FROM CACHE - pt-br_header

Dividindo pedidos entre 2 ERPs (contas do Bling)

Dividindo pedidos entre 2 ERPs (contas do Bling)

DanielOliveira
Visitante
2 0 0

Olá,

Estou abrindo um novo CNPJ e precisarei rotear os pedidos entre os 2 CNPJs da seguinte maneira:

• Pedidos com destino SP serão enviados pra Empresa 1.
  • Pedidos com destino em outros estados do Brasil serão enviados pra Empresa 2.

Cada empresa tem uma conta de ERP (Bling) distinta, portanto precisarei de 2 integrações.

Hoje ambas compartilharão o mesmo armazém (mesma localidade dos produtos e gestão de estoque centralizada).

Além do ERP, entendo que esta atribuição envolve pagamento (gateway PagBrasil) e frete (gateway Intelipost).

Obs.: Meu plano é o Shopify (não é o Plus).

Alguém saberia me dar uma luz em como este setup funcionaria, e se a Shopify dá suporte a isso?

1 RESPONDER 1

digital_201
Shopify Partner
13 1 1

Hi! @DanielOliveira Shopify can handle this setup, but it will require some configuration...so follow this

1. Multiple Locations: Set up your Shopify store with multiple locations to manage inventory centrally. Assign products to the warehouse location.

2. Shipping Settings: Use Shopify's shipping settings to create rules based on shipping zones. Set up separate shipping profiles or conditions for orders destined for SP and other states.

3. ERP Integration: You’ll need two integrations for Bling. Consider using third-party apps or custom solutions to connect each ERP account to your Shopify store.

4. Payment & Shipping Gateways: Ensure PagBrasil and Intelipost gateways are configured to handle orders appropriately based on the shipping rules you set.

If helpful then please Like and Accept Solution.
Want to modify or custom changes on your store Hire me.
- Feel free to contact me on digitalsuccessarchitect@gmail.com regarding any help