FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Geen webshop bezoekers

Geen webshop bezoekers

dylanvdgroef
Bezoeker
1 0 0

Hallo,

Ondanks dat ik op facebook aan het adverteren ben staat er bij mijn shopify homepagina dat er geen enkele bezoeker is geweest. Facebook zegt dat er wel meerdere klikken zijn geweest. Hoe kan dit zomaar ineens gebeuren?

1 ANTWOORD 1

Arno
Shopify Staff
181 56 22

Hallo @dylanvdgroef,

Omdat Facebook en Shopify verschillende platformen zijn worden kliks en bezoekers anders gemeten. Daar komt bij dat met de strengere privacy wetgevingen in Europa het steeds lastiger word om effectief data van klanten te verzamelen. Klanten moeten namelijk toestemming geven voor het verzamelen van cookies. Ik wil je daarom aanraden om onze App store te bezoeken en één van deze apps te installeren op je account.

Ook als je al een cookiebanner app hebt geïnstalleerd kunnen er verschillende redenen zijn dat bezoekersdata van klanten niet worden geregistreerd op je webshop:

• De klant geeft in de cookiebanner aan dat ze geen toestemming geven voor het verzamelen van hun data.
  • De klant maakt gebruik van een VPN of privé netwerk.
  • De klant maakt gebruik van een adblocker.
  • De klant heeft bepaalde privacy instellingen in de browser ingesteld die het verzamelen van data niet mogelijk maken.

Ik wil je aanraden om ons helpdocument over Analytics verschillen door te nemen voor meer informatie. Ook is het goed om het helpdocument over Instellingen voor klantprivacy beheren door te nemen. Onze eigen Community heeft ook een blog hierover geschreven: Klantenprivacy! Hoe? Wat? Waarom? Dit zijn goede bronnen waar je nog meer context kan vinden over het verzamelen van gegevens van klanten die je webshop bezoeken.

Heel veel succes met je onderneming!

Arno | Social Care @ Shopify
- Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten!
- Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
- Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog