De plek waar verkopers praten over apps. Met welke apps heb je goede ervaringen?
Goedemiddag,
Ik heb sinds kort Shopify mail geïnstalleerd. Het werkt lekker vlug en makkelijk. Echter loop ik tegen een issue aan die ik niet kan oplossen.
Op het moment dat iemand zich inschrijft als subscriber dan zou ik het graag zo instellen dat er automatisch een mail verstuurd word. Welcome, thanks enzovoort. Echter kan ik deze functie niet vinden in het menu.
Iemand enig idee of dit mogelijk is en op welke manier ik dit kan instellen? (Of is het wellicht beter om over te schakelen naar een andere mailprovider).
Thanks in advance!
Hoi @Adnane75,
Maxime hier bij Shopify!
Ik heb de kwestie onderzocht, en op het moment is het niet mogelijk om automatische e-mails te versturen via Shopify Email. Wat je zou kunnen doen is een sjabloon ontwerpen voor een welkomstmail. Je kunt deze mail vervolgens handmatig sturen wanneer een bezoeker zich inschrijft voor de nieuwsbrief.
Zoals je zei is het ook een optie om een andere email marketing app te gebruiken, die wel een functie heeft om automatisch mails te sturen. Enkele populaire opties zijn Omnisend, Privy, Seguno, en Jilt. Ik heb hier ook een nuttig artikel over email marketing.
Er is ook nog een andere, ingebouwde functie van Shopify, die misschien een oplossing biedt. Als je ervoor kiest om dubbele aanmelding in te schakelen, wordt er automatisch een email gestuurd naar de abonnee:
Je kunt de templates voor deze e-mails bewerken, en op deze manier automatisch een mail sturen naar nieuwe abonnees op je nieuwsbrief.
Ik zal deze vraag nu ook doorsturen naar ons productteam, omdat dit soort feedback van hoog belang is voor het bepalen van toekomstige functies die we toevoegen aan het platform, en apps zoals Shopify Email. Bedankt hiervoor!
Groeten, Maxime
Maxime | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog
Hi Maxime,
Is er al inzicht wanneer dit beschikbaar is? Ik wil graag overstappen van Mailchimp op Shopify email maar vind dit een echte must.
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 8, 2024