FROM CACHE - nl_header

kosten betaalproviders instellen

christel-IP
Nieuw lid
2 0 0

Hi, 

Ben geruime tijd al op zoek naar een app waarmee ik kosten kan doorberekenen, met name de kosten van de betaalproviders die nogal op kunnen lopen bij hoge bedragen. Bij vorige platform ging dit automatisch, hoefde je enkel alleen bedrag of % in te vullen. Hier bij Shopify niet standaard verwerkt, dus op zoek naar een App. 

Heeft iemand een tip? Welke app hier geschikt voor is? Kan tot nu toe niets vinden....al veel apps geinstalleerd, maar dit blijft een struikelblok...

Bij voorbaat dank voor eventuele feedback. 😉

c. ieniemieniepartys

5 ANTWOORDEN 5
Arno01
Shopify Staff
Shopify Staff
59 23 12

Hallo @christel-IP,

Arno hier van het Shopify Social Care team! Hartelijk dank voor je vraag in de Community. Als ik het goed begrijp wil je graag extra kosten in rekening brengen als je klanten gebruik maken van specifieke betaalproviders, correct?

Ook apps bieden hierbij geen oplossing want de codering van de Shopify check-out is niet toegankelijk voor onze ondernemers en ook niet voor onze app-ontwikkelaars. De afrekenpagina wordt beveiligd, omdat hier belangrijke en privacygevoelige informatie wordt verwerkt van je klanten, zoals hun betaalgegevens. Omdat wij garanderen dat onze afrekenpagina voldoet aan de zogenaamde Payment Card Industry (PCI) voorwaarden, hebben winkeleigenaren en app-ontwikkelaars daarom geen toegang tot deze code. Ik heb hier een Engelstalige Community post die hier wat dieper op in gaat. Bekijk hier welke wijzigingen je wel kan uitvoeren binnen de Shopify check-out.

Wij raden onze ondernemers altijd aan om goed op te letten wat de kosten zijn voor het gebruiken van een betaalprovider. Je kan deze kosten vervolgens doorvoeren in de kosten van je product. Of, als de kosten echt te hoog zijn en de betaalprovider dus niet goed past bij de doeleinden van je onderneming, kan je er ook voor kiezen geen gebruik te maken van deze betaalprovider. Bekijk hier een lijst met alle beschikbare betaalproviders in Nederland voor het geval je van betaalprovider wilt switchen.

Maak je toevallig al gebruik van Shopify Payments? De tarieven van onze gateway zijn erg competitief en je hoeft geen transactiekosten te betalen voor het gebruiken van externe betaalproviders.  Dit is zeker de moeite waard om even te bekijken voor het geval je dit nog niet hebt gedaan!

Groeten,

Arno | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

JohnYM
Toerist
8 0 1

Hoi Arno,

Leuk dat jullie de optie Shopify Payment aanbieden maar waar is daar de optie achteraf betalen (die in NL VERPLICHT is)

Klarna hebben jullie voor NL weer eruit gehaald. En nu met komende maatregelen vanuit jullie kant worden dat straks DUBBELE kosten.
Extra kosten aan KLARNA & Extra kosten omdat jullie extra FEE gaan rekenen voor extrerne betaalmogelijkheden.

Of begrijp ik het helemaal verkeerd en is de hele lange lijst die hier staat  (Bekijk hier een lijst met alle beschikbare betaalproviders in Nederland voor het geval je van betaalprovider wilt switchen.) allemaal ZONDER EXTRA FEE Want dan is er dus eigenlijk weinig aan de hand.

Graag meer duidelijkheid. Alvast bedankt!

Arno01
Shopify Staff
Shopify Staff
59 23 12

Hallo @JohnYM,

Hartelijk dank voor je bijdrage in de Community! Ik begrijp dat je op zoek bent naar een optie voor 'Achteraf Betalen' omdat deze verplicht is in Nederland.

De lijst met beschikbare betaalproviders in Nederlandzijn betaalmethoden en betaalproviders die je buiten Shopify Payments om kan activeren. Zolang je Shopify Payments geactiveerd hebt op je Shopify account hoef je GEEN transactiekosten te betalen aan Shopify als je gebruik maakt van deze extra betaalmethoden. Je betaalt dan alleen de kosten van de externe betaalprovider. Je maakt dus alleen dubbele kosten als Shopify Payments NIET geactiveerd is op je account en je gebruik maakt van de extra betaalmethoden. Bekijk de kosten van Shopify Payments op deze pagina.

Voor Achteraf Betalen is het mogelijk om bijvoorbeeld Klarna toe te voegen als Extra Betaalmethode. Zolang je Shopify Payments ook actief heb op je account zul je in dit geval ALLEEN kosten hoeven te betalen aan Klarna voor het gebruiken van deze betaalmethode. Er zijn dan dus geen dubbele kosten verbonden aan het gebruik van deze Extra Betaalmethode. 

Check ook deze blog over Achteraf Betalen voor Webshops, om nog meer te lezen over de mogelijkheden voor het inschakelen van betaalopties voor achteraf betalen.

Groeten,

Arno | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

JohnYM
Toerist
8 0 1

Hoi Arno,
Bedankt voor je reactie!
Deze uitleg is helemaal duidelijk! 
Fijn dat er dus geen extra fee gaat komen als je EN-EN gebruikt!
Dat deed ik al, dus zal ik ook zo laten.

Groeten
John

JohnYM
Toerist
8 0 1

Beste Arno,

Nog niet zo lang geleden kreeg ik via jou en via de email van 1 van jouw collega's te horen dat er géén extra fee gerekend word voor extra betaalmethodes als je ook Shopify Payment gebruikt. 

Ik citeer hier jouw reactie:
De lijst met beschikbare betaalproviders in Nederlandzijn betaalmethoden en betaalproviders die je buiten Shopify Payments om kan activeren. Zolang je Shopify Payments geactiveerd hebt op je Shopify account hoef je GEEN transactiekosten te betalen aan Shopify als je gebruik maakt van deze extra betaalmethoden. Je betaalt dan alleen de kosten van de externe betaalprovider. Je maakt dus alleen dubbele kosten als Shopify Payments NIET geactiveerd is op je account en je gebruik maakt van de extra betaalmethoden. Bekijk de kosten van Shopify Payments op deze pagina.

En wat zie ik nu: Dat er TOCH Transactiekosten gerekend worden!! 
Ondanks dat ik ook Shopify Payment gebruik! Maar ook extra betaalmethodes 

Graag meer duidelijkheid!  

JohnYM_0-1655758294769.png