FROM CACHE - nl_header

2 verschillende soorten klanten op 1 webshop

Whipcream
Bezoeker
2 0 0

Hey! 

Ik vroeg mij af of het mogelijk is in shopify om de winkel in te delen voor zowel gewone klanten als studenten. 

De prijzen verschillen per soort klant. Ook wordt bij de ene klant de bestelling opgestuurd (gewone klant) & bij de studenten worden ze geleverd op school [geen verzendingskosten]. 

Lukt dit in 1 shopify webwinkel of moet ik 2 webwinkels aanmaken per soort klant? 

 

Alvast bedankt!

2 ANTWOORDEN 2

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @Whipcream,

 

Iris hier van de Nederlandstalige ondersteunings team. Wat een goeie vraag, ik help je hier graag bij en ik denk dat toekomstige lezers hier ook veel van kunnen leren.

Een app gebruiken

Er zijn een paar oplossingen die ik hier kan voorstellen, waarvan de volgende apps waarschijnlijk de makkelijkste oplossing is, bekijk ze hier:


Met deze apps kun je verschillende kortingen instellen voor verschillende klanten, en ze worden vermeld op basis van je instellingen. Ze bieden ook allemaal een gratis proefversie, zodat je ze kunt testen om te zien welke het beste voor je werkt.

Andere handige apps zijn Wholesale Lock Manager of MagicPass Wholesale. Met deze apps kan je gemakkelijk in een paar stappen specifieke producten of pagina's met een wachtwoord te beveiligen.

Houd er rekening mee dat deze apps apps van derden zijn, wat betekent dat ze niet door Shopify zijn gemaakt. Als je vragen hebt over hun functies, hoe ze werken of hoe je ze in je winkel kunt installeren, kun je het beste contact opnemen met de app-ontwikkelaars. U kunt hun contactgegevens rechtstreeks op hun apps-pagina zien. Hier ook een filmpje dat je laat zien hoe je de hulp van de ontwikkelaar van een App kan inschakelen.

 

Experts inhuren voor hulp met Shopify
Wil je graag dat iemand anders nog even naar je vraag kijkt voordat je voor een (betaalde met terugkerende kosten) app kiest? Op de Shopify Expert Marketplace kun je ervaren Shopify *agencies* en freelancers vinden die je kunt inhuren om naar je webshop te kijken en je te helpen met alle aspecten ervan. Zie het help document: Huur nu een expert in.
 
Als je een opdracht maakt of een offerte aanvraagt, ben je niet verplicht om een expert in te huren. Je bepaalt of ze geschikt zijn voor de opdracht en of je met hen wilt samenwerken. Er is ook een optie om een freelancer in te huren bij een onafhankelijke website zoals Fiverr.
 
 

Klanten groepen maken en korting codes

Een andere oplossing is om een speciale korting te creëeren voor een klanten groep. Zie Klanten beheren voor meer informatie over het maken van verschillende klantgroepen, voordat je de instructies hieronder bekijk voor de verschillende kortingen codes:

Deze oplossing is kosteloos, maar zal wel de meeste tijd in beslag nemen om in te stellen denk ik.

 

Klik gerust op de antwoordknop als je meer hulp nodig hebt en ik help je graag verder.

Met vriendelijke groeten,

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Whipcream
Bezoeker
2 0 0

Hey Iris!

Bedankt voor de vlugge reactie!

Ik bekijken deze oplossingen nauwkeurig en zal hieruit mijn besluit nemen!

Bedankt voor de hulp! 

Mvg,

Whipcream