FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Btw nummer niet herkent

Btw nummer niet herkent

gdaniels79
Bezoeker
1 0 0
Wie kan mij helpen
Ik kan mijn btw nummer niet invullen bij Facturatie wordt niet herkend
1 ANTWOORD 1

Vincent
Shopify Staff
58 3 10

Hallo @gdaniels79 

Vincent hier van Shopify!

Shopify gebruikt het "VIES"-systeem (VAT Information Exchange System) van de EU voor het verifiëren van BTW-nummers. Het kan voorkomen dat er een vertraging zit tussen de registratie van het BTW-nummer en het naar voren komen van dit nummer in het VIES-systeem, of een ander probleem wat ervoor zorgt dat het BTW-nummer niet herkend kan worden, maar meestal is het probleem dat het ingevoerde nummer niet herkend wordt door het VIES-systeem doordat er bijvoorbeeld een spatie in het nummer staat.

Je kunt het VIES-systeem direct testen door hier te klikken, en zo experimenteren met de manier waarop het BTW-nummer herkend wordt door het VIES-systeem; zodra je weet hoe het nummer precies ingevoerd moet worden, kun je het op dezelfde manier invoeren in de Shopify admin. Als het BTW-nummer op geen enkele manier herkend wordt door het VIES-systeem, dan is er een probleem met de registratie en zou ik willen aanraden om contact op te nemen met de belastingdienst; zij zullen in dat geval de registratie moeten aanpassen.

Als je BTW-nummer herkend wordt door het VIES-systeem, maar het nummer alsnog niet ingevoerd kan worden in de Shopify admin, stuur dan alsjeblieft een bericht naar ons support-team met een uitleg van de situatie; onze interne teams zullen dan onderzoeken wat het probleem zou kunnen zijn.

Ik hoop dat dit de situatie verduidelijkt!

Met vriendelijke groet, Vincent

Vincent | Community Guru @ Shopify
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Click Accept as Solution