FROM CACHE - nl_header

Product import & voorraad beheer met CSV bestanden van leveranciers

Micheltesten
Bezoeker
2 0 0

Hi Shopify gebruikers,

 

Graag zou ik een overstap willen maken van Woocommerce naar Shopify, alleen loop ik tegen een paar dingen op waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee moet.
van mijn leverancier krijg ik 1x per dag een CSV file deze bevat een lijst met al zijn artikelen, komt soms iets bij, gaat soms iets af (zie afbeelding hieronder)
ook krijg ik elk uur een CSV file met de voorraad update (zie afbeelding hieronder)

voorbeeld 1.JPG

voorbeeld 2.JPG

 

met het ene bestand wil ik graag straks (als het bevalt) +/- 1000 producten importeren
en met het andere bestand 1 of 2x per dag een voorraad update doen.

 

welke app raden jullie mij? 
bij Woocommerce had ik een gratis app die dit prima kon handelen, heb ik hier nog niet kunnen vinden, (overigens wil ik er ook best iets voor betalen als het maar makkelijk en snel werkt)

 

ik hoor heel graag jullie ervaringen en/of aanbevelingen.

 

Alvast heel erg bedankt,

Groet Michel

4 ANTWOORDEN 4

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hi @Micheltesten,

Maxime hier bij Shopify!

Als je zelf comfortabel bent met het formatteren van csv, dan zou je dit zonder app voor elkaar kunnen krijgen door de stappen in de twee onderstaande hulpdocumenten te volgen:

We hebben in de csv-sectie van het hulpcentrum ook stappen die je kunt volgen om enige problemen op te lossen. Als je liever een app gebruikt, zou ik uit persoonlijke ervaring zeker Format My Fuzzy CSV aanraden. Deze app is ontwikkeld om csv-bestanden van leveranciers te formatteren voor import naar Shopify, en is geweldig voor dit soort taken. 

We hebben trouwens ook Deze gids voor het migreren naar Shopify, om het hele proces van overstappen wat eenvoudiger te maken. Natuurlijk staan we bij iedere stap klaar om je te helpen. 🙂 

Groet, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Micheltesten
Bezoeker
2 0 0

Hoi Maxime,

Bedankt voor je bericht en uitleg.
Het importeren van producten gaat me lukken, loop alleen nog tegen de dagelijkse voorraadupdate aan.
Met een betaalde app die ik gevonden heb gaat me dit ook lukken, na wat kleine aanpassingen in de aangeleverde CSV file.

In de toekomst is het toch de bedoeling dit verder te automatiseren.... gaat goed komen.

 

Groet, Michel

StijnS
Shopify Partner
9 0 0

Hallo @Micheltesten Ik hoop dat ik je kan bereiken. 

Ik probeer exact hetzelfde voor elkaar te krijgen met het dagelijks importeren van de voorraad. Iets wat jij elk uur doet. 

 

Graag zou ik willen weten hoe je dat nu voor elkaar hebt gekregen. 

Fitnesshopping
Nieuw lid
4 0 0

Format my Fuuzzy Werk niet!!!!