FROM CACHE - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

Huisnummer verplicht maken

Huisnummer verplicht maken

Teun
Shopify Partner
7 0 8

Deze vraag komt bij onze contacten regelmatig voor. 

We hebben contact met veel webshopeigenaren, en vaak zien zij dat klanten vergeten hun huisnummer in te vullen bij het bestelproces. In Nederland heeft huis gewoon een huisnummer, waarom kunnen we dit niet verplichten in onze checkout? 

We kunnen adresregel 2, voor een appartementnummer wel verplichten, maar een huisnummer niet? Zou fijn zijn als we dit kunnen verplichten!

14 ANTWOORDEN 14

TinoOostdam
Bezoeker
2 0 3

Eens, en goed ingevulde velden groen oplichten.

MaartendeJong
Shopify Partner
2 0 1

Helemaal mee eens,  het komt inderdaad regelmatig voor dat klanten het huisnummer vergeten in te vullen.  Het zou fijn zijn als het mogelijk zou worden om aparte velden te gebruiken voor de straatnaam en het huisnummer.   Enig idee welke stappen ondernomen moeten worden om dit onder de aandacht van Shopify te krijgen?

MLY
Bezoeker
1 0 0

Het is onderhand 2021 en deze optie bestaat nog steeds niet? Mijn klanten vergeten zo ontzettend vaak hun huisnummer, dat ik dagelijks er achter aan moet mailen. Dit moet toch makkelijk opgelost kunnen worden?

Hoemotta
Bezoeker
1 0 0

Eens, wij verzenden met sendcloud en bij de import komt het huisnummer niet door.

Als we zelf de tekst aan zouden kunnen passen is dat probleem er niet meer.

Dirkjan
Bezoeker
1 0 0

Hier met een van de eerste bestellingen meteen een huisnummer probleem met een toevoeging. Het zou mooi zijn als daar eens naar gekeken zou kunnen worden vanuit shopify. 

Ramon1977
Bezoeker
2 0 0

Helemaal eens!!! Misschien kan je het wel in het template laten bouwen met codes ?????

MerijnvanderP
Toerist
5 0 5

Frappant dat dit probleem al zo lang leeft en er nog geen oplossing voor is. Ook ik ervaar hier veel problemen mee en heb er veel extra werk door. Een apart vakje voor huisnummer lijkt mij de goede oplossing.

Hoe kan het dat dit al zo lang leeft en er geen oplossing voor is? Denk dat iedere NL Shopify gebruiker hier problemen mee ervaart.

SHOPIFY PLEASE HELP!

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Hi Merijn, 

Peter hier van Shopify Support. Ik begrijp dat u (en velen voor u) aangeven dat u regelmatig klanten achterna moet omdat zij vergeten zijn hun huisnummer in te vullen. Het goede nieuws is dat dit zeker wel in te stellen is. 

Huisnummer op aparte regel

Het is mogelijk om een huisnummer op een aparte regel te zetten. Momenteel staat de tweede adresregel standaard ingesteld als postbus nummer, maar u kunt dit wijzigen. Als u het huisnummer op een aparte regel wilt hebben kunt u dit doen door de volgende stappen te volgen:

1. Vanuit uw Shopify Beheercentrum klikt u op Instellingen > Checkout.
  2. Onder het kopje Klantgegevens klikt u bij de regel Adresregel 2 op Verplicht. Dit zorgt ervoor dat uw klanten ook verplicht worden om het huisnummer in te vullen. 
  3. Vervolgens gaat u naar Online Winkel en klikt u naast uw huidige thema op de drie puntjes (...) > Content van standaardthema bewerken.
  4. U klikt hier vervolgens op Checkout & System. Hier scrolt u naar beneden tot u Checkout Contact ziet.
  5. Hier wijzigt u bij het kopje Adress label 2 de tekst van postbus nummer naar huisnummer. Ik verwijs u graag naar onderstaande screenshot waarin u kunt zien waar u deze tekst moet wijzigen.

Zodra u dit heeft gedaan is het voor uw klanten duidelijk en verplicht dat zij hun huisnummer moeten invoeren. Op die manier kunt u voorkomen dat uw klanten dit vergeten. 

Nou, deze oplossing is niet 100% fool-proof. Als een klant bijvoorbeeld een huisnummer en een appartementnummer heeft, is het mogelijk dat zij alsnog een van de twee vergeten. Maar deze oplossing zou in ieder geval het merendeel van dit soort gevallen op moeten kunnen vangen, en u veel werk uit handen nemen. 

Mocht u nog verdere vragen hierover hebben, laat het ons dan zeker weten, dan gaan we weer even verder kijken!

Met warme groet,

Peter | Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Teun
Shopify Partner
7 0 8

Het probleem met deze oplossing is dat dit alleen een 'tekstuele' oplossing is. Veel browsers vullen automatisch het adres in, en ook als je werkt met bijvoorbeeld Shop Pay wordt het huisnummer ook ingevuld in het veld voor de adresregel 1. 

Hiermee krijg je dus alleen maar meer verwarring, omdat een persoon hiermee zijn adres (correct) invult in adresregel 1, maar de melding krijgt dat een huisnummer verplicht is. Terwijl deze wel ingevuld is.

Er wordt momenteel een melding gegeven dat er een huisnummer mist (in adresregel 1), dus de mogelijkheid om dit te checken is. Waarom kunnen we dit niet verplichten?

Wat mij betreft is dit geen oplossing, maar enkel een omslachtige 'hack' die net zoveel problemen oplevert als dat het oplost. 

Groeten,

Teun

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Hoi Teun,

dank je wel voor de verdere toelichting van het probleem. Je hebt inderdaad gelijk dat dit voor automatisch ingevulde adresgegevens alsnog niet zal werken, of in ieder geval voor verwarring kan zorgen. Dit is zeker niet ideaal, en ik ga dit ook zeker doorgeven aan ons product team.

Ik maak natuurlijk geen onderdeel uit van het product ontwikkeling team, dus ik kan alleen maar speculeren over waarom dit momenteel niet op deze manier in te stellen is. Ik vermoed dat dit destijds wel is overwogen, maar dat er één of meerdere redenen waren waarom hiervan af is gezien. De voornaamste reden die ik kan bedenken is dat dit al snel tot problemen zou kunnen leiden voor winkeliers die internationaal willen gaan verkopen, en dat er toch iets is in de code die het moeilijker maakt om dit variërend per markt in te stellen dan we in eerste instantie zouden denken. In dat geval zou het kunnen dat het alleen een werkbare oplossing zou zijn voor winkeliers die binnen hun eigen markt blijven.

Ik woon zelf toevallig in een huis zonder huisnummer (in Ierland) en ik loop regelmatig op tegen websites die hier niet mee overweg kunnen (vaak bijvoorbeeld als ik iets uit Nederland wil bestellen), dus ik kan me voorstellen dat onze ontwikkelaars hebben overwogen dat het de voorkeur heeft om achter klanten aan te moeten, dan om klanten te verliezen (de meeste klanten zullen uiteraard gewoon naar een andere winkel gaan zonder hier melding van te maken bij de winkelier). Dit soort beslissingen worden vrijwel altijd in samenwerking met winkelier feedback gemaakt, zowel tijdens het ontwerpproces, als daarna, maar zoals je je voor zult kunnen stellen is het merendeel van onze winkeliers uit Noord Amerika, dus hun prioriteiten en ervaringen zullen net even anders liggen dan van Nederlandse winkeliers. Dit betekent niet dat we niet ook zorgvuldig kijken naar vereisten per markt, maar dit is natuurlijk een veel moeilijker proces, gezien hoeveel markten er zijn.

De belangrijkste manier waarop we zo'n besluit heroverwogen kunnen krijgen is door middel van feedback die ik dus voor je zal doorgeven (met link naar deze thread uiteraard).

Onze ontwikkelaars doen hun best om zoveel mogelijk functionaliteit waar veel belang naar is toe te voegen aan het platform, maar moeten er ook voor zorgen dat deze functies volledig werken en geen andere delen van het platform negatief beïnvloeden. Het kan dus even duren voordat een functie geïntroduceerd wordt, en we kunnen niet garanderen of en wanneer dit gebeurt.

Dit maakt het ook ingewikkeld om individuele verkopers te informeren wanneer de functie waarnaar ze zoeken toegevoegd wordt.

Als je op de hoogte wilt blijven van al onze wijzigingen en nieuwe functies, hebben we hier een tweetal handige pagina's voor:

de Shopify Changelog en onze Shopify Pressroom.

Natuurlijk, als ik u met nog iets anders kan helpen, dan hoor ik het graag! 

Met warme groet, 

Peter | Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Astides
Toerist
3 0 2

Thanks voor je uitgebreide uitleg. Denk dat er meer shops hier problemen mee hebben.

Shopify heeft de tech wel in huis, maar enkel voor de plus variant:

zou het iets zijn dat we een NL market & international market aanmaken, en daar een custom checkout met address check (vb: api postNL) in zetten (NL)? 

Ik weet dat alle klanten die geen Plus hebben, hier niet bij kunnen (custom checkout). Wellicht een shopify abbo enkel voor de NL markt beschikbaar maken, die dit wel mogelijk maakt? Want om van 29~70 euro per maand te switchen naar ~2K, is iets wat wij niet kunnen overwegen.

Helper2000
Bezoeker
1 0 2

Hallo allemaal,

Ik weet dat velen van jullie, net als ik, gefrustreerd zijn door het feit dat Shopify geen ingebouwde optie biedt om het invoeren van een huisnummer verplicht te maken bij het afrekenen ook nog in 2024. Na wat experimenteren heb ik een eenvoudige hack gevonden die voor mij goed werkt, en ik wilde dit graag met jullie delen.

ga naar je webshop > thema's > druk op de 3 puntjes naast aanpassen > Content van standaardthema bewerken

Op het zoekbalkje tik je in: ( contact ) zoek naar checkout contact en daaronder zoek je naar Address1 label

hier gaan we eerst de naam aanpassen van het adres label waar mensen normaal hun adres invoeren naar: Adres + huisnummer

Naamloos-34.jpg

daarna ga je terug naar het zoekbalkje en tik je in: ( huisnummer )

Hier zoek je naar het kopje: Civic number warning dit geeft mensen een melding als ze hun huisnummer zijn vergeten.

deze tekst verander je naar: 🚨Vergeet niet uw huisnummer in te vullen voor een snelle en correcte levering! 

Naamloos-35.jpg

De klant ziet nu inplaats van adres iets duidelijker staan dat het huisnummer ook ingevoerd moet worden en krijgen een markantere melding dan normaal als ze het toch vergeten.

Naamloos-36.jpg

Dit heeft mij enorm geholpen ik hoop dat jullie hier ook wat aan hebben!

MerijnvanderP
Toerist
5 0 5

Top, ik had al zoiets gedaan, maar met jouw beschrijving staat het nu nog duidelijk in de Checkout, thanks!!

Haznl
Shopify Partner
2 0 0

Prima oplossing, bedankt