FROM CACHE - nl_header

Ideal naam aanpassen

Ideal naam aanpassen

Shoppics
Bezoeker
2 0 0

Beste,

Ik heb mijn kvk naam en domeinnaam moeten wijzigen omdat deze veel overeenkomsten had met een ander bedrijf. Het aanpassen van het domein was een fluitje van een cent. Echter blijft bij het afrekenen (ideal) de oude naam staan. Hoe kan ik dit aanpassen?

Ik heb de naam al laten aanpassen bij mijn bank.

Groetjes!

14 ANTWOORDEN 14

Maxime
Shopify Staff
447 52 43

Hoi @Shoppics,

Maxime hier van Shopify!

Om je gegevens aan te passen voor iDEAL, zullen we dit moeten doorsturen naar onze betalingsafdeling, die dan aan de slag kunnen gaan met onze bankpartners om dit in orde te krijgen. 

Is het e-mailadres dat je voor de community gebruikt hetzelfde als die verbonden aan je winkel? Zo ja, kan ik je rechtstreeks een mail sturen, en onze betalingsafdeling vragen om hiermee aan de slag te gaan.

Groeten,

Maxime | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

TonvandeVen-Inc
Bezoeker
1 0 0

Hi Maxime,

Ik heb het zelfde probleem in mijn shopify shop

Bij Ideal betaling blijft de oude shop naam staan deze is niet gekoppeld aan mijn ingestelde bankrekening of kvk

Pepijn
Bezoeker
2 0 0

Hi maxime, ik heb dit probleem ook. Zou je mij kunnen helpen?

GewoonPlant
Bezoeker
2 0 0

Hey maxime,

wij hebben hetzelfde probleem zou jij ons hiermee willen helpen

mv

nino

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Hi Nino, 

Peter hier, van Shopify Support. Dit is inderdaad een situatie die wel vaker voor komt, en die vrij makkelijk opgelost kan worden door onze belastingafdeling. Om hiermee geholpen te worden, moet ik dus even adviseren om een ticket aan te maken via ons helpcentrum (dit kan een chat zijn of een emailticket). Een collega zal uw ticket dan direct door kunnen sturen naar het belastingteam, omd e informatie door te laten geven aan iDEAL voor wijziging. 

Voor de zekerheid kunt u nog even verwijzen naar deze Community thread om te verzekeren dat de collega die het ticket oppakt, gelijk goed weet wat de context is. (https://community.shopify.com/c/shopify-discussie/ideal-naam-aanpassen/m-p/2518197#M1872)

Met warme groet,

Peter | Shopify 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution

GewoonPlant
Bezoeker
2 0 0
Beste Peter’

Ik had hiervoor al een ticket aangemaakt en Shopify heeft tegen mij gezegd dat ik zelf contact op moest nemen met iDeal klopt dit?
Hicutie
Bezoeker
1 0 0

Hi Maxime,

Ik heb het probleem dat mijn prive naam op de checkout-pagina van iDEAL wordt weergegeven ipv mijn bedrijfsnaam.

Graag zou ik het willen wijzigen als dat mogelijk is.

Goldenprintsand
Toerist
3 0 1

Hi Hicutie,

Ik heb hetzelfde probleem en de support kon mij hier niet bij helpen. Ik heb het nu opgelost door iDeal via Mollie aan te bieden in plaats van Shopify Payments, echter kost Mollie meer transactiekosten wat erg jammer is. Heb jij het op kunnen lossen? En zo ja, kun je mij laten weten hoe?

Alvast bedankt!  

mvg,

Kayla 

Peter
Shopify Staff
107 33 23

Hi Kayla, 

Peter hier van Nederlandstalige Support. Goed nieuws, dit is wel iets waar Shopify support bij kan helpen, maar omdat het een probleem is dat uniek is aan ons kleine landje, is het een weetje wat niet bekend is bij al mijn niet-Nederlandse collega's. Zoals Maxime hierboven ook all aangaf, moet hiervoor even een escalatie worden aangemaakt naar het Belasting-team (zij zijn verantwoordelijk voor wijzigingen aan bedrijfstechnische gegevens). Zij moeten dan even contact opnemen met iDEAL, zodat iDEAL de naamswijziging door kan voeren aan hun kant. Dit zouden al mijn collega's natuurlijk moeten weten, maar het is een beetje een lastige, omdat zij in principe gelijk hebben dat wijzigingen bij externe betaaloplossingen normaliter niet door ons gedaan kunnen worden, maar in dit ene, vrij zeldzame, geval (ook omdat het Shopify Payments is) werkt het net even anders.

