Praat over alles wat met Shopify en e-commerce te maken heeft
Hoi,
Ik verkoop verschillende fysieke producten met hierop mijn eigen grafische ontwerpen bedrukt. Deze bestel ik bij een leverancier, die mijn ontwerpen op het product print.
Is het mogelijk, wanneer een product op mijn shop wordt besteld, een mail hiervan te sturen naar mijn leverancier met de bestelgegevens + bijbehorende grafisch ontwerp van dat specifieke product in PDF bestand?
Momenteel doe ik dit elke keer handmatig, maar het zou mooi zijn als dit geautomatiseerd kan.
Ik hoor het graag.
Hoi @Jimbrie,
Maxime hier van Shopify!
Het klinkt alsof het instellen van een aangepaste fulfilmentservice je een stuk tijd en moeite zou redden. Zo wordt er automatisch een e-mail gestuurd naar je leverancier wanneer je een bestelling in de Shopify Admin als afgehandeld markeert. Je kunt dit zelfs een stap verder nemen, door het afhandelen in te stellen op automatisch, zodat je bestellingen niet handmatig hoeft te markeren als afgehandeld.
Je kunt in Deze gids lezen hoe je stap voor stap de aangepaste fulfilmentservice kunt activeren in je winkel. Ik heb hier ook Dit hulpdocument waarin je kunt lezen hoe de aangepaste fulfilmentservice precies in de werking gaat. Als je ook overweegt om bestellingen automatisch af te handelen (zodat je niet iedere bestelling handmatig moet markeren als afgehandeld), kun je Hier lezen hoe je dat kunt instellen.
Groet, Maxime
Maxime | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog
Hoi Maxime,
Ik heb een aanvullende vraag. Kan je de pakbon ook automatisch doorzetten naar de leverancier? Op dit moment moet ik voor elk bestelling
apart de pakbon mailen. Afhandeling is wel op automatisch dus ze krijgen wel de order door maar niet de pakbon.
Alvast bedankt!
Gr Madam Caviar
Hoi @MadamCaviar,
Het is goed dat de leverancier de bestelling automatisch binnenkrijgt nu, maar ik begrijp zeker dat je het liefst ook de pakbon automatisch wilt doorsturen.
Dit is momenteel geen basisfunctie van Shopify, maar er zijn wel manieren om dit voor elkaar te krijgen, zoals met de Order Printer app van Shopify. Ik zag hierbij ook een app van een derde partij met de mogelijkheid om pakbonnen automatisch door te sturen naar leveranciers, PDF Invoice: Order Printer+.
Als je kiest voor een app die niet is ontwikkeld door Shopify, kun je terecht op de app-pagina voor de ondersteuning van de ontwikkelaars. Als je kiest voor een app van Shopify, staan we klaar om je te helpen met het oplossen van problemen en beantwoorden van vragen.
Groeten, Maxime
Maxime | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 8, 2024