FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

BTW nummers

BTW nummers

Els_van_de_Burg
Bezoeker
2 0 1

Hallo,

Wij gebruiken meerder shopify winkels 2 in USA (Consument en B2B) evenals 2 in EU (Consument en B2B). Nu hebben we wat problemen met de registratie en aanleveringen van BTW nummers voor onze B2B shop. Met name er is geen plek voor de registratie van BTW nummers onder klanten, hoe werkt dit?

Dit sluit aan bij de verzending van facturen waar het BTW nummer zichtbaar is per klant. Hoe kunnen we BTW nummers registreren en deze op facturen zichtbaar te maken?

1 ANTWOORD 1

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Els_van_de_Burg,

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!

Er zijn enkele apps beschikbaar waarmee het mogelijk is om btw-nummers te verzamelen en verifiëren, zoals Tax Exempt Manager en de app B2B Handsfree. Deze apps automatiseren het proces, zodat je internationaal kunt verkopen. Je kunt hiermee een veld toevoegen voor btw-nummers, deze gegevens verifiëren, en btw op basis daarvan berekenen. B2B Handsfree integreert ook met enkele apps zoals Order Printer, waarmee je aangepaste facturen kunt sturen.

Ik weet niet zeker of een van deze apps het veld verplicht maakt, maar zo niet, dan zou je kunnen overwegen om een Shopify Expert in te huren om het verplicht te maken. Je kunt ook zoeken op de appwinkel naar B2B apps, of apps waarmee je aangepaste facturen te maken. Ik zou aanraden om gebruik te maken van de gratis proefperiodes op betaalde apps, en enige vragen over de functionaliteit van apps direct aan de ontwikkelaars stellen. De reden hiervoor is dat zij het beste bekend zijn met hun eigen code. 

Groeten,

Maxime

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog