FROM CACHE - nl_header

btw nummer niet kunnen verifiëren op mijn shopify account

topswipe
Nieuw lid
2 0 0
Een tijdje geleden heb ik een btw nummer gekregen voor mijn bedrijf topswipe. 
Alleen toen ik dit invoerde in mijn shopify account werd die niet geldig verklaard. 
Ik kreeg de welbekende 9 cijferige btw nummer alleen moest ik achter de 9 cijfers B en 2 cijfers zetten maar ik neem aan dit altijd B01 is. 
Hebben jullie hier ook last van gehad of weten jullie wat de oplossing is bericht mij aub. 
1 ANTWOORD 1
Lee
Shopify Staff
Shopify Staff
21 1 1

Hoi @topswipe, welkom op de Nederlandstalige Shopify Community! Mijn naam is Lee en ik help je graag met je vraag. 

Bij Shopify controleren wij of belastingnummers correct geregistreerd staan binnen VIES oftwel VAT Information Exchange System. Het BTW nummer wat je gebruikt moet geschikt zijn voor internationale handel. Je kan je eigen BTW nummer controleren of het voldoet aan de voorwaarden van VIES. Je kan dit doen door de volgende stappen te doorlopen.

1. Ga naar de website van VIES.  
  2. Selecteer je land in de vervolgkeuzelijst van de lid-staat. Dit zal de eerste twee tekens van de btw-ID automatisch invullen. 
  3. Vul het nummer-gedeelte het btw-ID in, en klik op verifiëren.

Er wordt vervolgens aangegevens of je belastingnummer geschikt is voor internationale handel. Als dit niet het geval is, zal je even contact moeten opnemen met de belastingdienst zodat zij je verder kunnen assisteren in het geschikt maken van je belastingnummer voor internationale handel. Je kan meer lezen over het opgeven van je belasting nummer in ons Shopify Helpcentrum artikel. 

Hou er rekening mee dat het je eigen verantwoordelijkheid is om de lokale belastingautoriteiten of een belastingdeskundige te raadplegen om te controleren of je btw id in aanmerking komt voor internationale handel, en of je je klanten de juiste belastingtarieven in rekening brengt en om ervoor te zorgen dat je je belastingen correct indient en afdraagt. Neem altijd standaard contact op met een lokale belastingdeskundige als je het niet zeker weet!

Heel erg bedankt voor het stellen van je vraag, @topswipe! Je hebt met jouw vraag mogelijk vele andere geholpen die misschien met dezelfde vraag zaten. Super bedankt! 🙂 

Lee | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog