FROM CACHE - nl_header

Facebook laat de prijs niet correct zien

Unnew_store
Nieuw lid
2 0 0

Het probleem:
Mijn Facebook/Instagram shops en mijn Facebook handel catalogus laten de prijs en collectie veranderingen die ik in Shopify maak niet zien. Vooral met saleprijzen is dit erg irritant. Als ik op Shopify iets verander aan foto's, is die verandering wel correct op Facebook te zien.
Het rare is dat, als ik een artikel open in mijn Facebook handel catalogus, ik wel de prijs verandering zie die ik in Shopify heb gemaakt. Het synchroniseert dus wel. Ook als ik mijn prijs handmatig wil aanpassen in mijn Facebook catalogus werkt dat niet. 

Mijn pixel is goed geinstalleerd en maakt contact
Ik heb geprobeerd om in Shopify mijn artikelen onbeschikbaar te maken op Facebook, op te slaan, weer beschikbaar te maken en weer op te slaan
Ik heb in Shopify mijn Facebook sales channel verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd

Ik heb met Facebook support gechat maar volgens hen ligt het probleem bij Shopify.
Hopelijk kan iemand me hier uit de brand helpen!

The problem:
My Facebook/Instagram shop as well as my Facebook commerce catalogue are not showing the price changes and collection changes I make in Shopify. Whenever I change pictures in Shopify, that change shows correctly in Facebook.
The weird thing is, that whenever I open a product in the commerce catalogue, the price changes I made in Shopify do show. So they have synced. But somehow the correct price just won't show up anywhere else. I tried changing the price manually but that does nothing either.

My pixel is connected and working
In Shopify I tried making my products unavailable on Facebook, saving them, making them available, saving them
In Shopify I tried removing my Facebook sales channel and setting it up again

I chatted with Facebook support, but they told me the problem is with Shopify.

Hooooopefully someone will be able to help me here!

3 ANTWOORDEN 3
Maxime
Shopify Staff
Shopify Staff
447 52 38

Hoi @Unnew_store,

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!

Er zijn een paar redenen waardoor dit kan gebeuren, maar ik zou aanraden om eerst naar je producten te navigeren om na te kijken dat je 'prijsvergelijking' hoger is dan de 'prijs'. Als dat niet zo is, en de prijsvergelijking lager is, dan raad ik aan om dit te veranderen. 

Als dit het probleem niet oplost, zullen we graag zien of dit iets is wat we aan onze kant kunnen oplossen. We zullen hiervoor wel je account moeten onderzoeken, dus zou ik je mogen vragen om me in dat geval een privébericht te sturen met je myshopify.com-URL, zowel als het e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen? Dan zal ik je graag direct mailen. 

Alvast bedankt,

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Unnew_store
Nieuw lid
2 0 0

Hoi Maxine,

Dankjewel voor je reactie!
Ik stuur je zo even een prive bericht met email en URL, maar ik post hier ook even wat ik heb uitgevonden. Wie weet heeft iemand anders er iets aan op dit forum!

Als ik naar mijn Facebook handelsbeheer ga en informatie over een artikel bekijk, dan valt op dat bij de artikelen waarvan de prijs niet klopt er een startdatum en ook een einddatum van de verkoopprijs staat:

Einddatum verkoopprijs
2019-10-27T12:34-0700
Datum dat verkoopprijs actief wordt
2019-10-26T12:34-0700

Bij de artikelen waarvan de prijs wel klopt staan er geen start- of einddata van de verkoopprijs, enkel de verkoopprijs.
Dit verklaart waarom de (sale)prijzen handmatig aanpassen in Facebook handelsbeheer geen effect heeft (de datum van de sale prijs is immers verlopen), en waarom andere informatie zoals foto's of artikelbeschrijvingen wel goed synchroniseren.

Nu heb ik van Shopify support begrepen dat Shopify geen start- of einddatum van de verkoopprijs hanteert of synchroniseert. Ik kan zelf deze start- en einddata van artikelprijzen niet aanpassen in Facebook handelsbeheer.

Ik ga er zelf dus van uit dat de fout bij Facebook ligt.

Maxime
Shopify Staff
Shopify Staff
447 52 38

Hoi Puck / @Unnew_store,

Bedankt hiervoor!

Ik heb je winkel kunnen vinden, en zal je straks direct mailen. 🙂

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog