FROM CACHE - nl_header
Opgelost

bestelling

M-Meester
Bezoeker
1 0 0

goede middag,

 

Ik heb een vraag.

 

15 maart heb ik een bestelling van beienwas gedaan bij finemayson en de betaling ging via shopify en is afgehouden van mijn rekening €19,95 maar mijn bestelling heb ik nooit gehad en elk contact met finemayson is ook onmogelijk HOE KAN DID en wat is die werkwijze bij jullie??

Ik voel mij in de boot genomen.

Ik wens daarom ook dringend een antwoord van u.

 

vriendelijke groeten 

 

M M P Meester Snijder

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Jay
Shopify Staff
208 106 21

Geslaagd.

Hey @M-Meester!

 

Ik lees dat je een bestelling hebt geplaatst bij een webwinkel die eventueel gebruikmaakt van Shopify. Ik begrijp dat je voor de bestelling hebt betaald maar dat je de bestelling niet hebt ontvangen.

 

Ten eerste vind ik het erg jammer om te horen dat je zo'n negatieve ervaring hebt gehad met een webwinkel. Aangezien wij een platform zijn die webwinkels hosten komen dit soort verhalen natuurlijk erg hard bij ons aan. 

 

Ondernemers / bedrijven die gebruikmaken van Shopify zijn zelf verantwoordelijk voor hun klantenservice en daarom hebben wij geen inzicht op de financiën en / of bestellingen die bij de webwinkel worden gemaakt (je kunt hier meer over lezen in de Shopify Servicevoorwaarden). Met dat gezegd hebbende is het altijd goed om contact op te nemen met de webwinkel zelf aangezien zij de beste partij zijn om je hier verder mee te helpen. 

 

Mocht je geen antwoord ontvangen van de webwinkel dan raden we je aan een klachtenformulier in te dienen zodat wij het betreffende webwinkel kunnen onderzoeken. Mocht het inderdaad blijken dat de webwinkel gebruikmaakt van Shopify dan zullen wij hier waar nodig is sterk tegen optreden. 

 

  • Het is belangrijk om te melden dat Shopify niet namens een webwinkel een bestelling en / of terugbetaling kan opsturen. Alleen de ondernemer / bedrijf heeft hier toegang toe.

Ik hoop dat je dit met behulp van de webwinkel zelf kunt oplossen! Mocht je verder nog vragen hebben, aarzel niet om deze op te nemen in een antwoord. Je kunt ook altijd contact met onze ondersteuningsteam opnemen, die je vervolgens graag verder helpen met je aanvullende vragen. 

 

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4

Jay
Shopify Staff
208 106 21

Geslaagd.

Hey @M-Meester!

 

Ik lees dat je een bestelling hebt geplaatst bij een webwinkel die eventueel gebruikmaakt van Shopify. Ik begrijp dat je voor de bestelling hebt betaald maar dat je de bestelling niet hebt ontvangen.

 

Ten eerste vind ik het erg jammer om te horen dat je zo'n negatieve ervaring hebt gehad met een webwinkel. Aangezien wij een platform zijn die webwinkels hosten komen dit soort verhalen natuurlijk erg hard bij ons aan. 

 

Ondernemers / bedrijven die gebruikmaken van Shopify zijn zelf verantwoordelijk voor hun klantenservice en daarom hebben wij geen inzicht op de financiën en / of bestellingen die bij de webwinkel worden gemaakt (je kunt hier meer over lezen in de Shopify Servicevoorwaarden). Met dat gezegd hebbende is het altijd goed om contact op te nemen met de webwinkel zelf aangezien zij de beste partij zijn om je hier verder mee te helpen. 

 

Mocht je geen antwoord ontvangen van de webwinkel dan raden we je aan een klachtenformulier in te dienen zodat wij het betreffende webwinkel kunnen onderzoeken. Mocht het inderdaad blijken dat de webwinkel gebruikmaakt van Shopify dan zullen wij hier waar nodig is sterk tegen optreden. 

 

  • Het is belangrijk om te melden dat Shopify niet namens een webwinkel een bestelling en / of terugbetaling kan opsturen. Alleen de ondernemer / bedrijf heeft hier toegang toe.

Ik hoop dat je dit met behulp van de webwinkel zelf kunt oplossen! Mocht je verder nog vragen hebben, aarzel niet om deze op te nemen in een antwoord. Je kunt ook altijd contact met onze ondersteuningsteam opnemen, die je vervolgens graag verder helpen met je aanvullende vragen. 

 

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Zwepmeister
Bezoeker
2 0 0

Goedemiddag Jay,

 

Ook ik ben door Finemayson.nl benadeeld. Een andere webID: https://knitwearnederland.myshopify.com

Ze adverteren via Facebook met allerlei producten. Na aanklikken word je doorgelinkt naar de website. Daar eenmaal besteld en betaald, krijg je een bestelbevestiging, maar geen product. Het e-mailadres info@finemayson.nl reageert met auto reply. Niet bereikbaar dus. Geld weg. Via /admin ben ik erachter gekomen dat ze bij shopify zijn aangesloten. 
de eerdere melding van @M-Meester lijkt dus niet opgelost te zijn. Vandaag heb ik aangifte en melding gedaan op politie.nl, Mollie.com, Facebook waar geadverteerd wordt en Landelijk Meldpunt Internetoplichting (LMIO). 
Daarnaast melding bij de bank van internetfraude. 

Wat zijn jullie acties om deze frauduleuze partij van de markt te krijgen?

 

graag verneem ik jullie reactie.

 

Arthur Hokkeling

 

Zwepmeister
Bezoeker
2 0 0

@Jay @Zie bovenstaand bericht 

Jay
Shopify Staff
208 106 21

Hey @Zwepmeister,

 

Hartelijk dank voor je reactie op dit onderwerp. Als ik het goed begrijp heb je een bestelling geplaatst bij een webshop waarvan je onder de indruk bent dat ze gebruikmaken van ons platform. Ik lees dat je een bestelbevestiging hebt ontvangen maar dat je product nooit is aangekomen. 

 

Ik vind het erg jammer om te horen dat je zo'n negatieve ervaring hebt gehad met een webwinkel. Alhoewel wij verder niets te maken hebben met de klantenservice en verkopen van ondernemers en bedrijven die gebruikmaken van ons platform, komen dit soort verhalen natuurlijk wel erg hard bij ons aan. Shopify heeft strenge richtlijnen waar webwinkels zich aan moeten houden om gebruik te kunnen maken van ons platform; er is absoluut geen tolerantie voor slecht of misleidend gedrag. Mocht het blijken dat een webshop gebruikmaakt van Shopify, en we zien inderdaad slecht of misleidend gedrag plaatsvinden, dan zullen wij zeker ingrijpen. 

 

Met het bovenstaande gezegd hebbende kunnen wij niet zeggen of een webwinkel daadwerkelijk gebruikmaakt van Shopify. Ook hebben wij geen inzicht op de financiën en producten van een ondernemer dus we kunnen er ook niet voor zorgen dat je een terugbetaling ontvangt / je bestelling naar je wordt verzonden. Het is altijd het beste om in deze gevallen eerst direct contact op te nemen met de webwinkel zelf aangezien zij je hier het beste mee kunnen helpen. 

 

In het geval je al contact met de webwinkel hebt proberen op te nemen en je ontvangt geen reacties op je berichten, stuur ons graag even een klachtenformulier op. Via dit formulier kunnen we het betreffende account grondig onderzoeken. Als het blijkt dat de webwinkel inderdaad door Shopify wordt gehost en er slecht gedrag plaatsvind dan zullen we gelijk actie ondernemen. 

 

Vervolgens deel ik graag een aantal methoden met je over hoe je jezelf online kunt beschermen tegen misleidend of slecht gedrag. Bekijk bijvoorbeeld de veilige betaalmethodes uit dit document voor online aankopen. Verder kun je 'Check de (ver)koper' gebruiken, wat een handige checkfunctie is waarmee je, voor je iets koopt of verkoopt, kunt controleren of er met de (ver)koper negatieve ervaringen zijn geweest. Je kunt zoeken op IBAN-rekeningnummers, e-mailadressen, telefoonnummers of een URL van bijvoorbeeld een webwinkel. Als laatste deel ik ook graag de 'Preventie Van Fraude Bij Online Winkelen' Community Blog met je waar je ook meer over dit onderwerp kunt lezen.

Ten slotte wil ik je bedanken dat je ons hiervan op de hoogte heeft gesteld, @Zwepmeister. Als je ervoor kiest een klachtenformulier in te dienen, dan zullen we het betreffende webwinkel gelijk voor je onderzoeken.

 

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog