FROM CACHE - nl_header

Foutmelding bij importeren via CSV

Erver
Bezoeker
3 0 0

Ik ben nu al 5,5 uur bezig om mijn producten te importeren. Continu komt de foutmelding "Ongeldige CSV-koptekst: ontbrekende kopteksten: Title." 

Kan iemand mij alsjeblieft helpen???

 

Groet, Erwin

11 ANTWOORDEN 11

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Erver,

Maxime hier bij Shopify, bedankt voor je bericht!

Om te beginnen, raad ik aan om Dit voorbeeldbestand te downloaden, en Google Sheets te gebruiken om jouw inhoud aan het nieuwe bestand toe te voegen. Het bestand moet namelijk overeenkomen met De indeling in dit hulpdocument over CSVs, en een programma zoals Excel kan het bestand het verkeerde formaat toewijzen (dit moet op UTF-8 formaat zijn). 

Dit zal het probleem waarschijnlijk oplossen, maar zo niet, hebben we hier een hulpdocument: Veelvoorkomende problemen bij het uploaden van een CSV. Lukt het daarna nog steeds niet, kun je Onze ondersteuning altijd een mail sturen. Dan zullen we graag met je meekijken om te zien of we de fout kunnen vinden. 

Groeten,

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

WouterNoorlande
Nieuw lid
7 0 0

Ik krijg het CSV bestand wel geupload, maar letterlijk alle gegevens worden onder handle en titel gegooid. Hoe kan dit?

PublicApps
Shopify Partner
146 5 34

Waarmee edit je de CSV? Misschien worden de kolommen niet herkend doordat je verkeerde aanhalingstekens/scheidingstekens gebruikt. Heb je de inhoud van het CSV geïnspecteerd in een tekst editor zonder opmaak?


Public Apps | Theme customization & App development
 - Was my reply useful? Like it to let me know!
 - Did I answer your question? Please mark as Accepted Solution.
 - Need more help? Contact us.

WouterNoorlande
Nieuw lid
7 0 0

De foutmelding is elke keer anders. Dan weer geen title, dan ontbreekt er weer een onderdeel. Ik snap er niks meer van. Hoe inspecteer ik het zonder opmaak zoals je zegt?

PublicApps
Shopify Partner
146 5 34

Misschien met NotePad als je Windows gebruikt. Ik gebruik een code editor. 

Gebruik jij Google Sheets als je de CSV edit, zoals Maxime aanbeval?

Als je me een paar regels van een ingevulde CSV mailt (die tot een mislukte upload leiden), kan ik evt. kijken hoe het er bij mij uitziet in platte tekst en hier een screenshot plaatsen.

Public Apps | Theme customization & App development
 - Was my reply useful? Like it to let me know!
 - Did I answer your question? Please mark as Accepted Solution.
 - Need more help? Contact us.

WouterNoorlande
Nieuw lid
7 0 0

Tuurlijk, op welk mail adres? Of moet het hierin gekopieerd worden?

PublicApps
Shopify Partner
146 5 34

support@public-apps.com

Public Apps | Theme customization & App development
 - Was my reply useful? Like it to let me know!
 - Did I answer your question? Please mark as Accepted Solution.
 - Need more help? Contact us.

PublicApps
Shopify Partner
146 5 34

Screenshot 2021-02-08 at 22.43.06.png

Dit zit er wel apart uit inderdaad. Die puntkomma's en 0x01 bytes lijken me niet goed. Hoe exporteer je vanuit Google Sheets? Klik je wel op Bestand > Downloaden > Door komma's gescheiden waarden .csv?

Misschien kun je beginnen met een blanco CSV file en die te openen in Google Sheets. Dan eerst een eerste regel toe te voegen en die proberen te importeren in je shop. Als dat goed gaat dan naar de volgende regel. Totdat je erachter komt waar die import error vandaan komt.

Public Apps | Theme customization & App development
 - Was my reply useful? Like it to let me know!
 - Did I answer your question? Please mark as Accepted Solution.
 - Need more help? Contact us.

WouterNoorlande
Nieuw lid
7 0 0

Bedankt voor je hulp. Ik zal het is op die manier gaan proberen.

WouterNoorlande
Nieuw lid
7 0 0

Hoi,

 

Ik krijg deze melding nu; 

Er is een fout opgetreden bij het importeren van je CSV-bestand. Importeer het CSV-bestand opnieuw wanneer je de fout hebt opgelost.

  • Fulfillment service is niet gedefinieerd voor je winkel
  • Optiewaarde verstrekt voor onbekende opties

Fulfillment staat op handmatig en dat is een geldige waarde wordt omschreven in de uitleg.

Zou je mij verder kunnen helpen?

PublicApps
Shopify Partner
146 5 34

Misschien eens 'manual' proberen in plaats van 'handmatig'.

Of een product met de hand aanmaken en die exporteren. En dan bekijken welke waarden er ingevuld zijn bij de kolommen.

Als ik een product exporteer en dan weer importeer, dan krijg ik geen foutmelding. Dus er is echt een goede manier van CSV's invullen. Alleen is het een hele hassle om alle kolommen/waarden precies goed te krijgen.

Public Apps | Theme customization & App development
 - Was my reply useful? Like it to let me know!
 - Did I answer your question? Please mark as Accepted Solution.
 - Need more help? Contact us.