer than seven business days, I recommend contacting our Support Team to ensure everything is good. 

 

Please let me know if you have any further questions! 

 

Take care, 

Emily | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

khadydiop
Visitor
3 0 0

the payout was in transit like 13 hours ago and the hold appears like 6 hours ago. but it still shows the payout is in transit but the account is on hold like the above scenario the other person is facing

 

 

Emily
Shopify Staff
1332 102 192

Hi, @khadydiop.

 

Thank you for your reply! 

 

I would wait 24 hours to see if that hold is removed. If not, I recommend reaching out to our Support Team to gather more information on what may be happening. 

 

Please let me know if you have any further questions! 
 
Talk soon, 

Emily | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

Sir098
Visitor
1 0 0

Did you receive your funds and if so how long did it take as I am in similar situation now

Bxbylon
Visitor
1 0 0

In the same boat as well

desirjunior342
Visitor
3 0 0

Dear.

same thing happening the payout on hold but its showing Transit 

today date all so i cant revised any email so when the payout its done.

Ticket ID: 0fbdb7a6-3864-416a-bdd4-43cb599e6bea

 

 
Screenshot 2023-12-20 122303.pngScreenshot 2023-12-20 122332.png
Emily
Shopify Staff
1332 102 192

Hi, @desirjunior342.

 

Thank you for reaching out! 

 

I am not able to access your account information through our community forum, so it is best to connect with our Support Team regarding this. If you have already, please reply directly to their email to continue the conversation or ask any questions you may have. Since it does say in transit as of today, I would give it a day or two to show up in your bank account. 

 

Please let me know if you have any further questions! I would love to learn more about your business. What type of products do you sell? 
 
Talk soon, 

Emily | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

desirjunior342
Visitor
3 0 0

I'm already reply your team whatever is that they doesn't reply anything I am already contact with the support team they tell me same thing that you are tell me right now and what kind of product which we are selling we are basically eCommerce platform and we are sell jeans t-shirt sunglasses bag something like that

Emily
Shopify Staff
1332 102 192

Hi, @desirjunior342.

 

Thank you for your reply and feedback. 

 

I do recommend you wait a few days then if Support is also telling you the same thing. Your payout should appear soon. 

 

Thank you,

Emily | Social Care @ Shopify 
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Mark it as an Accepted Solution
 - To learn more visit the Shopify Help Center or the Shopify Blog

desirjunior342
Visitor
3 0 0

how many day I am holding they are not removed the hold and they not send me any kind of Email regarding to remove the hold
account ID- 4dbb9e-2.myshopify.com.