FROM LOAD - nl_header
Deze community is overgestapt naar peer-to-peer ondersteuning. Shopify Support zal deze community niet langer ondersteunen. We raden je aan om contact op te nemen met andere merchants en partners voor hulp en om je ervaringen te delen! Blijf alles melden dat in strijd is met onze Gedragscode of content die je verwijderd wilt hebben.

iDeal via Shopify Payments niet beschikbaar - Nederlandse klanten, bezorging buitenland

Opgelost

iDeal via Shopify Payments niet beschikbaar - Nederlandse klanten, bezorging buitenland

EVFE
Bezoeker
2 0 1

Hi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een Nederlandse webshop met voornamelijk Nederlandse klanten. Het aanbieden van de betaaloptie iDeal is, gezien iDeal in Nederland zo veelvuldig wordt gebruikt, cruciaal. Ik loop echter tegen het volgende probleem aan; Ondanks dat mijn klanten voornamelijk in Nederland gevestigd zijn, bezorg ik mijn producten alleen in Suriname. Alhoewel iDeal via Shopify Payments beschikbaar zou moeten zijn voor mijn Nederlandse klanten, wordt deze betaaloptie niet weergegeven bij bezorging in het buitenland/Suriname. Het lijkt erop alsof Shopify het bezorgadres aanhoudt om te filteren welke betaalopties worden weergegeven.

iDeal via andere betaalproviders dan Shopify heb ik nog niet onderzocht, gezien dit flink duurder zal uitpakken. Mijn voorkeur gaat uit om mijn betalingen allemaal via Shopify Payments te doen. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Ik hoor het graag!

Groetjes,

E

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Geslaagd.

Beste @EVFE,

Hartelijk dank voor het plaatsen dit onderwerp! Het is verwacht dat iDEAL (Shopify Payments) alleen beschikbaar is voor klanten die zich in Nederland bevinden. Daarnaast wordt iDEAL (Shopify Payments) ook alleen als betaaloptie weergegeven als de klant ook via € EUR afrekent (andere valuta's worden niet door iDEAL (Shopify Payments) ondersteund). 

In dit geval is je enige optie om iDEAL eventueel via een externe betaalmethoden in te stellen (zoals bijvoorbeeld Mollie). Aangezien wij niet weten wat de vereisten voor iDEAL via een externe betaalmethoden zijn raad ik je aan om te overwegen contact op te nemen met het ondersteuningsteam van de externe betaalmethoden aangezien zij je hier het beste verder mee kunnen helpen.

Mocht het mogelijk zijn om via (bijvoorbeeld) iDEAL (Mollie) wel je klanten de gelegenheid te kunnen geven om vanuit het buitenland bestellingen via iDEAL te laten plaatsen, dan kun je de volgende stappen volgen om een externe betaalmethoden in je Shopify-beheercentrum te activeren:

1. Ga vanuit je Shopify-beheercentrum naar Instellingen > Betalingen.
  2. Klik op Betaalmethoden toevoegen.
  3. Zoek in de lijst naar je gewenste betaalmethoden (zoals bijvoorbeeld Mollie).
  4. Voer je account-gegevens in voor de provider die je hebt geselecteerd.
  5. Klik op Activeren.
  6. Klik op Opslaan.

Als je hier verder nog vragen over hebt, aarzel niet om deze op te nemen in een antwoord binnen dit onderwerp. Mocht je meer diepgaande vragen hebben omtrent dit onderwerp dan kun je ook altijd contact opnemen met het ondersteuningsteam van Shopify - en dan helpen wij je ook graag via e-mail verder! 🙂

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1

Jay
Shopify Staff
229 113 22

Geslaagd.

Beste @EVFE,

Hartelijk dank voor het plaatsen dit onderwerp! Het is verwacht dat iDEAL (Shopify Payments) alleen beschikbaar is voor klanten die zich in Nederland bevinden. Daarnaast wordt iDEAL (Shopify Payments) ook alleen als betaaloptie weergegeven als de klant ook via € EUR afrekent (andere valuta's worden niet door iDEAL (Shopify Payments) ondersteund). 

In dit geval is je enige optie om iDEAL eventueel via een externe betaalmethoden in te stellen (zoals bijvoorbeeld Mollie). Aangezien wij niet weten wat de vereisten voor iDEAL via een externe betaalmethoden zijn raad ik je aan om te overwegen contact op te nemen met het ondersteuningsteam van de externe betaalmethoden aangezien zij je hier het beste verder mee kunnen helpen.

Mocht het mogelijk zijn om via (bijvoorbeeld) iDEAL (Mollie) wel je klanten de gelegenheid te kunnen geven om vanuit het buitenland bestellingen via iDEAL te laten plaatsen, dan kun je de volgende stappen volgen om een externe betaalmethoden in je Shopify-beheercentrum te activeren:

1. Ga vanuit je Shopify-beheercentrum naar Instellingen > Betalingen.
  2. Klik op Betaalmethoden toevoegen.
  3. Zoek in de lijst naar je gewenste betaalmethoden (zoals bijvoorbeeld Mollie).
  4. Voer je account-gegevens in voor de provider die je hebt geselecteerd.
  5. Klik op Activeren.
  6. Klik op Opslaan.

Als je hier verder nog vragen over hebt, aarzel niet om deze op te nemen in een antwoord binnen dit onderwerp. Mocht je meer diepgaande vragen hebben omtrent dit onderwerp dan kun je ook altijd contact opnemen met het ondersteuningsteam van Shopify - en dan helpen wij je ook graag via e-mail verder! 🙂

Groeten,

Jay | Social Care @ Shopify 
 - Was mijn antwoord nuttig? Klik Like om het mij te laten weten! 
 - Is uw vraag beantwoord? Markeer het als een Accepted Solution
 - Kom meer te weten op Shopify Help Center of onze Shopify Blog