FROM CACHE - nl_header

Bundle products icm Akeneo (overstap Magento 2)

Martijn86
Bezoeker
1 0 0

Momenteel maken we gebruik van Magento 2 voor verschillende shops. Nu kijken we om een overstap te maken naar Shopify. Wat we standaard niet zien in Shopify is een gebundeld product. Hier zijn wel Apps voor. 
We willen een set aanbieden wat uit meerdere producten bestaat. In Magento is dat een Bundle Product.

 

Nu ben ik op zoek naar een optie om dit in te bouwen ook icm met het Pim-systeem Akeneo omdat daar nu al onze productdata al in staat.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

1 ANTWOORD 1

Peter
Shopify Staff
90 33 21

Hi Martijn!

 

Peter hier, van Shopify. Ik hoop dat u antwoord gaat krijgen van Community leden, omdat de ervaring van andere winkeliers hierin natuurlijk heel erg waardevol is, maar ik wilde graag ook even vanuit een Shopify perspectief een antwoord meegeven! 

 

Allereerst hartstikke fijn om te horen dat u aan het overwegen bent over te stappen op Shopify! Ik wil u graag hartelijk welkom heten, en op het hart drukken dat u voor meer specifieke vragen altijd aan kunt kloppen bij onze Support afdeling, ook in het Nederlands.

 

Wat betreft uw vraag over het bundelen van producten, het klopt inderdaad dat hier momenteel geen ingebouwde functionaliteit voor is, en dat onze winkeliers hier eigenlijk altijd gewoon bundle apps uit de app store gebruiken, waarvan een aantal veelgeziene oplossingen de apps Bundler, Bundles.app, en Fast Bundle zijn. 

 

Wat betreft Akeneo, dit is een commercie-oplossing waar ik nog niet eerder vragen over heb gehad, hoewel het natuurlijk gewoon heel goed kan zijn dat winkeliers doorgaans geen problemen met Akeneo-integratie hebben, en dat ik het daarom nog niet ben tegengekomen. Van wat ik kan zien is er in ieder geval één app beschikbaar in onze app store die integratie tussen Shopify en Akeneo op zich kan nemen (Akeneo Pim Connector), en kan ik een aantal andere apps zien die via de Akeneo app store worden aangeboden. Ik ga ervan uit dat u dit zelf ook al had uitgevogeld, maar het is toch de moeite waard dit nog even goed onder elkaar te zetten natuurlijk.

 

De echte vraag natuurlijk is nu of deze bundel-apps ook zoetjes zullen samen spelen met de Akeneo integration. Ik vermoed dat dat dit inderdaad wel het geval zal zijn, omdat de data volgens mij op andere momenten zal worden opgevraagd. Maar om dit echt te verzekeren zou ik adviseren contact op te nemen met de support afdelingen van de apps waar uw voorkeur naar uit gaat. Zij zullen veel beter aan kunnen geven of en waar eventuele problemen zich voor zullen doen, en hoe u dit kunt voorkomen. 

 

Om dit helemaal tot in de puntjes uit te laten zoeken zou ik aanraden te kijken op onze Shopify Expert Marketplace, om te zien of u een expert kunt vinden die u wat meer bij dit proces kan helpen. Dit kunnen agencies zijn of individuele experts op een heel uitgebreid aantal vlakken. Het kan dus zijn dat u hier iemand kan vinden die praktisch advies kan geven over hoe u dit gedeelte van uw business het effectiefst vorm kan geven, en waar nodig zelfs custom apps voor u zou kunnen creëren. Het is een goed idee voordat u dat doet nog even deze pagina door te lezen, waarop wordt uitgelegd hoe u het beste van deze marketplace gebruik kan maken.

Martijn, ik wens u natuurlijk al het beste toe in de overstap, en wil nogmaals onderstrepen dat wij altijd voor u klaar staan om u bij te staan met uw vragen!

 

Met warme groet,

Peter | Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog