FROM CACHE - nl_header

iDeal toevoegen

Yavico
Nieuw lid
5 0 0

Ik wil graag iDeal toevoegen als betaalmethode, maar krijg de volgende foutmelding te zien:

Yavico_0-1605706941990.png

Helaas kan ik nergens mijn KvK-nummer opgeven. iDeal is overigens ook geactiveerd via Alternatieve betaalmethoden:

Yavico_1-1605707032581.png

 

 

6 ANTWOORDEN 6

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Beste @Yavico,

 

Iris weer, we hebben gisteren ook contact gehad, ik help je graag met je iDEAL vraag. Ik zal op de Community uitleggen waarom je dit krijgt, maar ik zal je help desk #20810047 gebruiken om dit door te sturen naar de betrokken afdeling die dit kan activeren voor je.

 

Voor dat ik begin met de uitleg van de foutmelding in de activatie van iDEAL op Shopify Payments wil ik eerst uitleggen dat dit de enige opties zijn voor iDeal betalingen die momenteel werken, wat inhoud dat je de alternatieve betalingsmethode zal moeten aanpassen:

- Shopify Payments

- iDeal via Mollie

 

iDEAL Shopify Payments

Bij het activeren van Shopify Payments is in het activatie process je KvK nummer gevraagd, als je dit veld oversla (wat kan) dan worden alle andere Shopify Payments betaal methodes geactiveerd, maar iDEAL niet. Een reden om dit over te slaan kan zijn dat je nog niet bent ingeschreven bij KvK, als dit het geval is, dan kan deze blog handig zijn: Schrijf Je In bij de Kamer van Koophandel.Om iDEAL met Shopify Payments te gebruiken moeten we eerst goedkeuring krijgen bij iDEAL en dit doet een speciale afdeling binnen Shopify.  Ik zal ons financiële afdeling vragen om hier naar te kijken voor je. Mogelijk hebben we nog het KvK uitreiksel nodig, maar stuur mij deze niet via email of hier op de Community op, er zal of een aparte mail komen met vraag hiernaar of een veilige upload banner in je admin komen.

In de tussen tijd is het mischien handig om de betaal instellingen te testen. Ik wil je daarom aanraden om je instellingen van Shopify Payments te testen in testmodus en onze testcreditcards te gebruiken om betalingen te simuleren. Er is niets meer vervelend voor een klant als de check out niet goed werkt bij jullie eerste bestelling. Wanneer de testmodus is ingeschakeld, kun je geen echte creditcards gebruiken om te betalen voor bestellingen, dus vergeet niet om deze weer uit te zetten als je blij bent met de test resultaten. Sommige lokale betaalmethoden, zoals Bancontact en iDEAL, zijn niet beschikbaar in de kassa wanneer de testmodus is ingeschakeld, dus hou hier ook even rekening mee.

Bij het testen moet de bestelling minimaal €0,02 kosten en bij het testen van Shopify Payments moet dit zelfs minimaal €0,50 zijn. Zie ook onze help document voor meer informatie over Shopify Payments testen.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid heeft gegeven, en hou je inbox en admin even in de gaten voor de activatie documenten.

 

Met vriendelijke groet,

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

Yavico
Nieuw lid
5 0 0

Dank voor je antwoord, Iris. Ik wacht het af.

UNIVERSUM
Toerist
4 0 1

Hi Iris,

Ik zit met hetzelfde probleem, per ongeluk KVK veld overgeslagen en kan nu niet verder. Heb een ticket aangemaakt maar nog niks gehoord, kun jij me wellicht verder helpen?

Ticketnummer is 20924714, ik heb al een KVK nummer. 

Hoor het graag, groet,

Anouk

IrisE
Shopify Staff
196 12 24

Hoi Anouk,

 

Ik was er een weekje niet, dus een wat latere antwoord, ik zie dat je ticket momenteel uitstaat bij de juiste afdeling die dit kan activeren voor je.

Ik heb contact opgenomen met hun en zij gaven aan dat ze middels ticket #20924714 al in contact met je zijn over het gebruik van Shopify Payments. Omdat dit ticket nummer in een ander programma en team wordt behandeld wil ik je graag vragen om op hun email te reageren, aangezien zij het best uitgerust zijn om deze te beantwoorden.

 

Anouk, graag help ik met nog iets anders, als dit nodig is. Wij Shopify Support Advisors zijn hier niet alleen om te helpen met de technische kant. Als je aanvullende informatie nodig hebt met betrekking tot verschillende aspecten van jullie bedrijf, zoals SEO, Marketing, UX of iets anders, laat het me weten, dan deel ik deze graag met je! Wij staan achter jullie, want we zien graag dat het goed met jullie gaat op onze platform.

Ik hou mijn inbox even in de gaten voor een eventuele antwoord en als er nog iets onduidelijk is, of als ik nog ergens anders mee kan helpen, dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groeten,

To learn more visit the Shopify Help Center or the Community Blog.

UNIVERSUM
Toerist
4 0 1

Bedankt voor je reactie en het checken Iris!

Dat is wel apart, dat ze richting jou aangeven dat ik een mail moet beantwoorden. Ik heb namelijk 2x om een update gevraagd en krijg geen reactie. Ik zou ook niet weten wat ik verder kan aanleveren behalve het KVK nummmer. Heel vervelend, want ik wil graag zsm live ivm aankomende feestdagen.

En bedankt voor je overige tips!

Willemijn
Bezoeker
1 0 0

Hi,

ik heb precies hetzelfde probleem! Is hier al een antwoord op gekomen toevallig?

Alvast bedankt!