U kunt dus even een ticket aanmaken (of een chat openen) via de normale support-route, en mocht u iemand tegenkomen die hier niet bekend mee is, kunt u even de link naar deze thread doorgeven. Dit zou genoeg moeten zijn zodat mijn collega's weten wat ze dan moeten doen. 

Ik hoop u hiermee weer wat verder te hebben kunnen helpen. Als u nog verdere vragen heeft, dan horen wij dat natuurlijk altijd graag van u!

Met warme groet, 

Peter

Peter | Shopify 
 - Is je vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution

Goldenprintsand
Toerist
3 0 1

Beste Peter,

Nou dat is helemaal super! Ik ga dit meteen doen. Dan heb ik wel meteen nog een vraag waarbij jouw collega's mij tot nu toe niet konden helpen: bij mijn bestellingen die via Shopify Payments iDEAL worden betaald krijgen mijn klanten een bestelbevestiging waarbij onder het totaalbedrag staat: 'Totaal betaald vandaag: € 0,00'.  Dit staat alleen op bestelbevestigingen die met de Shopify Payments iDEAL worden betaald, bij andere betaalmiddelen, (ook bijv. Mollie iDEAL) staat deze gehele zin niet in de bestelbevestiging. Dit is voor klanten heel verwarrend, en tot nu toe werd er aangegeven dat dit niet gewijzigd kon worden. Wellicht dat jij hier ook een oplossing voor hebt?

Alvast super bedankt!

Met vriendelijke groet,
Kayla 

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Hoi @Goldenprintsand!

Je stelt een goede vraag. In dit geval hangt het een beetje van de codering in je bestelbevestigingsmelding af. Hier zouden we zeker naar kunnen kijken voor je, echter kan ik momenteel niet vanuit mijn kant beloven dat dit ook iets is wat wij voor u kunnen aanpassen. 

In dit geval is het noodzakelijk om naar de melding in je account te kunnen kijken. Omdat we dit niet vanuit onze Community Forums kunnen doen zou ik je graag willen vragen contact met onze ondersteuningsteam op te nemen. Als je ook even zou kunnen zeggen of het over een reguliere bestelling gaat of over een concept bestelling, en een screenshotje zou kunnen opnemen met een voorbeeld dan kunnen we hier vanuit onze kant verder naar gaan kijken. 

Mocht het iets zijn waar onze ondersteuningsteam verdere support bij kunnen geven dan zullen ze je laten weten hoe we dit verder kunnen aanpakken. Anders is het hoogstwaarschijnlijk iets wat een 'Shopify Expert' voor je zou moeten kunnen aanpassen. 

Groetjes!  

Jay | Social Care @ Shopify 

Salvadorwizard9
Bezoeker
1 0 0

Hallo Peter, weet jij hoe lang dit proces duurt?? ik heb dit namelijk 2-9-2024 aangekaart en ze zouden het inderdaad escaleren naar het betalingen-team, maar er is is tot nu toe niks veranderd. dit moet wel snel aangepast worden want dit heeft namelijk invloed op mijn conversie.

Goldenprintsand
Toerist
3 0 1

Ik wacht helaas ook nog steeds.. al ruim een maand nu. Moet in de tussentijd iDeal via Mollie gebruiken, dat werkt wel goed. Alleen kost je wel 2% per transactie dus ook ik hoop dat het snel opgelost wordt. 

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Hoi @GewoonPlant

Hartelijk dank voor je aanvullende vraag. 

Als het over het wijzigen van de naam die in de checkout-pagina van iDEAL wordt weergegeven gaat, dan staat deze naam rechtstreeks gekoppeld aan het bedrijfsnaam in je Shopify Payments account. Deze naam kun je niet zelfstandig wijzigen en zullen wij voor je moeten wijzigen. Mocht dit inderdaad het geval zijn dan klopt het niet wat je is verteld, en zou ik je graag willen vragen om opnieuw contact op te nemen met onze ondersteuningsteam zodat we dit voor je kunnen aanpassen. 

Als het echter om iets anders specifiek aan iDEAL gaat, of je hebt iDEAL via een externe betaalmethode (zoals bijvoorbeeld Mollie) actief staan, dan is het inderdaad niet iets wat wij voor je kunnen wijzigen. Over het algemeen is het wel aan ons om bepaalde informatie zoals btw-nummers, KvK-nummers, en zakelijke namen en adreswijzigingen aan te passen die staan gekoppeld aan Shopify Paymemts aaccounts. 

Je kunt ook altijd deze Communify Forums onderwerp met het betreffende support medewerker delen, mochten ze extra context nodig hebben. 

Bij voorbaat dank voor de moeite! 

Jay | Social Care @ Shopify