Praat over alles wat met Shopify en e-commerce te maken heeft
Goedemorgen,
Voor mijn boekhouding ben ik op zoek naar facturen van de transactiekosten die Shopify Payments inhoudt.
Het zit nl zo: ik verkoop producten via mijn webshop. Als payment provider gebruik ik Shopify Payments. Bij de uitbetaling van mijn verkopen, houdt Shopify Payments de transactiekosten in. Bij gevolg zit ik met een verschil in de boekhouding tussen het geldbedrag van de verkoop en het geldbedrag dat effectief door Shopify Payments werd doorgestort.
Alleen kan ik nergens een factuur vinden of bewijs downloaden van deze betalingen. Het staat niet bij 'Settings > Billing > Statement of charges'.
Bij 'Payments > View payouts > Transactions' zie ik wel per transactie hoeveel er werd ingehouden, maar ik wil een factuur puur met de transactiekosten.
Waar kan ik deze facturen vinden? Dat mag ook een totaalbedrag zijn van transactiekosten per week/maand...
Vriendelijke groeten,
Evelien van Studio Odelot
Ben ook op zoek, nog steeds niks gevonden....
ik heb het ondertussen gevonden: hier de uitleg
hoop dat dit helpt, want was ook al een paar dagen op zoek.
mvg Carine
Carhera Shop
Hallo. Ik zit met een vergelijkbaar issue. Ik was me hier bewust van en wist waar ik deze kosten kon ophalen. Mijn vraag zit hem echter hoe ik dit in de boekhouding verwerk. Doordat Shopify een deel inhoudt berekent mijn boekhoudprogramma e-boekhouden ook minder BTW en eigenlijk laat het dus ook een lagere netto omzet zien. Lijkt me dat ik niet de enige ben, zoals hierboven geschetst. Hoe doen jullie dit?
Heb je ooit een klant aan de telefoon gehad die zich afvroeg waarom ze dubbele verzendk...
By Lee Sep 13, 2024Disclaimer: het is je eigen verantwoordelijkheid om de lokale belastingautoriteiten of een...
By Arno Aug 30, 2024Stel je dit voor; je hebt een perfect idee voor een product en je wilt dit idee zo snel m...
By Jay Aug 9, 2024