Praat over alles wat met Shopify en e-commerce te maken heeft
Beste,
Ik heb ingesteld in mijn winkel dat ik belasting 'in' van de EU, inclusief Nederland. Daarover moet ik namelijk btw betalen van mijn omzet bij de Belastingdienst. Echter, buiten de EU hoef ik geen belasting af te dragen: klanten in landen buiten de EU (behalve Verenigd Koninkrijk en Noorwegen) moeten zelf de import btw over hun product betalen.
Echter, wanneer ik bij belastingen instel dat ik bij bijvoorbeeld in de Verenigde Staten of Canada géén BTW in, worden de aankoopprijzen van mijn product lager voor de klant. In plaats van bijvoorbeeld 30 euro (de normale prijs in NL en Europa), mag de klant uit de VS/Canada een lager bedrag betalen, omdat ik geen btw hierover in bij de instellingen van Shopify.
Ik wil deze instelling voorkomen, en gewoon de volle 30 euro ontvangen, waarover de ontvanger in de VS en Canada bijvoorbeeld nog import kosten moet betalen. Reden hiervoor is dat in deze landen de import btw aan de lage kant zit, terwijl er in Zwitserland bijvoorbeeld al helemaal geen BTW import is tot een bepaald bedrag. Dan heb ik liever dat deze mensen de volle 30 euro betalen, ipv dat ik minder ontvang omdat ik bij de instellingen heb dat er geen btw over deze landen wordt geïnd. Hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen? Instellen dat ik wél btw in en alsnog de btw nergens afdragen? Dat voelt namelijk niet logisch aan.
Graag tips hierover.
Mvg.
Do you take a closer look on Shopify Markets (in your Shopify Dashboard under Settings > Markets)? My opinion is: Create a new Store for every single new Market.
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 8, 2024