FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

domeinnaam overnemen

Opgelost

domeinnaam overnemen

bryan1992
Bezoeker
1 0 0

Hallo,

Ik heb in het verleden bij versio.nl een domeinnaam gekocht. Nu wil ik die op shopify gebruiken. 

Iemand enig idee hoe ik dit kan overnemen naar shopify?

Alvast bedankt!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Geslaagd.

Hey @bryan1992!

Jay hier van Shopify, bedankt voor het plaatsen van dit onderwerp!

Ik lees dat je een domein hebt gekocht bij versio.nl en dat je het domein graag zou willen overdragen van versio.nl naar Shopify. Het is zeker mogelijk om een extern domein over te dragen naar Shopify als het bijvoorbeeld een .com domein is. In dit geval kun je de stappen in onze 'Een extern domein verplaatsen naar Shopify' hulpartikel volgen om dit voor elkaar te krijgen.

Mocht het betreffende domein echter een .nl of .be domein zijn dan kan het domein niet worden overgedragen naar Shopify, omdat het overdragen van deze type domeinen nog niet door ons wordt ondersteund. Gelukkig kun je deze domeinen wel koppelen aan je Shopify account. Een gekoppelde domein geeft je klanten alsnog de gelegenheid om via het betreffende domein op je webwinkel te belanden, ook al worden je domein-instellingen nog beheerd door je huidige domeinprovider (in dit geval dus versio.nl). 

Je kunt de volgende stappen volgen om een extern domein te koppelen aan je Shopify-winkel:

1. Log op de website van je domeinprovider (versio.nl) in op je account.

2. Zoek de DNS-instellingen of het domeinbeheergebied.

3. Wijzig de volgende records:

- Verwijs de A-record naar het IP-adres van Shopify: 23.227.38.65.
    - Wijzig indien nodig de naam van de host naar het @ symbool.
    - Verwijder naast de bovenstaande A-record alle andere A-records of AAAA-records vanuit je DNS-instellingen.
    - Verwijs de CNAME-record met de naam www naar shops.myshopify.com.

4. Sla je wijzigingen op.

Lees ten slotte meer over het koppelen van je domein, en hoe je deze na het wijzigen van je DNS-instellingen kunt toevoegen aan je Shopify account, in onze 'Verbind je domein van derden handmatig met Shopify' hulpartikel.

Groeten, Jay

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Geslaagd.

Hey @bryan1992!

Jay hier van Shopify, bedankt voor het plaatsen van dit onderwerp!

Ik lees dat je een domein hebt gekocht bij versio.nl en dat je het domein graag zou willen overdragen van versio.nl naar Shopify. Het is zeker mogelijk om een extern domein over te dragen naar Shopify als het bijvoorbeeld een .com domein is. In dit geval kun je de stappen in onze 'Een extern domein verplaatsen naar Shopify' hulpartikel volgen om dit voor elkaar te krijgen.

Mocht het betreffende domein echter een .nl of .be domein zijn dan kan het domein niet worden overgedragen naar Shopify, omdat het overdragen van deze type domeinen nog niet door ons wordt ondersteund. Gelukkig kun je deze domeinen wel koppelen aan je Shopify account. Een gekoppelde domein geeft je klanten alsnog de gelegenheid om via het betreffende domein op je webwinkel te belanden, ook al worden je domein-instellingen nog beheerd door je huidige domeinprovider (in dit geval dus versio.nl). 

Je kunt de volgende stappen volgen om een extern domein te koppelen aan je Shopify-winkel:

1. Log op de website van je domeinprovider (versio.nl) in op je account.

2. Zoek de DNS-instellingen of het domeinbeheergebied.

3. Wijzig de volgende records:

- Verwijs de A-record naar het IP-adres van Shopify: 23.227.38.65.
    - Wijzig indien nodig de naam van de host naar het @ symbool.
    - Verwijder naast de bovenstaande A-record alle andere A-records of AAAA-records vanuit je DNS-instellingen.
    - Verwijs de CNAME-record met de naam www naar shops.myshopify.com.

4. Sla je wijzigingen op.

Lees ten slotte meer over het koppelen van je domein, en hoe je deze na het wijzigen van je DNS-instellingen kunt toevoegen aan je Shopify account, in onze 'Verbind je domein van derden handmatig met Shopify' hulpartikel.

Groeten, Jay

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog