FROM CACHE - nl_header

Nieuwe webshop starten

OnlineKope
Bezoeker
2 0 0

Hallo, 

Ik begin met mijn webshop, mij is nog niet helemaal duidelijk of je automatische fullfillment wel of niet kunt gebruiken.  Zo ja, zitten daar extra kosten aan verbonden, of zo nee, welke handelingen moet je dan exact verrichten om de bestelling goed te laten verlopen?

 

 

3 ANTWOORDEN 3

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @OnlineKope,

 

Maxime hier bij Shopify. 

 

Ik ben blij om te kunnen bevestigen dat je zonder extra kosten je bestellingen kunt vervullen via Shopify, ongeacht hoe je kiest om dit te doen. De uitzondering hierop is als je kiest om een betaalde app of service te gebruiken, om met het afhandelen te helpen.

 

Het automatisch afhandelen van bestellingen is niet een keuze die past bij elk bedrijf, maar alle instellingen zijn er om dit mogelijk te maken. Het kan bijvoorbeeld een goede keuze zijn voor ondernemers die enkel digitale producten verkopen. Je kunt meer lezen over hoe je bestellingen automatisch kunt afhandelen op Ons Hulpcentrum

 

Mag ik vragen wat voor soort bedrijf je hebt, @OnlineKope, en hoe je op het moment bestellingen verwerkt? Dan zal ik je graag in de juiste richting wijzen. 

 

Wellicht heb je ook interesse in een cursus dropshipping? Zoja, kun je terecht bij de cursus Dropshipping 101 in Shopify Compass. 🙂

 

Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

OnlineKope
Bezoeker
2 0 0
Goedemorgen Maxime,

Bedankt voor de informatie.

Mijn webshop heeft een heel breed assortiment, waaronder tuin, kantoor,
mobiele telefoon accessoires, kinderen, woonkamer, badkamer, slaapkamer en
keuken artikelen.
Mijn systeem werkt alleen zo dat als de klant bestelling bij mij heeft
geplaatst, ik zelf deze door moet zetten naar Aliexpress.
Bestellingen worden dus niet helemaal automatisch vervuld.

Ik zit er over te denken op een systeem over te stappen dat directe
levering garandeert. Dus vandaag besteld morgen bezorgd.
Hoe kan ik dat het beste doen want bij Oberlo is dat niet mogelijk volgens
mij.
Dat zou waarschijnlijk ook betekenen dat ik qua assortiment moet veranderen
en maar 1 soort artikelen bijv. Goederen voor dieren, kan aanbieden?
Weet u hoe dat.precies werkt?

Alvast bedankt
Met vriendelijke groet
Riekje Meijerink
Www.online-kope.nl


Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi Riekje!

 

Met de dropshipping apps (zoals Oberlo) die ik ken, is het inderdaad even wachten voor de levering, ongeacht het gekozen assortiment. Er zijn wel enkele apps met magazijnen in Europa, en met producten die vanuit daar afkomstig zijn worden iets sneller geleverd: 

De meeste van deze apps hebben een levertijd van minstens drie dagen. Het alternatief, als je van plan bent om verschillende producten van verschillende leveranciers te hebben, is om een Magazijnlocatie te overwegen met een bedrijf als Shipwire (zie de Shipwire Shopify app hier), waaruit bestellingen in hun geheel kunnen worden afgehandeld.

Een iets langere levertijd is echter geen probleem voor veel dropshipping bedrijven, want ze zorgen dat hun verzendbeleid makkelijk te vinden is voor bezoekers op hun website, en ook dat er duidelijke communicatie wordt gevoerd met klanten na het plaatsen van hun bestelling. Zo kunnen deze klanten hun bestelling volgen via de verschillende traceernummers, en is er geen verwarring wanneer hun eerste pakketje wordt geopend en ze enkel een deel van hun bestelling zien (wanneer een bestelling producten van meerdere leveranciers bevat, die apart verzonden worden).

 
Groeten, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog