FROM CACHE - nl_header

Checkout niet aan te passen...........................

Lennarth
Shopify Partner
10 0 8

Het is leuk, dat Shopify nu ook in het Nederlands beschikbaar is maar wanneer gaat Shopify zich dan ook aanpasbaar maken aan de Nederlandse markt ? 90% van mijn klanten betalen met iDEAL en toch is deze optie, niet beschikbaar als snel afrekenen optie. Sterker nog, als je ingelogd bent in je google account, is Google pay de voorgeselecteerde snel afrekenen methode. Wat ???? Vervolgens is creditcard de voorgeselecteerde betaaloptie. Hoezo???? Dit is niet aan te passen, zodat iDEAL pre-selected betaalmethode is. Wat?????? Shopify wil het aantal afgebroken betalingen en verlaten winkelwagentjes, toch net zo graag minimaliseren, als dat ik dat wil of niet ? 

 

En omdat ik Shopify payments niet kan gebruiken, simpelweg omdat ik niet wil dat een klant in het betaalproces mijn persoonlijke naam te zien krijgt, ben ik genoodzaakt om Mollie te gebruiken, wat weer resulteert in 2% strafcommissie. 

 

Kort samengevat, kan ik dus voor 25 dollar per maand + 2% commissie, niet eens wat SIMPELE wijzigingen maken in mijn EIGEN checkout. Serieus Shopify ? Deze optie zou beschikbaar moeten zijn voor iedere abonnementsvorm. Ik betaal jullie al genoeg. Het platform is 100% gebaseerd op de canadese en amerikaanse markt en als Shopify er voor kiest om het platform ook te promoten in andere landen, zoals Nederland, dan moet je er ook voor zorgen dat het platform aanpasbaar is, aan de markt waarin de shopeigenaar opereert. Ongeacht abonnementsvorm.

 

Kortom Shopify; wanneer gaan jullie het mogelijk maken, dat ik mijn eigen checkout kan aanpassen aan de Nederlandse markt ? Ik betaal meer dan genoeg voor het gebruik van jullie platform.

15 ANTWOORDEN 15

Vincent
Shopify Staff
58 3 10

Hallo @Lennarth 

 

Vincent hier van Shopify!

 

Shopify is een Canadees bedrijf, en het overgrote deel van onze klanten komt uit Noord-Amerika, dus ons platform is in eerste instantie inderdaad gebouwd voor de Noord-Amerikaanse markt. We begrijpen zeker hoe belangrijk het is om het platform zo geschikt mogelijk te maken voor iedere individuele markt, en we zijn hard bezig om het platform waar mogelijk te lokaliseren, vandaar ook dat Shopify Payments (inclusief iDeal) nu beschikbaar is voor de Nederlandse markt, en dat er nu support is specifiek voor de Nederlandse markt.

 

We willen dit graag verder blijven verbeteren en zullen dat ook continue blijven doen, maar bij iedere verandering moeten de belangen van de meer dan 1 miljoen winkeleigenaars die Shopify gebruiken worden afgewogen en bewaakt, dus het is niet eenvoudig om veranderingen in het platform snel door te voeren, zeker niet waar het gaat om de extra beveiligde checkout-omgeving.

 

We zijn ons absoluut bewust van de wens van veel van onze klanten (niet alleen Nederlandse, maar ook klanten uit andere gebieden, inclusief Noord-Amerika) om meer mogelijkheden te hebben voor het bewerken van de checkout, en we zullen ook continue blijven evalueren wat we in dat opzicht kunnen doen.

 

Ook ik hoop dat het in de toekomst mogelijk zal zijn om de mogelijkheden voor het bewerken van de checkout verder te vergroten!

 

Met vriendelijke groet, Vincent

Vincent | Community Guru @ Shopify
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Click Accept as Solution 

LindaT
Toerist
3 0 3

Lennarth,

Ik ben vandaag aan de slag gegaan met het opzoeken naar een oplossing zodat mijn klanten mijn eigen naam niet zien op hun bankafschrift, dankzij jouw post kan ik mijn zoektocht staken en verdergaan met nuttigere dingen. Dank hiervoor.
Dat de check-out niet aanpasbaar is is dramatisch, ik heb nu alleen de ApplePay aangezet aangezien de meeste klanten met iDeal betalen.
En inderdaad, Mollie ingeschakeld als betaaloptie inclusief de 2% strafpunten 😞

Dus Shopify, graag z.s.m. oplossing bieden om de Nederlandse markt ook fatsoenlijk te kunnen verwerken.

