FROM CACHE - nl_header

Betalingssysteem Stripe koppelen met Shopify

newshop
Bezoeker
2 0 1

Ik ben mij 1 ste webshop aan t bouwen met shopify. Ben een beginneling dus volgende vraag. Mijn markt is Belgie en Nederland en dus ben ik genoodzaakt om een betalingssysteem te koppelen aan mijn shop. Ik ben Belg en dus is Ideal niet beschikbaar bij payements shopify en moet ik dus kiezen voor een derden partij in mijn geval STRIPE die bijna alle mogelijke betalingen in zowel Nederland als Belgie mogelijk kunnen maken. Ik heb een account aangevraagd bij Stripe en is goedgekeurd en is ook actief. Het probleem waar ik nu mee zit is ; Koppelt shopify dat account van Stripe dan niet automatisch in je shop? Ik heb er ook eentje voor KBC belgie aangemaakt en dat kwam automatisch in mijn shop te staan.

Het account van Stripe is al enkele dagen actief. Moet ik dat zelf koppelen of niet? Zoja , hoe doe ik dat dan?  

 

10 ANTWOORDEN 10

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @newshop,

 

Maxime hier van Shopify!

 

Is het inmiddels al gelukt om Stripe te koppelen? Om dit te doen kun je navigeren naar Instellingen > Betalingen > Externe Provider > Stripe Koppelen. Je wordt dan doorgestuurd naar een nieuwe pagina, waar je een nieuw Stripe account kunt aanmaken, of kunt inloggen met je bestaande Stripe account. Ik heb hier ook een korte video van gemaakt om het proces te laten zien. 

 

Ik heb hier ook een handige gids over betaald worden, die je misschien interessant vindt. 🙂

 

Groetjes, Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

TheFISH-PC
Bezoeker
2 0 0

Dag Maxime,

ik was even mee aan het lezen, ik wil namelijk ook graag Stripe koppelen. Heb je filmpje ook gecheckt maar als ik naar externe providers ga kom ik niet op Stripe. Ook niet met de zoekfunctie. Is het niet meer mogelijk om Stripe toe te voegen als betalingsprovider?

Iemand die hier meer over weet?

Dank alvast!

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @TheFISH-PC,

Bedankt voor je reactie. 🙂 

Mag ik vragen of je je ook in België bevind? Als je in Nederland bent gevestigd is dit waarschijnlijk de reden dat je Stripe niet kunt activeren als alternatieve betaalmethode. Je kunt de volledige lijst van beschikbare gateways bekijken om er een te kiezen die het beste bij je past.

Wat ik zou aanraden is om gebruik te maken van Shopify Payments, omdat Nederlandse Shopify gebruikers geen transactiekosten hoeven te betalen wanneer Shopify Payments actief is. Je kunt met Shopify Payments iDEAL betalingen accepteren, en natuurlijk al je uitbetalingen in één plek bekijken binnen Shopify. Je kunt zelfs een lijst met elke bestelling in een uitbetaling bekijken. Als je meer wilt weten over Shopify Payments, kun je terecht op ons hulpcentrum

Groet,

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

TheFISH-PC
Bezoeker
2 0 0

Hi Maxime bedankt voor de reactie!

Nee we zitten inderdaad in Nederland. We hebben al een contract met Stripe voor een andere NL site (wordpress) en willen dit graag allemaal onder 1 provider laten vallen. Is er een reden waarom jullie geen Stripe aanbieden in NL?

Ik zal kijken of Shopify payments een optie is voor ons.

Dank! 

 

thimob
Bezoeker
1 0 1

Mijn bedrijf is gevestigd in de UK, en verkoop in Nederland. Shopify payment werkt goed maar krijg het niet voor elkaar om ook IDEAL te accepteren. Iemand succes met het activeren van shopify payment?

Jay
Shopify Staff
205 105 21

Hey @thimob!

Jay hier van Shopify, hartelijk bedankt voor je reactie binnen dit onderwerp! Ik lees dat je webwinkel binnen de UK is gevestigd, maar dat je verkoop naar Nederland. 

iDEAL is één van de populairste betalingsmethoden in Nederland dus ik kan me goed voorstellen dat je daarom graag een Nederlandse Shopify Payments account wilt implementeren in je Shopify account. In kort zal je even contact op moeten nemen met onze Nederlandstalige ondersteuningsteam zodat ze deze aanvraag kunnen doorsturen naar de juiste afdeling zodat zij kunnen zien of dit iets is wat kan worden geïmplementeerd in je account.

Als je standaard verkoopvaluta momenteel niet € EUR is dan zal je dit moeten aanpassen in je webwinkel om over te kunnen schakelen naar een Nederlandse Shopify Payments account. Je kunt de volgende stappen volgen om dit voor elkaar te krijgen:

  1. Klik in je Shopify-beheercentrum op Instellingen.
  2. Klik op Algemeen.
  3. Gebruik in het gedeelte Standaarden en indelingen het vervolgkeuzemenu onder Valuta om een valuta te selecteren.

Lees hier mee over in onze Lees hier verder meer over in onze 'Bedrijfsinstellingen voor je winkel toevoegen' hulpartikel. Mocht je al verkopen hebben gedraaid dan zal je contact moeten opnemen met onze ondersteuningsteam zodat zij het opnieuw mogelijk kunnen maken om je winkelvaluta aan te passen. 

Ten slotte zou je ook eventueel de onderstaande documentatie moeten kunnen bevestigen om in aanmerking te komen voor de Nederlandse Shopify Payments functies:

  1. Een Nederlands identiteitsdocument (bijv. een rijbewijs, paspoort, etc.).
  2. Een bedrijfsregistratie document (hoogstwaarschijnlijk ook Nederlands).
  3. Een bevestiging dat je ook verzend vanuit Nederland en / of een bewijs van je adres. 

Let op! Verstuur deze documenten niet binnen deze onderwerp op, of via e-mail. Mochten we documentatie van je nodig hebben dan zullen wij je een veilige methoden geven waar je het betreffende documentatie kunt uploaden. Ook is het belangrijk om te melden dat dit niet betekend dat als je deze documentatie hebt, dat dit nu zal betekenen dat je Shopify Payments account ook daadwerkelijk kan worden overgeschakeld naar de Nederlandse versie. Dit is namelijk iets wat we goed zullen moeten onderzoeken. 

Tot slot nodig ik je nogmaals uit om contact op te nemen met onze Nederlandstalige ondersteuningsteam zodat zij je hier wat beter verder mee kunnen helpen. 

Groeten, Jay

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Jordyevers
Bezoeker
1 0 1

Je gaat deze vraag ongetwijfeld vaker krijgen kwam zelf het zelfde probleem tegen maar heb ook de oplossing gevonden om stripe wel voor elkaar te krijgen. Door shopify payments eerst te deactiveren dan de algemene taal /regio te veranderen naar Frankrijk/france en dan third party en dan kan alleen voor stripe kiezen na de integratie met stripe kan je alles weer terug veranderen

IndiraVerwichte
Bezoeker
1 0 2

Ik bevind mij in België en tussen mijn keuzes bij externe partners staat Stripe niet.

 

Kan u mij helpen?

M12
Bezoeker
1 0 1

Hoe doe je dat nu in 2022?

AcceptViaStripe
Plezierreiziger
25 0 23

Our solution lets you accept iDEAL and up to 25+ payment methods with a single integration through Stripe.

Payment methods: ACH Direct Debit, Affirm, Afterpay and Clearpay, Alipay, Apple Pay, Bacs Direct Debit, Bancontact, Bank transfers, BECS direct debit, Boleto, BLIK, Cards, EPS, FPX, Giropay, GrabPay, Google Pay, iDEAL, Klarna, Konbini, Link, OXXO, P24, PayNow, PromptPay, SEPA debit, Sofort, WeChat Pay

 

Video Preview: https://www.youtube.com/watch?v=lS-DeQUuj6Q&list=PLCaaoDXII1ov8Dq5rsGsUiMpA5wc_p6G9&index=8

 

banned