Lennarth
Shopify Partner
10 0 8

Hi Linda,

 

Het is gewoon bijzonder jammer, dat simpele wijzigingen in de checkout niet mogelijk zijn. Ik snap overigens wel wat Vincent zegt, alleen vind ik het een beetje vreemd, dat Shopify eerst breed inzet op het promoten van het platform, om vervolgens te zeggen dat ze de de belangen van alle shopeigenaren moeten bewaken. Dat laatste moeten ze zeker maar het had beter geweest, als ze eerst hadden gekeken naar wat een Nederlandse shopeigenaar nodig heeft, het platform daarop aan te passen en dan de promotie te starten. Neemt overigens niet weg, dat ik van mening blijf, dat iedere shop eigenaar moet kunnen instellen, welke betaalmethode de standaard moet zijn. Vincent doet voorkomen alsof dit heel lastig te realiseren is, of dat het consequenties heeft voor shopeigenaren uit andere landen maar ik zie simpelweg niet in, waarom dit zo zou zijn. Ik wil Ideal als standaard terwijl een Amerikaan misschien de voorkeur geeft aan Stripe of Apple Pay. Maak het gewoon instelbaar, zo moeilijk is dat niet.

 

Ik heb de technische helpdesk gesproken over het feit dat je persoonlijke naam zichtbaar is, wanneer je kiest voor Shopify payments. Zij claimden dat dit aan Ideal ligt en toen ik Ideal om opheldering verzocht, zeiden ze me dat ik bij Shopify moest zijn. Kastje naar de muur verhaal dus.

 

Vincent had natuurlijk als oplossing moeten bieden, dat ze de 2% strafcommissie voor mijn shop gewoon achterwege laten. Ik wil immers Shopify payments wel gebruiken maar omdat ze hun zaken niet op orde hebben en ik (terecht) niet wil, dat mijn eigen naam zichtbaar is voor mijn klanten, ontkom ik er gewoon niet aan om een alternatieve betaalmethode te gebruiken. Gezien het feit, dat ze nu 2% over iedere verkoop in eigen zak steken, vermoed ik dat een snelle fix ook niet de hoogste prioriteit heeft.

 

Een ander alternatief om je checkout aan te passen, is dus om een 79 dollar abonnement te nemen, een dure programmeur in te huren en die je checkout te laten aanpassen. Ook hierin had Vincent wat kunnen betekenen wat mij betreft. Had mij met mijn 29 dollar abonnement, gewoon ook de optie gegeven om mijn checkout te kunnen aanpassen dmv coderen en dan was ik al een stuk verder geweest.

 

Verder zou het Shopify goed staan als ze een statuspagina maken, waarop je kunt zien, hoever ze zijn met het oplossen van sommige problemen. Het Ideal/Shopify payments probleem, speelt bijvoorbeeld echt al maanden dus ergens ga je ervan uit, dat er nog steeds aan een oplossing wordt gewerkt maar als ik iemand spreek van de klantenservice, weet deze persoon meestal niet eens van het bestaan van het probleem af en moet dan navraag doen, om vervolgens met exact hetzelfde antwoord te komen; nee, het is op dit moment niet mogelijk om een andere naam weer te geven voor Shopify payments en we weten ook niet wanneer dit probleem is opgelost. Heb ik natuurlijk helemaal niets aan. Als je na maanden nog steeds niet concreets kunt melden, is er iets mis met de wijze waarop je het probleem probeert op te lossen.

Vincent
Shopify Staff
58 3 10

Hallo @LindaT , @Lennarth !

 

De 2% transactiekosten zijn kosten die iedere winkeleigenaar wereldwijd standaard betaalt om de kosten te dekken die Shopify zelf maakt voor het verwerken en ondersteunen van betalingen. Voordat Shopify Payments in Nederland beschikbaar kon worden gemaakt, was dit de standaard uitgangssituatie voor iedere Nederlandse winkel, en in landen waar Shopify Payments nog niet beschikbaar is, is dit nog steeds van toepassing.

 

Shopify Payments is ontwikkeld om het goedkoper en gemakkelijker te maken voor winkeleigenaars om betalingen en orders te verwerken, en als bonus worden bij het gebruik van Shopify Payments de 2% transactiekosten niet in rekening gebracht. Het in rekening brengen van de transactiekosten is dus niet om strafpunten of strafkorting te geven, maar het niet in rekening brengen van de 2% transactiekosten is juist een extra beloning voor het gebruiken van Shopify Payments.

 

Het zou zeker erg fijn zijn als er meer mogelijkheden waren voor het bewerken van de checkout, bijvoorbeeld inderdaad om de volgorde van de betalingsmogelijkheden aan te passen. Zoals ik al zei, is dit iets wat niet alleen onze Nederlandse klanten graag willen, maar ook klanten uit bijvoorbeeld Canada en de Verenigde Staten. Als het slechts om enkele simpele codewijzigingen zou gaan, dan was deze mogelijkheid al lang geleden ingevoerd 🙂

 

Er is geen verschil tussen "Basic Shopify", "Shopify" of "Advanced Shopify" wat betreft het bewerken van de checkout, dus ik zou willen aanraden om niet om die reden het abonnement te upgraden. Wel kunnen er andere goede redenen zijn om het abonnement te upgraden natuurlijk, bijvoorbeeld als je met meer geavanceerde rapporten een beter inzicht wil krijgen in de statistieken van je winkel, of als je wilt profiteren van lagere creditcard-tarieven:

 

31-49-jyyo9-wzj8n

31-51-j0via-24mpe

 

Wat betreft het tonen van de naam van de winkeleigenaar bij iDeal-betalingen via Shopify Payments voor eenmanszaken (voor iedere andere bedrijfsvorm is dit niet het geval of kunnen we het aanpassen); dit is inderdaad een erg vervelend probleem waar de (Nederlandse) support zeker van op de hoogte is, en waar ook door andere teams aan wordt gewerkt. Wat de situatie compliceert is dat we hierbij afhankelijk zijn van het bedrijf waar we voor de betalingen mee samenwerken, dus dit is helaas niet iets wat we zelf eenvoudig op de achtergrond kunnen aanpassen. We zijn ons absoluut bewust dat daar een verandering nodig is, en we hadden het graag al lange tijd geleden opgelost, maar op dit moment is hier nog geen permanente oplossing voor. Ik raad iedere winkeleigenaar, die hier mee te maken heeft, aan om contact op te nemen met de Nederlandse support van Shopify, zodat we kunnen kijken wat in de tussentijd voor die specifieke winkel de beste oplossing is.

 

Ik hoop dat dit de situatie verduidelijkt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Vincent

 

 

 

Vincent | Community Guru @ Shopify
 - Was my reply helpful? Click Like to let me know! 
 - Was your question answered? Click Accept as Solution 

Clawow
Bezoeker
2 0 1
Hallo,

Ik ben ook al even bezig met ditzelfde probleem. Mijn voor- en achternaam zijn zichtbaar met shopify payments icm. iDEAL. Is dit probleem opgelost met Mollie? Ondanks de extra kosten, ben ik blij als het dan niet zichtbaar is.
Lennarth
Shopify Partner
10 0 8
Wat je wil doen om te voorkomen dat je naam zichtbaar is: IDeal via mollie laten verlopen en shopify payments gebruiken voor creditcard betalingen. Omdat je dan toch shopify payments gebruikt, hoef je ook geen commissie te betalen over je verkopen.
Clawow
Bezoeker
2 0 1
Dankjewel! Ik ga dit proberen
Sybrandy
Shopify Partner
1 0 0

Werk dit? @Lennarth het lijkt me dat je over de iDeal betalingen dan alsnog 2% moet betalen toch? 

 

Er is nu namelijk nog steeds geen oplossing...

 

Echt slecht dit Shopify! De naam moet toch gewoon veranderd worden. Klanten zien nu altijd mijn naam bij het afrekenen. Ik zou dit heel graag anders willen.

Lennarth
Shopify Partner
10 0 8

Hi Sybrandy,

 

Dit werkt ! Ik gebruik Shopify payments op dit moment voor creditcardbetalingen, apple & google play en heb Ideal en Bankcontact via Mollie lopen en betaal geen 2% commissie over mijn verkopen. Op zich een prima oplossing, even daargelaten dat je 2 payment providers moet gebruiken.

 

Groetjes,

Lennart

Indomie
Plezierreiziger
11 0 4

Hi,

Waar (of wanneer) krijgt de klant je voor/achternaam te zien bij een iDEAL betaling?

Ben betalingen aan het testen in mijn webshop.

LindaT
Toerist
3 0 3

Hey nog een Indo(mie)!

Als je iDeal via Shopify doet en klant betaalt, krijgen ze je tenaamstelling te zien met je voor en achternaam. Ongeacht of je het aan een zakelijke rekening koppelt.

De oplossing is om iDeal via Mollie te laten lopen, dan gaat het goed en krijgen klanten alleen je bedrijfsnaam te zien op hun afschrift.

Indomie
Plezierreiziger
11 0 4

Thanks! Maar ik ben benieuwd waar de klant dit te zien krijgt (de plek of welk scherm). 

Tijdens het doen van de betaling?

Groet

LindaT
Toerist
3 0 3

Hij krijgt het te zien op zijn bank afschrift, test'm zelf maar, koop iets van je eigen winkel en check hoe je naam weergeven wordt op je bankafschrijving.
Dus niet tijdens betalen en ook niet tijdens shoppen. Dit ziet hij pas achteraf.

Indomie
Plezierreiziger
11 0 4

Aah! Op het bankafschrift dus. Oke thanks - super goed om te weten!

Dan maar meteen Mollie instellen 🙂

Indomie
Plezierreiziger
11 0 4

Even nog als dubbelcheck: ik voeg Mollie toe als "Alternative payment methods" en niet bij "Third-party providers" toch?